25.06.2024
Η Τσέχικη μάρκα παρουσίασε νέο μοντέλο με τον κινητήρα του Kawasaki W800. Μόνο 28 μοτοσυκλέτες θα παραχθούν με την τιμή τους να κυμαίνεται από 91.000 ευρώ έως 98.800 ευρώ
H Praga ιδρύθηκε στην πρωτεύουσα της Τσεχίας το 1907. Στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα ήταν ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών λεωφορείων ακόμη και αεροπλάνων. Το 1928 παρουσίασε την BD 500 και αυτή έρχεται να μας θυμίσει με το ZS 800 που είναι μια πραγματική κλασσική μοτοσυκλέτα και όχι ένα νέο μοντέλο με ρετρό σχεδίαση.
Η τεχνολογία αιχμής δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας μιας μοτοσυκλέτας με τροχούς από σφυρήλατο ανθρακόνημα με ακτίνες από το ίδιο υλικό και ενσωματωμένα ταμπούρα.
Ένας συνδυασμός κομψής μηχανικής και δημιουργικότητας έχει εξασφαλίσει στην ομάδα της Praga na ξεπεράσει κάθε πρόκληση κατά την κατασκευή. Μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες είναι το ρεζερβουάρ 11,5 λίτρων που αποτελεί δομικό μέρος του πλαισίου, εξοικονομώντας βάρος. Για να συμπληρώνει την ρετρό αισθητική το ρεζερβουάρ έχει κάλυμμα από σφυρήλατο ανθρακόνημα.
Εξαιρετικής ποιότητας υλικά όπως κράματα ντουραλουμίου, ο καλύτερος χρωμολικός χάλυβας, σφυρήλατο ανθρακόνημα και τιτάνιο έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στην ZS 800. Το τιτάνιο βρίσκεται στο επίκεντρο. Όλες οι βίδες, οι άξονες, τα παξιμάδια και τα μπουλόνια, όπως και το σύστημα εξάτμισης είναι από τιτάνιο. Για την κατασκευή της μοτοσυκλέτας απαιτούνται από 300 ώρες.
Η προηγμένη και περίπλοκη μηχανική που αναπτύχθηκε, η κατανόηση των premium υλικών και η προσοχή στη λεπτομέρεια έχουν ως αποτέλεσμα το απίστευτο βάρος των 142 κιλών με την εταιρεία να υποστηρίζει πως η κατανομή βάρους μπροστά-πίσω είναι 50-50.
Το πλαίσιο του Praga ZS 800 είναι κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες χρωμίου-μολυβδαινίου. Το πιρούνι είναι τύπου Hossack με ένα αμορτισέρ Ohlins TTX22 τοποθετημένο στο κέντρο του πιρουνιού. Ένα αμορτισέρ αέρος της ίδιας εταιρείας (TTX Air) είναι τοποθετημένο απευθείας κάτω από το μονόσελο. Και τα δύο αμορτισέρ έχουν εξελιχθεί για mountain bike.
Η Praga βασίζεται σε έναν δοκιμασμένο, αερόψυκτο κινητήρα που είναι αισθητικά ο ιδανικός για το ZS 800. Πρόκειται για τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα της Kawasaki, που χρησιμοποιεί στο W800. Διαθέτει 773 κ.εκ. η ισχύς του είναι 50 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του 65 Nm στις 5.000 σ.α.λ.
Το Praga ZS 800 έχει παραχθεί σε 28 μονάδες και η εταιρεία ανακοίνωσε πως τον Ιούνιο του 2024 υοπήρχαν διαθέσιμα 20 ακόμα. Η στάνταρ έκδοση κοστίζει 91.000 ευρώ ενώ είναι διαθέσιμα 5 μοτοσυκλέτες στην έκδοση carbon σε μαύρο-χρυσό χρώμα που κοστίζουν 98.800 ευρώ.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.