22.04.2024
Η εταιρεία που ανήκει στην κινέζικη Zongshen, αποκάλυψε το AQS (Automatic Quick Shift) 401, ένα μοντέρνο Bobber με μια σημαντική ιδιαιτερότητα
Ιάπωνες και Κινέζοι κατασκευαστές επενδύουν κατά κόρον στην κατηγορία cruiser. Πλέον στην κατηγορία όπου παλιότερα συναντούσαμε μεγάλα σε κυβισμό μοντέλα έχει αλλάξει και οι εταιρείες παρουσιάζουν μοτοσυκλέτες που μπορούν να οδηγηθούν με άδεια οδήγησης Α2.
To AQS 401 είναι το πρώτο Bobber με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει εξελιχθεί από την Zongshen, συνεργάτη του ομίλου Piaggio στην Κίνα. Οπότε δεν αποκλείεται η συγκεκριμένη καινοτομία να χρησιμοποιηθεί και σε μοντέλα του ιταλικού ομίλου.
Πρόκειται για μια sport bobber, που μοιάζει με στο Sportster S της Harley-Davidson. Ρεζερβουάρ «σταγόνα», κοντή μονόσελη ουρά, διπλά τελικά τοποτεθημένα ψηλά, εκτεθειμένος πίσω τροχός, μικρό φτερό και καλύμματα στο ανεστραμμένο πιρούνι που χαρίζει εμφάνιση ανάρτησης τύπου Hossack. Ζάντες και καπάκι κινητήρα σε μπρούτζινη απόχρωση. Γενικότερα δείχνει πολύ προσεγμένη κατασκευή.
Τα φώτα είναι full LED, με τα όργανα να αποτελούνται από οθόνη TFT τοποθετημένη στο κέντρο του τιμονιού.
Το πιο ενδιαφερίν χαρακτηριστικό ωστόσο αφορά τη μετάδοση που έχει ανατεθεί σε ηλεκτρομηχανικό σύστημα που συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων. Δεν υπάρχει μανέτα συμπλέκτη, ούτε πεντάλ ταχυτήτων. Οι αλλαγές γίνονται είτε εντελώς αυτόματα, είτε από τον αναβάτη μέσω διακοπτών στο τιμόνι.
Ο κινητήρας είναι σε σειρά δικύλινδρος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, χωρητικότητας 400 κ.εκ.. Η τελική μετάδοση επιτυγχάνεται μέσω αλυσίδας. Η ισχύς του κινητήρα είναι 45 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 37 Nm στις 8.000 σ.α.λ.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και το ψαλίδι αλουμινίου. Η ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ. Οι τροχοί είναι 17 ινστών με ελαστικά 130/70 μπροστά και 150/70 πίσω. Το σύστημε πέδησης είναι της J.Juanμ και στον στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε ABS και Traction Control.
Παρ’ ότι η Cyclone είναι ένα brand name που αναμένεται εδώ και χρόνια στην Ευρώπη κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί. Οπότε είναι αμφίβολο αν θα δούμε το AQS 401 στους ελληνικούς δρόμους.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.