Γράφει ο Γιάννης Γεωργιδάκης // 09.02.2018
Αν υπάρχει ένα πράγμα που μας έχει απογοητεύσει στο μέλλον που φανταστήκαμε οι μεγαλωμένοι στα 80s είναι η έλλειψη λέιζερ στον πλανήτη
Ούτε φωτόσπαθα ούτε «πίου πίου» ακτίνες ούτε τίποτα . μόνο για φωτάκια και άντε για κάνα χειρουργείο. Πάλι καλά που υπάρχει το laser tag Και ξεδίνουμε που και που. Όχι, κύριοι ,το λέιζερ αξίζει να είναι κάτι παραπάνω από ακτίνα που διαβάζει δισκάκια και φωτεινό πληκτρολόγιο με χάλια απόκριση.
Το Λέιζερ είναι συμβολικό όσων δε χαρήκαμε από τα Sci-Fi όνειρα μας, Αν εξαιρέσουμε βέβαια τα συστήματα καθοδήγησης των πυραύλων που δεν είναι και ότι πιο χαρμόσυνο έχει ζήσει ο πλανήτης.
Στους δικούς της δίτροχους πυραύλους θέλει και η Suzuki να εγκαταστήσει σύστημα λέιζερ για καθοδήγηση και ασφάλεια.
Η ιδέα είναι τόσο ενδιαφέρουσα όσο και τραβηγμένη από τα μαλλιά: τα δίκυκλα θα έχουν ουσιαστικά μινιατούρες προβολείς λέιζερ μπροστά, πίσω, δεξιά και αριστερά. Αυτοί οι προβολείς σε συνεργασία με μία σειρά αισθητήρων θα καταλαβαίνουν για αρχή την απόστασή μας από το κοντινότερο όχημα στην κίνηση και θα μας προβάλλουν στην άσφαλτο ένα πλαίσιο το οποίο είναι η ασφαλής περιοχή για να κινηθούμε. Αυτό σημαίνει ότι θα βλέπουμε φωτάκια από λέιζερ στο δρόμο τα οποία θα μας λένε πού μπορούμε και που δεν μπορούμε να πάμε.
Η δεύτερη λειτουργία του συστήματος θα ειδοποιεί πάλι με ένδειξη στην άσφαλτο τα οχήματα πριν και μετά το δίκυκλο μας για το ότι... βρισκόμαστε εκεί, η απόσταση προβολής δε, θα αυξάνεται ανάλογα με την ταχύτητα για να μας προλαβαίνει. Αυτή η τελευταία λειτουργία είναι εμπνευσμένη από μία ανάλογη τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε ποδήλατα, Όχι βέβαια με τόση τεχνολογία και παραμετροποίηση. Το σύστημα της Suzuki θα μας ειδοποιεί ακόμα και όταν το έχουμε παρακάνει με την κλίση μας.
Μία τέτοια τεχνολογία εάν τεθεί σε εφαρμογή μπορεί να κάνει θαύματα για τη βελτίωση των οδηγικών ικανοτήτων μας, προϋποθέτοντας πάντα ότι συλλέγει στατιστικά και τα θέτει στη διάθεση μας, Ίσως με μία εφαρμογή κινητού. Μπορούμε εύκολα να φανταστούμε με τη χρήση ενός τέτοιου συστήματος για σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης, απλά μαθήματα και φυσικά για την καθημερινή οδική μας ασφάλεια καθώς οι λέξεις μοτοσυκλέτα και παθητική ασφάλεια συνδυάζονταν σε προτάσεις έως τώρα μόνο με κάποιο στερητικό (δεν, χωρίς, άνευ, όχι κλπ)
Θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον το laser project της Suzuki , ελπίζοντας ότι δεν θα καταλήξει απλά άλλη μία καλή ιδέα η οποία έγινε για να γίνει καταλήγοντας σε κάποια R&D αποθήκη του Hamamatsu.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.