Honda – Τέλος τα πενηντάρια

Σύμφωνα με ιαπωνικές πηγές θα σταματήσει η παραγωγή κινητήρων 50 κ.εκ.


05.03.2024

Η εξέλιξη και η προσαρμογή τους στις προδιαγραφές ρύπων είναι δύσκολη και ασύμφορη

Τα μοτοποδήλατα, που βάσει νόμου δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από 49 cc, έχουν παρακμάσει εδώ και δεκαετίες αλλά όχι μόνο στην Ελλάδα. Στην πραγματικότητα, σε μεγάλο μέρος του πλανήτη, ειδικά στην Ασία, έχουν δώσει τη θέση τους σε δίκυκλα 110-125 κ.εκ.

Στην περίπτωση των μοτοποδηλάτων, η προσαρμογή με τις προδιαγραφές ρύπων εκτός από πολύ δύσκολη είναι και ασύμφορη. Ο ιαπωνικός τύπος αναφέρει ότι η Honda θα σταματήσει να κατασκευάζει βενζινοκινητήρες 50 κ.εκ. τον Μάιο του 2025. Μιλάμε για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή παγκοσμίως που πάντα είχε εκπροσώπους εμβληματικά μοντέλα σε αυτήν την κατηγορία δικύκλων όπως το Super Cub 50 .

Οι καταλύτες είναι ακριβά εξαρτήματα που πρέπει να λειτουργούν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Δύο δεδομένα πτυχές που επηρεάζουν αρνητικά τα μοτοποδήλατα . Οι επερχόμενοι (και πιο απαιτητικοί) νόμοι κατά της ρύπανσης - που στην Ιαπωνία θα ισχύσουν από τον Νοέμβριο του 2025 - φαίνεται να είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο για τα μοτοποδήλατα.

Σε μεγάλο μέρος του κόσμου, τα μοτοποδήλατα έχουν αντικατασταθεί από σκούτερ και μοτοσυκλέτες 110-125 cc . Ακόμη και από πρακτική άποψη, δεν είναι πολύ διαφορετικό να οδηγείς μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα 125 cc (αν και για το 125 στην Ευρώπη χρειάζεσαι άδεια Α1).

Αναμένονται κινήσεις από τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Yamaha κάνει το δικό της υβριδικό άλμα, αποκαλύπτοντας το MT-09 PHEV, μια plug-in hybrid μοτοσυκλέτα που έρχεται να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία της Kawasaki στην κατηγορία
Η ναυαρχίδα των scooter της Voge δεν σταματά να εξελίσσεται και για το 2025 αποκτά σύστημα ραντάρ που εκτοξεύει την ασφάλεια στα ύψη!
Σε συνέχεια μιας ευρύτερης στρατηγικής εξορθολογισμού, η KTM ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο της διανομέα των CFMOTO και Zeeho στην Ευρώπη, επιδιώκοντας να αφιερώσει τους πόρους της αποκλειστικά στην ενίσχυση των δικών της brand
Με το project να πλησιάζει πλέον τη φάση της μαζικής παραγωγής, όλα δείχνουν πως η πολυαναμενόμενη μοτοσυκλέτα δεν θα είναι απλώς ένα πρωτότυπο

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.