Yamaha PG-1
Το Hunter Cub λοιπόν βρήκε αντίπαλο. Το PG-1 παρουσιάστηκε πρόσφατα από την Yamaha. Λέτε αυτό να το δούμε στην Ελλάδα;
Κοιτάξτε τα χοντρά ελαστικά με τα τακούνια που είναι τοποθετημένα σε ζάντες με ακτίνες 16 ιντσών. Το «γυμνό» ψηλό τιμόνι. Το λιτό κουστούμι με τα αλουμινένια προστατευτικά και τις φυσούνες.
Σέλα σε δύο κομμάτια, μεγάλη χειρολαβή για τον συνεπιβάτη, όργανα αποτελούμενα από δύο οθόνες, στρογγυλός προβολέας.
Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος με τον κύλινδρο σε οριζόντια θέση. Έχει χωρητικότητα 114 κ.εκ. και ισχύ 10 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο είναι ημιαυτόματο τεσσάρων σχέσεων. Αυθεντικό «παπί» δηλαδή.
Η εξάτμιση είναι τοποθετημένη χαμηλά, αλλά παραμένει προστατευμένη από ένα μεγάλο κάλυμμα. Το PG-1 φρενάρει μέσω ενός δισκόφρενου μπροστά και ενός ταμπούρου πίσω.
Στην λίστα με τα αξεσουάρ βλέπουμε χούφτες για το τιμόνι, ποδιά για τον κινητήρα, μεγαλύτερες σχάρες ακόμη και μία για πάνω από τον προβολέα, number plate, ψηλό μπροστινό φτερό, μάσκα πάνω από το τιμόνι, χρωμιωμένο προστατευτικό εξάτμισης.
Το PG-1 είναι διαθέσιμο στην Ταϊλάνδη σε τιμή 1.280 ευρώ (48.700 μπατ).
Honda RS150R
Μας συστήθηκε ως GTR150 και έγινε ανάρπαστο. Δεν πρόκειται για εκ βάθρων ανανέωση, αλλά για ένα φρεσκάρισμα. Όπως αναφέρει η Honda Μαλαισίας το RS150R πληροί τις προδιαγραφές Euro4. Οπότε να σας ενημερώσουμε πως το RS150R προορίζεται μόνο για την ασιατική αγορά. Αυτό ισχύει τώρα… στο μέλλον κανείς δεν ξέρει.
Το super παπί της Honda απέκτησε νέους χρωματικούς συνδυασμούς. Διαθέτει ψηφιακή οθόνη LCD με ένδειξη σχέσης κιβωτίου και στάθμης βενζίνης, ταχύμετρο, στροφόμετρο και τις απαραίτητες λυχνίες ώστε ο αναβάτης να είναι ενήμερος για την κατάσταση του οχήματός του.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο διπλής δοκού, τύπου «διαμάντι. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, διαμέτρου 31mm και αμορτισέρ, το οποίο είναι κεντρικά τοποθετημένο. Οι 17 ιντσών πολυάκτινοι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο και ντυμένοι με ελαστικά διάστασης 90/80/17 και 120/70/17 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Τα δισκόφρενα σε αυτήν τη νέα version είναι κυματιστά.
Ο κινητήρας είναι ίδιος με του GTR. Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 15,4 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 1,37 kgm ροπής. Το βάρος του είναι 119 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 4,5 λίτρα και το ύψος σέλας βρίσκεται στα 786 χλστ. από το έδαφος.
Αυτά από την μακρινή Μαλαισία.
Honda RS-X
Η ναυαρχίδα των «παπιών» της Honda στις ασιατικές αγορές είναι το RS-X. Στην ουσία πρόκειται για την εξέλιξη του RS150R.
Προχωρώντας στα ενδότερα το RS-X χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα των 15,4 ίππων στις 9.000 σ.α.λ.και των 1,37 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.. Όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται στον πίσω τροχό μέσω εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.
Το πλαίσιο είναι επίσης ίδιο με αυτό του RS150R, τα φωτιστικά σώματα LED, το πάνελ ψηφιακό, οι τροχοί 17 ιντσών και φυσικά έχει κιβώτιο 6 σχέσεων και συμπλέκτη.
Modenas Kriss 110
Μπορεί στην Ελλάδα να μην εισάγεται πλέον, όμως ο κατασκευαστής από την Μαλαισία συνεχίζει την εμπορική του σταδιοδρομία σε Ασιατικές χώρες.
H Modenas συνεχίζει να φτιάχνει παπιά, ενώ στην γκάμα της υπάρχουν scooter της Kymco και μοτοσυκλέτες της Kawasaki και της BAJAJ.
Πρόσφατα παρουσίασε το νέο Kriss 110 σε δύο εκδόσεις. Με και χωρίς δισκόφρενο μπροστά. Είναι εφοδιασμένο με νέο προβολέα και θύρα φόρτισης USB.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν έναν μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα, με 108 cc που αποδίδει 6,57 ίππους @ 8000 RPM και 6,7 Nm @ 6000 RPM μέγιστη ροπή.
Honda CT125 Hunter Cub
Από το ενδιαφέρουν που υπάρχει όποτε παρουσιάζουμε κάτι σχετικό με το «adventure» παπί της Honda, υποθέτουμε πως στην Ελλάδα θα πούλαγε πολλές εκατοντάδες μονάδες. Το ότι φέρει τον κινητήρα των Super Cub, Dax και Monkey, είναι ένα αισιόδοξο μήνυμα για την έλευσή του στην Ευρώπη. Αν γίνει κάτι τέτοιο μην περιμένετε να κοστίζει όσο στην Ιαπωνία, όπου πωλείται λίγο περισσότερο από 3.000 ευρώ.
Το Hunter Cub βασίζεται σε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 9 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και 1,1 kgm ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Τα αμορτισέρ ρυθμίζοντας σε προφόρτιση σε 5 θέσεις.
Το φιλτροκούτι είναι τοποθετημένο ψηλά, κάτω από την σέλα, ώστε το CT 125 να περνά χωρίς πρόβλημα από νερά. Για να μην πληγώνεται από πέτρες και η εξάτμιση καταλήγει κάτω από την σχάρα, ενώ είναι εξοπλισμένο με ποδιά και κάγκελα.
Μπορούν να προστεθούν επίσης ζελατίνα, σχάρες πάνω από τον προβολέα και ανάμεσα στα πόδια και μια πρακτική βαλίτσα πίσω δεξιά.
Όλα τα παραπάνω τα απολαμβάνουν μόνο οι Ασιάτες. Εμείς στην αναμονή.
Yamaha EZ115
Δεν πρόκειται για κάποιο με υγρόψυκτο κινητήρα, σπορ εμφάνιση και κορυφαίες επιδόσεις. Αλλά για ένα «τίμιο και αυθεντικό» παπί όπως και το Crypton που διατίθεται στην Ελληνική αγορά και στο οποίο βασίζεται.
Ένα πρακτικό δίκυκλο πόλης με αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, αναλογικά όργανα, ελαφρύ, με μικρή κατανάλωση.
Σύμφωνα με την εταιρεία ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 114 κ.εκ. διαθέτει ισχύ 8,7 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 0,9 kgm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Διαθέτει τετρατάχυτο, ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όχι δεν είναι προδιαγραφών Euro5, αλλά Euro4, οπότε δεν προορίζεται για την Ευρωπαϊκή αγορά.
Η φύση του Yamaha EZ115 έγκειται στην ευκολία στην καθημερινότητα που έχει να προσφέρει. Μεγάλος προβολέας για πολύ καλή νυχτερινή ορατότητα, φωτεινή ένδειξη ECO που θα επιτρέψει στον αναβάτη να προσαρμόζει το στυλ οδήγησής του για να μεγιστοποιεί την οικονομία κατανάλωσης καυσίμου και το πιο σημαντικό, διαθέτει αξιοπρεπή χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα για μεταφορά πραγμάτων.
Aveta SVR 180
Την Aveta την ξέρετε; Ούτε εμείς… Πρόκειται για μια μικρή κατασκευάστρια δικύκλων με έδρα την Μαλαισία. Γιατί ασχολούμαστε μαζί της; Μα φυσικά για το «παπί» της.
Το SVR 180 είναι το πρώτο super παπί της εταιρείας με μονοκύλκινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 175 κ.εκ. που αποδίδει 16,8 ίππους 8.500 σ.α.λ. και 1,6 kgm ροπή και για την εναλλαγή των 6 σχέσεων του κιβωτίου χρησιμοποιείται συμπλέκτης.
«Στα χαρτιά» υπολείπεται του «βασιλιά» της κατηγορίας SYM VF 185 το οποίο έχει μέγιστη ισχύ 18,5 ίππων αλλά ο κινητήρας του είναι μεγαλύτερος, φτάνοντας τα 183 κ.εκ. Υπολείπεται επίσης και του Yamaha YZ16R, με το σύστημα μεταβλητου χρονισμού βαλβίδων, του οποίου ο κινητήρας αποδίδει 17,7 ίππους.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του Aveta SVR180 περιλαμβάνονται, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, προβολέας LED με λειτουργία φώτων ημέρας (DRL), δισκόφρενα εμπρός και πίσω, θύρα φόρτισης USB και προστατευτικό ψυγείου. Το ABS, το οποίο δεν είναι υποχρεωτικό στη Μαλαισία, δεν διατίθεται.
Επίσης, το Aveta SVR180 κινείται πάνω σε τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 90/80 μπροστά και 120/70 πίσω.
Το ατσάλινο πλαίσιο συνδυάζεται με συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα αμορτισέρ, κεντρικά τοποθετημένο στο πίσω μέρος.
Το SVR180 διαθέτει ρεζερβουάρ 6,6 λίτρων και διατίθεται σε τέσσερα χρώματα: κόκκινο, μπλε, κυανό και μαύρο. Το μπροστινό μέρος του θυμίζει Kawasaki Z, ενώ πίσω ακολουθούνται οι minimal γραμμές των δικύκλων της κατηγορίας.
Ωραίο, αλλά Euro 4 και χωρίς ABS. Οπότε ξεχάστε το.
Yamaha Y16ZR
H Yamaha έχει στην ασιατική της γκάμα του YZ16ZR (και στην επετειακή έκδοση των φωτογραφιών), του «παπιού» με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και τους 17,7 ίππους.
Ο κινητήρας του Y16ZR είναι μονοκύλιδρος, υγρόψυκτοςς, τετραβάλβιδος και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Φέρει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και αποδίδει 17,7 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 1,5 kgm στις 8.000 σ.α.λ. Ο κύλινδρος φέρει αντιτριβική επίστρωση DiAsil και σφυρήλατο έμβολο, χαρακτηριστικά που κάνουν τον κινητήρα πιο ανθεκτικό και ελαφρύ. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 6 σχέσεις και ο συμπλέκτης είναι ολίσθησης.
Το πλαίσιο είναι, ατσάλινο μονής ραχοκακαλιάς και το ψαλίδι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι και κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ. Ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό χωρίς ABS, αναλαμβάνει το φρενάρισμα του Y16ZR. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 795 χλστ. και το βάρος του είναι 121 κιλά. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 5,4 λίτρα.
Το Y16ZR στην χώρα μας θα το δούμε μόνο σε φωτογραφίες.
Yamaha 135LC Fi
Tο 135LC Fi χρησιμοποιεί τον Euro4 (οπότε κάπου εδώ τελειώνει η κουβέντα για το αν θα το δούμε στη χώρα μας) κινητήρα των 135cc, ο οποίος είναι μονοκύλινδρος (φυσικά), υγρόψυκτος και αποδίδει 12.5hp στις 8.000rpm και 12.2Nm ροπής στις 6.000rpm.
Η βασικότερη αλλαγή, σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, είναι η τοποθέτηση ψεκασμού αντί καρμπυρατέρ. Το ρεζερβουάρ μεγάλωσε φτάνοντας τα 4.6l (από 4l στο προηγούμενο μοντέλο). Τα δισκόφρενα βρίσκονται πλέον στους δύο τροχούς και το αναλογικό πάνελ οργάνων έδωσε την θέση του σε ψηφιακή LCD οθόνη.
Το 135LC Fi διαθέτει φώτα και φλας LED ενώ οι εκδόσεις είναι δύο: η στάνταρ και η Special Edition (SE), με τη δεύτερη να διαθέτει μεταξύ άλλων ένα αδιάβροχο καλάθι με παροχή φόρτισης κινητού και USB.