Νεα Μοντελα

KTM 1390 Super Duke R 2024: Το κτήνος βρυχάται (Video)

Το 2024 είναι η χρονιά που το Super Duke επιστρέφει πιο δυνατό από ποτέ


29.11.2023

Ο νέος V2 κινητήρας κάνει ντεμπούτο στον πανίσχυρο «Δούκα». Όμως είναι πολλά ακόμη που καθιστούν το Super Duke ένα από τα πιο αξιοπρόσεκτα streetfighter όλων των εποχών

Η νέα μοτοσυκλέτα διαθέτει εντελώς νέα εμφάνιση και φαίνεται ακόμα πιο μυώδης και απειλητική, ενώ χάρη σε μια εκτεταμένη τεχνική αναβάθμιση, η απόδοση της είναι κατά πολύ αυξημένη. Ο κινητήρας, η ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά έχουν λάβει σημαντικές αναβαθμίσεις, ενώ ο νέος προβολέας LED μεταμορφώνει τη χαρακτηριστική εμφάνιση του Duke σε κάτι νέο.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχεδίαση του μοντέλου 2024 δίνεται επίσης από τις νέες πλευρικές επιφάνειες που ενσωματώνουν αεροδυναμικά πτερύγια και το μικρότερο κάλυμμα του υποπλαισίου, από το οποίο λείπει το φωτιστικό σώμα, χρέη του οποίου κάνουν τα φλας. Επιπλέον, ο συνδυασμός χρωμάτων είναι εμπνευσμένος και αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο 990 Super Duke του 2005.

KTM 1390 SUPER DUKE R MY24 6

Χάρη στο επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι και τις νέες εισαγωγές αέρα, οι σχεδιαστές κατάφεραν να αυξήσουν τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 1,5 λίτρο, αυξάνοντάς την στα 17,5 λίτρα για αυτονομία που υπολογίζεται σε πάνω από 300 χλμ.. Τα αεροδυναμικά πτερύγια που είναι πλήρως ενσωματωμένα στα πλαστικά που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ, φορτίζουν με κάθετη δύναμη (downforce) το μπροστινό σύστημα χαρίζοντας αυξημένη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές.

Ο στόχος για το 2024 ήταν η αύξηση της ισχύος, διατηρώντας πάντα το βάρος σε επίπεδα ρεκόρ, προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη αναλογία βάρους προς ισχύ ένα προς ένα. Για να επιτευχθεί αυτό, η διάμετρος αυξήθηκε από 108mm σε 110mm, και ο κυβισμός έφτασε τα 1.350 κ.εκ. από τα 1.301 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς πλέον ανέρχεται στους 190 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 14,8 kgm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας είναι συμβατός με τις νέες προδιαγραφές EURO 5+.

Οι αλλαγές στο μπροστινό μέρος του πλαισίου δεν είναι ριζικές. Πρόκειται για βελτιώσεις στο πλαίσιο που εξελίχθηκε για το KTM 1290 Super Duke R του 2020.

Το νέο πιρούνι ανοιχτού φυσιγγίου WP APEX με στελέχη 48 χλστ. είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με 125 χλστ. διαδρομής. Στο πίσω μέρος, το αμορτισέρ WP APEX έχει αναβαθμισμένη λειτουργία, είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, για high-low ρυθμίσεις.

KTM 1390 SUPER DUKE R MY24 2

Στην έκδοση EVO βρίσκουμε ημιενεργητικές αναρτήσεις με το σύστημα SAT (Semi-Active Technology) της WP, το οποίο χάρη στις ηλεκτροενεργοποιούμενες βαλβίδες μεταβάλλει την υδραυλική απόσβεση που σε «συνεργασία» με την SCU (Μονάδα ελέγχου ανάρτησης) προσαρμόζει την απόσβεση σε πραγματικό χρόνο στα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος και στο στυλ οδήγησης του αναβάτη, με βάση τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες βύθισης και η IMU. Οι προσφερούμενες λειτουργίες είναι πέντε, AUTO, COMFORT, RAIN, STREET και SPORT ελεγχόμενες όλες από διακόπτες στο τιμόνι και από την TFT οθόνη. Επιπλέον, υπάρχουν δύο ακόμη λειτουργίες, προαιρετικά στο πακέτο Suspension PRO, οι οποίες ξεκλειδώνουν τις λειτουργίες PRO και TRACK με το τελευταίο να παρέχει λειτουργία στυλ "holeshot" (όπως στο MotoGP). Η προφόρτιση του αμορτισέρ μειώνεται αυτόματα για να μειώσετε του ύψος του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας

Ενημερωμένη επίσης είναι η λειτουργία του Engine Brake και του Anti-Wheelie (και τα δύο ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό) που σας επιτρέπει να ρυθμίσετε το επίπεδο ανύψωσης του μπροστινού σε 5 επίπεδα. Το anti-wheelie μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Υπάρχει επίσης Traction Control, σύστημα τηλεμετρίας και χρονόμετρο.

Όσον αφορά τα φρένα, η KTM εξόπλισε το Super Duke R και στις δύο εκδόσεις με κορυφαίο σετ που αποτελείτε από τρόμπα Brembo MCS , με τετραπίστονες μονομπλόκ Brembo, Stylema, σε συνδυασμό με δισκόφρενα 320 χλστ., ενώ πίσω μια δαγκάνα δύο εμβόλων συνδυάζεται με δίσκο 240 χλστ.

KTM 1390 SUPER DUKE R MY24 4

Η οθόνη TFT 5" διαθέτει νέα γραφικά και ενσωματωμένη υποδοχή USB-C για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Φέρει αντιχαρακτικό και αντιθαμβωτικό κρύσταλλο. Μέσω αυτής ο αναβάτης μπορεί να έχει τον πλήρη έλεγχο όλων των λειτουργιών της μοτοσυκλέτας, ακόμη και να παρακολυθεί της πίεση των ελαστικών και να ενημερώνετε σε πραγματικό χρόνο για οποιαδήποτε μεταβολή. Για το 2024, το σύστημα έχει βελτιωθεί και τώρα σας επιτρέπει να προσαρμόσετε τις πιέσεις των ελαστικών για χρήση στην πίστα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To KLR 650 πρωτοκυκλοφόρισε το 1987. Η δεύτερη γενιά του ήρθε το 2008 και το 2018 σταμάτησε η παραγωγή του. Από το 2021 όμως η εταιρεία του Akashi το επανέφερε στην γκάμα της εταιρείας στις Η.Π.Α.
Μπερδευτήκαμε… κοιτάζοντας τις εικόνες νομίζαμε πως πρόκειται για Triumph, όμως προέρχεται από την Κίνα και είναι μοντέλο της Regnancy
Η Cyclone παρότι δεν έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα στην Ευρώπη μας απασχολεί συνεχώς εξαιτίας των πολύ ενδιαφέροντων μοντέλων της
Παρουσιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο αλλά ακόμα η Kawasaki δεν έχει δώσει στην δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αυτά είναι όσα ξέρουμε για τα "δίδυμα" modern classic

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.