28.11.2023
Μια naked μοτοσυκλέτα που μοιάζει με το Aprilia Shiver με ονομασία που θυμίζει Gilera έκανε την εμφάνιση της στην Κίνα
Στη χώρα μας όταν ακούμε το όνομα Gilera μάλλον μας έρχονται στο μυαλό εκείνα τα δίχρονα Runner 180, που στα φανάρια τρομοκρατούσαν ακόμα και μεγάλες μοτοσυκλέτες. Η Gilera ανήκει στο Gruppo Piaggio εδώ και πολλά χρόνια, όμως ο ιταλικός κολοσσός την κρατάει ανενεργή. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι από τα πλέον ιστορικά και στο άμεσο μέλλον ίσως δούμε την επιστροφή του στην κατασκευή μοτοσυκλετών μέσω της συνεργασίας (που υφίσταται από το 2004) μεταξύ Zongshen και Piaggio.
Σύμφωνα λοιπόν με το cycleworld, το όνομα της Gilera θα βρίσκεται στο ρεζερβουάρ μιας μοτοσυκλέτας 900cc με V-2 κινητήρα η οποία θα σχεδιαστεί από τις Zongshen και Piaggio. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο κινητήρας θα έχει την ίδια «αρχιτεκτονική» με αυτή που είχε ένα άλλο παιδί της Piaggio, δηλαδή το Aprilia Shiver που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007 με 750cc και αργότερα μεγάλωσε στα 896cc.
Να θυμίσουμε ότι το όνομα της Gilera ακούστηκε και το 2021, όταν η Zongshen παρουσίασε το concept Cyclone RA9 στο Διεθνές Σαλόνι Μοτοσυκλέτας της Κίνας. O κινητήρας που είδαμε στο Cyclone μοιάζει πολύ με αυτόν που θα δούμε στην παραγωγή ενώ παρόμοιο αναμένεται και το πλαίσιο που σχεδιαστικά θύμιζε κατά πολύ αυτό του Aprilia Shiver.
Το GLR900, μπορεί τελικά να αναβιώσει την Gilera, αλλά παραμένει άγνωστο αν θα πωλείται και εκτός Κίνας Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Κατ’ αρχάς η παραγωγή των μοντέλων των 900 κ.εκ. σταμάτησε επειδή ο κινητήρας δεν πληρούσε τις προδιαγραφές Euro5. Εάν το GLR900 είναι εφοδιασμένο με τον συγκεκριμένο χωρίς αλλαγές τότε ξεχάστε το.
Η απουσία της Gilera από την EICMA 2023 δείχνει πως ακόμη δεν υπάρχουν σχέδια για την επιστροφή της μάρκας στην Ευρώπη.
Έτσι, για την ιστορία:
Το 1935 η Gilera κατασκεύασε τον δυνατότερο κινητήρα της εποχής, αφού το τετρακύλινδρο μοτέρ των 500cc απέδιδε 60 hp. Τρία χρόνια μετά, η αγωνιστική έκδοση απέδιδε 80hp στις 9000rpm και είχε τελική 230 km/h. Μετά τον ΒΠΠ, η Gilera κέρδισε έξι πρωταθλήματα Grand Prix 500 σε οκτώ χρόνια! Λόγω της μείωσης των πωλήσεων των μοτοσυκλετών (εξαιτίας της μαζικής ανόδου του αυτοκινήτου), η Gilera έκανε μια «συμφωνία κυριών» και αποφάσισε να σταματήσει την αγωνιστική εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα λόγω χρημάτων, όμως πολλοί ήταν αυτοί που συνέχιζαν να συμμετέχουν σε αγώνες road racing, κερδίζοντας καρό σημαίες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.