Νεα Μοντελα

Honda NX500 vs Honda CB500Χ

To ΝΧ το CB φεύγει


24.11.2023

O «κύκλος ζωής» του CB500X προς το παρόν έκλεισε. Μιλάμε για την πιο επιτυχημένη μοτοσυκλέτα των τελευταίων ετών στην χώρα μας, που θα αντικατασταθεί από το NX500

Ουσιαστικά εκτός από το όνομα αλλάζει η σχεδίαση και ο εξοπλισμός. Αυτά που παραμένουν ίδια είναι τα συστατικά της επιτυχίας του CB500X και μιλάμε για τον κινητήρα και το πλαίσιο.

Έχοντας οδηγήσει όλες τις γενιές του «X», αυτό που είχαμε γράψει στην δοκιμή του μοντέλου του 2022, ήταν πως θα είναι η τελευταία ανανέωση του με την γνώριμη εμφάνιση που είχε παρουσιαστεί τρία χρόνια πριν. Και δεδομένων των εξελίξεων «πέσαμε μέσα».

Δοκιμή Honda CB500X 2022

Το ακρωνύμιο «ΝΧ» επιστρέφει στην γκάμα της Honda. Οι Ιάπωνες μας έχουν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στην «επιστροφή» θρυλικών ονομάτων σε μοντέλα τους. Africa Twin, Transalp, Hornet το επιβεβαιώνουν. Μπορεί δίπλα από το «NX» να λείπει το «Dominator», που το συνόδευε στο παρελθόν, αλλά ποιος ξέρει, μπορεί η Honda να το κρατάει για μια πιο ικανή στο χώμα μοτοσυκλέτα.

Βάλαμε το CB500X και το NX500 «δίπλα-δίπλα» και σας παρουσιάζουμε τις διαφορές τους. Τα υπόλοιπα θα σας τα πούμε μόλις οδηγήσουμε το νέο μεσαίο adventure.

342938 22YM HONDA CB500X

Κινητήρας, πλαίσιο - ψαλίδι, αναρτήσεις και φρένα παραμένουν ίδια. Όλα κατάμαυρα σε αντίθεση με το μοτέρ του CB500X που ήταν ασημί. Ο δικύλινδρος σε σειρά διαθέτει 471 κ.εκ., 48 ίππους στις 8.600 σ.α.λ. και 43 Nm ροπή στις 6.500 σ.α.λ. Αλλαγές υπάρχουν στην κεντρική μονάδα ελέγχου, με αποτέλεσμα να πληροί τις προδιαγραφές Euro5+, διαθέτοντας παράλληλα πιο «γεμάτη» καμπύλη ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Το ατσάλινο πλαίσιο – τύπου διαμάντι με σωλήνες διατομής 35χλστ. παραμένει ίδιο στο ΝΧ500. Το βάρος του είναι 196 κιλά, τρία λιγότερα από του CB500X. Νέο είναι το set up των αναρτήσεων. Το ανεστραμμένο πιρούνι Showa 41mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41χλστ. με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, διαδρομή άξονα 135χλστ. (150χλστ. διαδρομή πιρουνιού), διαθέτει διαχωρισμό των λειτουργιών στις δύο μπουκάλες. Στο NX500 είναι μάυρο, ενώ στο CB500X χρυσαφί.

Το πίσω αμορτισέρ μονού σωλήνα (ανάλογο αυτών που συναντάμε σε σπορ μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού) με το μεγάλης διαμέτρου έμβολο και τη διαδρομή του άξονα 135 χλστ. (60mm διαδρομή αμορτισέρ) εξασφαλίζει άριστη απόκριση της ανάρτησης και διαχείριση θερμοκρασίας. Έχει ρύθμιση προφόρτισης 5 σταδίων με νέους βελτιστοποιημένους συντελεστές ελατηρίων και ρυθμίσεις απόσβεσης. To ψαλίδι, είναι κατασκευασμένο από ατσάλι πάχους 2χλστ. Το ρεζερβουάρ παραμένει στα 17,5 λίτρα.

342941 22YM HONDA CB500X

Οι ζάντες είναι κατά 1,5 κιλό ελαφρύτερες, μειώνοντας το μη αναρτώμενο βάρος για μεγαλύτερη ευκολία στο στρίψιμο. Ο εμπρός τροχός είναι 19 ιντσών και ο πίσω 17”. Τα ελαστικά τύπου trail έχουν διάσταση 110/80-R19 μπροστά και 160/60-R17 πίσω. Η κατανομή βάρους έχει αναλογία 48,7%/51,3%. Το μεταξόνιο παραμένει ίδιο, στα 1.445χλστ. με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 27,5°/108χλστ.

Το σύστημα πέδησης είναι ίδιο. Αποτελείται από δύο δισκόφρενα 296 χλστ μπροστά με δαγκάνα δύο εμβόλων και 240 χλστ. πίσω με δαγκάνες ενός εμβόλου.

Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας είναι εντελώς διαφορετική. Το φέρινγκ και οι πλαϊνές επιφάνειες έχουν ανασχεδιαστεί. Νέος είναι ο προβολέας LED, κοινός στο Hornet 500, αλλά και η ζελατίνα. Τα πλαϊνά πάνελ είναι πιο ογκώδη, ταυτόχρονα όμως απλά σχεδιασμένα δημιουργούν ένα «διπλό» σάντουιτς φέρινγκ βελτιώνοντας την αεροδυναμική και την προστασία του αναβάτη. Ρύγχος, όπως στο CB500X, δεν υπάρχει, δίνοντας πιο «rally» εμφάνιση στο NX.

342945 22YM HONDA CB500X

Στο ΝΧ500 η Honda τοποθέτησε νέους διακόπτες με οπίσθιος φωτισμό και TFT οθόνη 5 ιντσών, ενώ στο CB500X είναι LCD. Είναι συμβατή με την εφαρμογή Honda RoadSync για Android kai iOS, η οποία επιτρέπει την πλοήγηση, την πραγματοποίηση κλίσεων, την λήψη μυνημάτων και ακρόασης μουσικής. Το NX500 είναι εφοδιασμένο και με το σύστημα ESS (Emergency Stop Signal) που προειδοποιεί τους χρήστες του δρόμου σε ενδεχόμενο απότομο φρενάρισμα.

Σε αντίθεση με το CB500X, το ΝΧ500 2024 είναι εξοπλισμένο με έλεγχο πρόσφυσης HSTC που μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Η αίσθηση που αποπνέει είναι μιας ολοκαίνουργιας μοτοσυκλέτας. Έχει πληρέστερο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού, νέα εμφάνιση και φαίνεται έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του CB500X. Σύντομα θα μάθουμε και την τιμή του. Μείνετε συντονισμένοι.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Οι κύριοι οργανισμοί που εκπροσωπούν τόσο τους αναβάτες όσο και τη βιομηχανία μοτοσυκλετών (ACEM, FEMA, FIM) γιορτάζουν από κοινού την Ημέρα της Ευρώπης ξεκινώντας ένα μανιφέστο που απευθύνεται στους Ευρωπαίους ηγέτες
Παρουσιάστηκε το δεύτερο 400άρι της μάρκας που διατηρεί τον σχεδιαστικό χαρακτήρα της σειράς Pulsar και χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Dominar
Δεκαπέντε χρόνια μετά το θρυλικό RC8, η Αυστριακή εταιρεία αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνογνωσία από το MotoGP επιστρέφει στην κατηγορία των supersport με ένα RC που «παίρνει δύναμη» από τον εν σειρά δικύλινδρο LC8c των 128 ίππων
Με πολλά νέα χαρακτηριστικά θα αποτελέσει την εξέλιξη των Pulsar, των δημοφιλέστερων μοντέλων της ινδικής εταιρείας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.