03.11.2023
Η εξέλιξη του «νυστεριού» (the scalpel) είναι ο «ελεύθερος σκοπευτής» (the sniper). Έτσι αποκαλεί η KTM το ολοκαίνουργιο 990 Duke του 2024
Το 990 Duke επιστρέφει μετά από 10 χρόνια. Το πρώτο είχε παρουσιαστεί τo 2005 με V2 κινητήρα και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2013.
Οι Αυστριακοί άλλαξαν τα πάντα. Κινητήρα, σχεδίαση, πλαίσιο, ψαλίδι, αναρτήσεις, οθόνη TFT, ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον τρόπο η KTM γιορτάζει τα 30 χρόνια της οικογένειας Duke. Να θυμίσουμε πως για το 2024 ανανεώθηκαν το 125-250-390 Duke, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα έχουμε και άλλα νέα σκληροπυρηνικά naked για το 2024.
Σχεδίαση
Το 990 Duke φέρνει πολλές σχεδιαστικές αλλαγές που αναμένεται να ακολουθηθούν σταδιακά από όλα τα μοντέλα της σειράς των «ευγενών» του Mattighofen. Πιο επιθετικές γραμμές, βαμμένο σε πορτοκαλί ή μαύρο. Σήμα κατατεθέν αναμένεται να είναι για μια ακόμη φορά ο προβολέας LED, με φώτα ημέρας DRL τα οποία ρυθμίζονται αυτόματα ανάλογα με το περιβαλλοντικό φως. Υπάρχουν δύο προβολείς, τοποθετημένοι ο ένας κάτω από τον άλλον. Γύρω του υπάρχει πλαίσιο που φιλοξενεί τα DRL φώτα. Το σχήμα του προβολέα παρέμεινε ίδιο αλλά αλλάζει εντελώς η δομή του.
Κινητήρας
H τρίτη γενιά του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα LC8c, φτάνει τα 947 κ.εκ. με απόδοση 123 ίππων και ροπή 10,5 kgm. Το νέο προφίλ εκκεντροφόρων και το μεγαλύτερο άνοιγμα των βαλβίδων βελτιώνουν την απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών. Διαθέτει μεγαλύτερο ψυγείο, βελτιστοποιημένη ροή αέρα και νέο σύστημα εξάτμισης.
Διαθέτει τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης, Street, Sport, Rain και δύο προαιρετικά Performance, Track.
Street: Ο αναβάτης έχει στην διάθεσή του όλη την ιπποδύναμη, traction control, περιορισμένη την λειτουργία wheel lift του μπροστινού τροχού και ομαλή απόκριση γκαζιού.
Sport: Για τους πιο έμπειρούς και τολμηρούς προσφέρεται πιο απότομη απόκριση, ελεγχόμενο ντριφτάρισμα του πίσω τροχού
Rain: Εδώ τα πράγματα γίνονται πολύ safe. Το traction control ενεργοποιείται στο maximum και η απόδοση του κινητήρα μειώνεται.
Performance & Track: Είναι επικεντρωμένα στην σπορ οδήγηση. Και στα δύο ο αναβάτης μπορεί να επέμβει και να τα παραμετροποίηση.
Track: Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την πρόσφυση του traction control του πίσω τροχού σε 10 επίπεδα και να έχει στην διάθεσή του την καλύτερη απόκριση γκαζιού. Επιπλέον υπάρχει σύστημα anti-wheelie 5 επιπέδων και Launch Control, το οποίο εξασφαλίζει τις ταχύτερες δυνατές εκκινήσεις.
Εργονομία
Νέα θέση οδήγησης με την σέλα να βρίσκεται στα 825 χλστ. Η τελευταία έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει σπορ αλλά και άνετη θέση οδήγησης. Το κάλυμμα εξασφαλίζει πρόσφυση και ελευθερία κινήσεων και είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά και δέρμα.
Τα μαρσπιέ είναι κατασκευασμένα από υψηλής αντοχής αλουμίνιο με λαστιχένια ένθετα. Η σέλα του συνεπιβάτη είναι επίσης νέα και η θέση των μαρπιέ εξασφαλίζει πιο άνετη θέση για τα πόδια του.
Πλαίσιο
Νέας σχεδίασης πλαίσιο από ατσάλι, με υποπλαίσιο αλουμινίου που φιλοξενεί το φιλτροκούτι. Το ψαλίδι είναι επίσης νέο, κατασκευασμένο από αλουμίνιο με ελεγχόμενη ελαστικότητα.
Ανάρτηση
Πλήρως ρυθμιζόμενη. Με 5 κλικ ρυθμίζεται τόσο το ανεστραμμένο πιρούνι WP APEX 43 χλστ., όσο και το αμορτισέρ WP APEX. Τιμόνι και μανέτες είναι επίσης ρυθμιζόμενες. Η διαδρομή του πιρουνιού είναι 140 χλστ. και ρυθμίζεται σε προφόρτιση και επαναφορά. Το αμορτισέρ διαθέτει ξεχωριστό δοχείο αερίου και νέο set up που εξασφαλίζει πλήρη έλεγχο και μέγιστη άνεση. Ρυθμίζεται ως προς την επαναφορά και την προφόρτιση ελατηρίου.
Οθόνη TFT και συνδεσιμότητα
Μέσα από μια οθόνη 5 ιντσών, με νέα γραφικά, αντιχαρακτικό κρύσταλλο και ευκολότερο μενού ελέγχονται όλες οι λειτουργίες της μοτοσυκλέτας. Σε συνδυασμό με το προεραιτικό KTMConnect μπορεί να συνδεθεί με smartphone για την παρακολούθηση πλοήγησης, μουσικής και κλήσεων. Μια θύρα USB-C είναι έτοιμη να φορτίσει ηλεκτρονικές συσκευές.
Τροχοί-Ελαστικά
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Bridgestone S22. Οι διαστάσεις τους είναι 120/70-17 και 180/55-17 και οι ζάντες είναι κατασκευασμένες από ελαφρύ κράμα αλουμινίου.
Φρένα
Δύο δισκόφρενα διαμέτρου 300 χλστ. με τετραέμβολες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά και ένα δισκόφρενα 240 χλστ. με διέμβολη δαγκάνα συνδυάζονται με ABS που διαθέτει λειτουργία supermoto.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.