04.07.2023
Αναμφισβήτητα πρόκειται για θρυλικό μοντέλο και στην επετειακή του έκδοση θα είναι και συλλεκτικό
H Hayabusa κλείνει 25 χρόνια στην παραγωγή και η Suzuki ανακοίνωσε πως θα διαθέσει μια συλλεκτική έκδοση που διατεθεί και στην χώρα μας το ερχόμενο φθινόπωρο. Μιλάμε για μία από τις επιδραστικότερες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών και την τελευταία έκδοση του θρυλικού δικύκλου. Δημιουργώντας τη Hayabusa του 2022, η Suzuki χρησιμοποίησε ως βάση το μοντέλο του 2008 το οποίο εξέλιξε για τη σύγχρονη εποχή.
Η Hayabusa 25th Anniversary θα διατίθεται σε έναν χρωματικό συνδυασμό, μαύρου με πορτοκαλί. Τα τελικά των εξατμίσεων θα φέρουν επετειακό λογότυπο, τα κέντρα των μπροστινών δισκόφρενων θα είναι χρυσά. Στον στάνταρ εξοπλισμό θα βρίσκεται και το κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη.
Το Hayabusa μάς συστήθηκε τον Οκτώβριο του 1998 και αμέσως έκανε αίσθηση, όχι μόνο εξαιτίας των επιδόσεων, αλλά και της εμφάνισής του. Ακόμη και το όνομά του, που σημαίνει γεράκι πετρίτης, κέντρισε το ενδιαφέρον.
Τίποτα δεν ήταν τυχαίο πάνω στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Το Hayabusa είναι το ταχύτερο πτηνό στον πλανήτη Γη με ταχύτητα καθόδου 300 χλμ/ώρα και η μοτοσυκλέτα της Suzuki ήταν η πρώτη παραγωγής που θα έσπαγε το φράγμα αυτή της ταχύτητας. Σύμμαχος σε αυτό η άριστα μελετημένη αεροδυναμική σχεδίασή της. Βλέποντάς την νόμιζες ότι κινείται ακόμη και σταματημένη. Στη μοτοσυκλετιστική ιστορία μοτοσυκλέτα επιδόσεων με τόσες πλούσιες καμπύλες και ανάλογη αεροδυναμική μελέτη δεν είχε υπάρξει.
Το 1999 οι πωλήσεις του Βusa ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, ενώ οι δοκιμές που γίνονταν σε όλο τον κόσμο μιλούσαν για μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα σε όλους τους τομείς. Ο κινητήρας της ήταν τετρακύλινδρος σε σειρά με 1.299 κ.εκ. και 173 ίππους. Το πλαίσιο είχε σαφείς επιρροές από τη δίχρονη μοτοσυκλέτα των GP, RGV500. To «κουστούμι» σχεδιάστηκε με γνώμονα την καλύτερη αεροδυναμική και όχι την ομορφιά.
Το πλαίσιο θα παραμείνει σχεδόν αμετάβλητο και στο μοντέλο του 2008, του οποίου η πανευρωπαϊκή παρουσίαση είχε λάβει χώρα στα κινηματογραφικά studio της Cinecitta στη Ρώμη. Η νέα εμφάνιση παρέπεμπε σε αυτό που ήταν: η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής και μία από τις καλύτερες ever. Στην αναβαθμισμένη νέα έκδοση ο κινητήρας διέθετε 1.340 κ.εκ. με ισχύ 194 ίππων. Παρ’ ότι οι επιταχύνσεις ήταν ακόμη καλύτερες, η τελική ταχύτητα δεν ξεπέρασε του αρχικού μοντέλου και υπήρχε λόγος για αυτό.
Το πράγμα είναι αρχίσει και ξέφευγε. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές κυνηγούσαν τον τίτλο της ταχύτερης και ισχυρότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Στην ουσία η έλευση του Hayabusa έγινε η αιτία μιας «συμφωνίας κυρίων» που τερμάτισε τον πόλεμο της τελικής.
Ενώ η Hayabusa ξεπέρασε εύκολα το Kawasaki ZZ-R 1100 και το Blackbird της Honda, οι Ninja παρουσίασαν μια ισχυρότερη μοτοσυκλέτα από αυτήν του Hamamatsu. Η ΖΧ-12R απέδιδε 178 ίππους και η τελική της έφτανε τα 320 χ.α.ώ.! Και μετά άρχισαν οι αντιδράσεις… Ο τύπος που δεν είχε σχέση με τη μοτοσυκλέτα, επειδή «πουλούσε» μπήκε στον χώρο επινοώντας ιστορίες τρόμου και απάτες ως προς τις επιδόσεις που έφταναν αυτές των supercars.
Ταυτόχρονα από την Ευρώπη διέρρεαν πληροφορίες πως οι αρχές θα επέβαλαν στους κατασκευαστές μοτοσυκλετών όρια στην ισχύ των μοντέλων τους. Έτσι επήλθε η συμφωνία μεταξύ των εταιρειών από όλο τον κόσμο. Καμία μοτοσυκλέτα παραγωγής δεν θα υπερέβαινε τα 300 χ.α.ώ. Έτσι το κοντέρ των Hayabusa θα σταματήσει στα 299 χ.α.ώ., αλλά «μυστηριωδώς» οι στροφές του κινητήρα θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν!
Με την επιβολή της «συμφωνίας κυρίων» οι κατασκευαστές σταμάτησαν να κυνηγούν την τελική και επικεντρώθηκαν στη βελτίωση πιο σημαντικών χαρακτηριστικών στις μοτοσυκλέτες τους. Το Hayabusa ήταν ήδη αρκετά βήματα μπροστά, διότι εκτός από εξαιρετικό και ταχύτατο στην ευθεία, ήταν πολύ καλό και στις στροφές.
Από το 1999 έως και το 2018 πουλήθηκαν παγκοσμίως 189.100 Hayabusa.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Hamamatsu «η νέα Hayabusa αξιοποιεί τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες για να παρέχει μεγαλύτερο έλεγχο και άνεση, και τελικά να βοηθήσει τους αναβάτες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη, καθώς απολαμβάνουν την απόλυτη σπορ μοτοσυκλέτα».
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.