Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών εισηγήθηκε την υποχρεωτική χρήση ABS σε όλα τα δίκυκλα
"Καρφιά" για την χρήση κράνους στην χώρα μας
15.06.2023
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών πρότεινε την χρήση ABS σε όλα τα δίκυκλα με κινητήρες μικρότερους από 125 κ.εκ. και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί ως αρνητικό παράδειγμα την Ελλάδα και την Κύπρο λόγω της περιορισμένης χρήσης κράνους
Από το 2016 είναι υποχρεωτικό, όλα τα μοντέλα άνω των 125 κ.εκ, να είναι εξοπλισμένα με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων, το γνωστό ABS. Μετά την πρόταση που κατατέθηκε από το ETSC (European Transport Safety Council), υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να δούμε την εφαρμογή του συστήματος σε δίκυκλα με μικρότερους κινητήρες, με στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας.
Όσον αφορά τα 50άρια, που παλιότερα γνώρισαν μεγάλες δόξες αφού οι πιτσιρικάδες έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα με την απόκτηση ενός δικύκλου με αυτόν τον κυβισμό, θεωρούνται είδος υπό εξαφάνιση. Οι εποχές άλλαξαν και οι 16χρονοι που μπορούν να βγάλουν βάση νομοθεσίας δίπλωμα για 50άρι προτιμούν smartphone ή περιμένουν δύο ακόμη χρόνια για να αποκτήσουν άδεια για 125.
Η μειωμένη ζήτηση για 50άρια έφερε την περιορισμένη προσφορά την τελευταία δεκαετία. Αντιθέτως οι πωλήσεις δικύκλων 125 κ.εκ. έχουν αυξηθεί, συμβάλλοντας σε αυτό η πανδημία, η αύξηση τιμής των καυσίμων και η εξίσωση των διπλωμάτων αυτοκινήτων από με αυτά των scooter και μοτοσυκλετών 50 κ.εκ. (ΑΜ) και 125 κ.εκ. (Α1) που ισχύει από το 2021 στην χώρα μας.
Η εφαρμογή του ABS σε όλα τα δίκυκλα ανεξαιρέτως κυβισμού θα συμβάλει στην ασφάλεια και θα μειώσει τα ατυχήματα.
Ταυτόχρονα το ETSC προτείνει:
• Του υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους για όλες τις μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα, που να είναι εστιασμένοι σε τροποποιήσεις που έχουν γίνει με στόχο την αύξηση των επιδόσεων
• Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επανεξετάσουν τα όρια ταχύτητας που ισχύουν και οι παραβάτες να μπορούν να εντοπιστούν και σε χώρες που απαιτούν την ταυτοποίηση του οδηγού/αναβάτη κατά την επιβολή κυρώσεων.
• Η επιβολή της χρήσης κράνους θα πρέπει να βελτιωθεί, ειδικά σε χώρες με πολύ χαμηλά επίπεδα χρήσης κράνους, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Η ΕΕ και οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν επίσης να προωθήσουν ένα σύστημα ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την ασφάλεια που προσφέρουν τα κράνη και ο υπόλοιπος προστατευτικός εξοπλισμός, όπως τα μπουφάν με αερόσακους.
• Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεοφωρείων θα πρέπει επίσης να βελτιώσουν την ανίχνευση των μοτοσικλετιστών με τεχνολογίες ασφαλείας όπως το αυτοματοποιημένο σύστημα φρεναρίσμαος ανάγκης.
• Θα πρέπει να δοθεί πολύ περισσότερη προσοχή στους αναβάτες delivery και courier που αντιμετωπίζουν πολλούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της απόσπασης της προσοχής από τα smart phone, της πίεσης που δέχονται από τους εργοδότες για γρήγορες παραδόσεις, την έλλειψη προστατευτικού εξοπλισμού και την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων τους.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.