14.06.2023
Η Keeway συνδύασε τις δύο δημοφιλέστερες κατηγορίες scooter. Τα μικρών διαστάσεων και οικονομικά σε κατανάλωση 125 με τα 300άρια GT
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το Vieste πήρε το όνομά του από μια παραλιακή ιταλική πόλη που βρίσκεται στην περιοχή της Απουλίας. Αρχικά ήρθε με κινητήρα 125 για να αντιμετωπίσει τα scooter ίδιου κυβισμού. Στην Keeway τόλμησαν να επενδύσουν και να εφεύρουν εν τέλει μια νέα κατηγορία scooter πόλης, με σπορ σχεδίαση, τροχούς 13 ιντσών, μικρές διαστάσεις, όπως το 125, αλλά με κινητήρα 300 κ.εκ. που μπορεί να οδηγηθεί από κατόχους άδειας οδήγησης Α2.
To concept είναι πολύ ενδιαφέρον, απ’ όπου και αν το πιάσεις. Αρχικά στην Keeway βασίστηκαν σε έναν κινητήρα εγνωσμένης αξίας, που δεν είναι άλλος από την τελευταία εξέλιξη του QUASAR της Piaggio. Ο 250άρης που έφτασε πριν λίγα χρόνια τα 278 κ.εκ. για να μπορεί να ανταγωνιστεί τα 300άρια της «νέας γενιάς» και πληροί τις προδιαγραφές Euro5.
Το χαλύβδινο πλαίσιο, αποτελούμενο από σωλήνες υψηλής αντοχής, είναι το μοναδικό «στάνταρ» συστατικό στην κατασκευή του Vieste, μια λύση που υιοθετούν όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές στα μοντέλα τους. Από εκεί και πέρα υπάρχουν σημαίνουσες υπογραφές πάνω στα εξαρτήματα του scooter της Keeway. Τόσο το πιρούνι, όσο και τα δύο αμορτισέρ είναι της KYB. Τα δισκόφρενα της J.Juan με δίσκους 240 χλστ. και 220 χλστ., με ακτινική στήριξη μπροστά και ABS. Τροχοί 13 ιντσών και βάρος ρεκόρ για 300άρι. Μόλις 147 κιλά. Σχεδόν όσο ένα 125άρι. Οπότε άνετα μπορεί να οδηγηθεί και από αναβάτριες που τα «τυπικά» 300άρια τούς πέφτουν βαριά.
Αυτός ο κινητήρας είναι σχεδίασης Piaggio και δεν το κρύβει. Τα καπάκια είναι τα ίδια ακριβώς και είμαι σίγουρος ότι το στρογγυλό, μαύρο, πλαστικό κάλυμμα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί από αυτό που φέρει το λογότυπο της Piaggio.
O QUASAR ξεχώριζε για την εξαιρετική απόκριση και γεμάτη ροπή. Οι 19 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και τα 2,3 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ., δεν είναι πολλά, αλλά σίγουρα για 147 κιλά βάρους και λιγότερο από 1.385 χλστ . μεταξόνιου είναι υπεραρκετά.
Το Vieste διαθέτει καλή ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο εξοπλισμού του είναι υπερπλήρες, με κάποια πράγματα να το κάνουν να ξεχωρίζει, ακόμη και από κατά πολύ ακριβότερα μοντέλα. Φωτιστικά σώματα LED, πάνελ οργάνων με αναλογικό στροφόμετρο, ταχύμετρο και ψηφιακή οθόνη, στην οποία υπάρχει προειδοποίηση χαμηλής πίεσης ελαστικών (!), πλαϊνό και κεντρικό σταντ. Στην εσωτερική πλευρά της ποδιάς υπάρχει ένα μικρό, ανοιχτό, ντουλαπάκι με πρίζα USB. Κάτω από τη σέλα χωράει ένα κράνος τύπου jet. Μπορείτε ωστόσο να τοποθετήσετε ένα top case και έτσι οι αποθηκευτικές ικανότητες του Vieste να αυξηθούν εντυπωσιακά.
Σύστημα keyless με λειτουργία "εύρεσης scooter" (πατάς το κουμπί στο «κλειδί» και τα φώτα ανάβουν από απόσταση) και το κερασάκι στην τούρτα: θερμαινόμενα γκριπ.
Έχει το μέγεθος ενός σύγχρονου 125. Ύψος σέλας 770 χλστ., στενή και χαμηλή, αλλά με επαρκέστατους χώρους για τον αναβάτη και έναν κανονικών διαστάσεων συνεπιβάτη. Το ιδανικό μέγεθος και ύψος για να πραγματοποιήσετε εύκολους και γρήγορους ελιγμούς σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Πατάς εύκολα στο έδαφος ακόμη και αν είσαι κάτω από 1,70.
Μπορεί να γίνει δικό σου μόνο με 4.100 ευρώ (Ιούνιος 2023).
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.