Η επιστροφή του SMT: H KTM αποκάλυψε το νέο Super Moto Touring
Βάζει τέλος στα "βαρετά" sport touring
25.04.2023
Το πολυαναμενόμενο KTM 890 SMT είναι εδώ – η πρώτη μοτοσυκλέτα που φέρει το όνομα Supermoto Touring μετά το 990 SMT
Ο Chris Fillmore, τρεις φορές νικητής του Pikes Peak International Hill Climb, ήταν ο καταλληλότερος για να οδηγήσει μια sport tourer με στοιχεία supermoto. Το SMT, ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της «πορτοκαλί» εταιρείας, επιστρέφει στην γκάμα της KTM μετά από 10 χρόνια.
Είναι η πρόταση της Αυστριακή εταιρείας σε όσους θέλουν να ταξιδεύουν με άνεση αλλά και να διασκεδάζουν με μια supermoto. Μια μοτοσυκλέτα που τοποθετείται μεταξύ του 890 Duke και του 890 Adventure, η οποία φέρει τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα LC8c των 889 κ.εκ. με 105 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 10,2 kgm ροπής στις 6.500 .σ.αλ. Η KTM ισχυρίζεται πως διαθέτει νέα ρύθμιση η οποία ταιριάζει με την πιο «επιθετική φύση» ενός σύγχρονου motard.
Οι φήμες υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια. Τον Οκτώβριο του 2021 εντοπίστηκε σε δοκιμές εξέλιξης. Οι Αυστριακοί στόχευσαν σε μια κατηγορία που κερδίζει συνεχώς φανατικό κοινό. Μια ελαφριά sport touring έλειπε από την γκάμα της.
Το πλαίσιο, κατασκευασμένο από χρωμο-μολυβδαινιούχο ατσάλι μοιάζει αλλά δεν είναι ίδιο με του 890 Adventure, αφού διαθέτει διαφορετική γεωμετρία που ταιριάζει στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο σε πιο οριζόντια θέση και έτσι το ύψος σέλας έχει περιοριστεί στα 860 χλστ., ενώ νέο και μακρύτερο είναι το αλουμινένιο ψαλίδι. Με αυτόν τον τρόπο το SMT θα είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, ενώ η θέση οδήγησης φέρνει τον αναβάτη πιο κοντά στο μπροστινό, γεγονός που διευκολύνει ακόμη περισσότερο την επιθετική οδήγηση. Το βάρος της μοτοσυκλέτας, σε κατάσταση λειτουργίας, είναι 194 κιλά.
Οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις προέρχονται από την WP και αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. ανοιχτού φυσιγγίου διαδρομής 180 χλστ και αμορτισέρ με ίδια διαδρομή
Εκτός από τους τροχούς των 17 ιντσών, που είναι «ντυμένοι» με ελαστικά Michelin Power GP 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω, η επόμενη εμφανής διαφορά με το Adventure είναι το ρεζερβουάρ. Σχεδιάστηκε ειδικά για το 890 SMT. Είναι μικρότερο, λεπτότερο, δίνοντας την δυνατότητα στον αναβάτη να κινείται ευκολότερα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Και ως αυθεντικό supermoto έχει και ψηλό μικρό μπροστινό φτερό, αλλά και ένα ακόμη τοποθετημένο χαμηλά για να προστατεύει από νέρα. Η σέλα είναι μονοκόμματη, με ένα μικρό «σκαλοπάτι» να χωρίζει το τμήμα του αναβάτη με αυτό του συνεπιβάτη. Η ζελατίνα είναι φιμέ και χαμηλή.
Τα φρένα είναι της Brembo. Μπροστά δύο δίσκοι 320 χλστ. συνδυάζονται με τετραέβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης και πίσω ένας 260 χλστ. «έχει κοντά του» μια δαγκάνα δύο εμβόλων. Το σύστημα πέδησης διαθέτει cornering και supermoto ABS
Μια οθόνη TFT πέντε ιντσών με ορυκτό κρύσταλλο που ρυθμίζει αυτόματα την φωτεινότητά της ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος ενημερώνει τον αναβάτη για τα πάντα.
Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία Rain, Street και Sport, ενώ η προαιρετική λειτουργία Track έχει επίσης 10 επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης. Το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει αδρανειακή μονάδα μέτρησης και Cornering Traction Control.
Το τιμόνι ρυθμίζεται σε έξι διαφορετικές θέσεις σε διαδρομή 30 χλστ. και το 890 SMT είναι έτοιμο να εξοπλιστεί με quickshifter, cruise control, MSR και θερμαινόμενα γκριπ.
Οι προ-παραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του Απριλίου
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.