Αγορά

Δοκιμή κράνους: Caberg Drift Evo

Από την πίστα, το ταξίδι και μέσα στην πόλη


04.06.2021

To Caberg Drift Evo, όπως αποκαλύπτει το όνομά του, είναι η εξέλιξη του Caberg Drift. Η μεγάλη διαφορά είναι πως το Evo έχει πιο σπορ προσανατολισμό από τον προκάτοχό του

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Για να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, η Caberg συνεργάστηκε με αναβάτες που τρέχουν σε διεθνή και εγχώρια πρωταθλήματα ταχύτητας. Η Moto Market μας παραχώρησε το Drift Evo για να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι, οδηγώντας για εκατοντάδες χιλιόμετρα το νέο κράνος της ιταλική εταιρείας. Πράγματι, μας κέρδισε με την πρώτη επαφή χάρη στον ωραίο σχεδιασμό και τα ευφάνταστα γραφικά του.

Οι διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων

Πολλές και σημαντικές. Πρώτα απ’ όλα το κέλυφος που παράγεται πλέον σε δύο μεγέθη. Το γεγονός αυτό προάγει την καλύτερη εφαρμογή αλλά και την ασφάλεια και φυσικά αυτός που το φοράει δείχνει «πιο όμορφος», αφού αποφεύγεται το φαινόμενο του αναβάτη που το κεφάλι του είναι δυσανάλογο σε σχέση με το σώμα του. Το μικρότερο κέλυφος περιλαμβάνει τα μεγέθη από XS έως M και το μεγαλύτερο από L έως XXL. Φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας ECE 22.05.

Caberg Drift Evo Storm 4

Από ένα σπορ κράνος δεν θα μπορούσε να λείπει και μια μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα και την αεροδυναμική.

Εδώ να σημειώσουμε πως το Drift Evo Carbon Pro είναι πιστοποιημένο από την FIM για αγώνες. Αν και δείχνουν πανομοιότυπα στις φωτογραφίες, το Drift Evo δεν βρίσκεται στη σχετική λίστα.

Εξωτερικό κέλυφος

Είναι κατασκευασμένο από fiber glass, Kevlar και Carbon. Η έκδοση που έχουμε στη διάθεσή μας είναι η Storm σε μαύρο, γκρι, πορτοκαλί fluo ματ (είναι διαθέσιμο και σε μπλε, γαλάζιο, πράσινο, κίτρινο fluo ματ). Πολύ ποιοτική εμφάνιση, με σπορ σχεδιασμό. Αυτά που θα θέλαμε πιο διακριτικά είναι τα δύο μεγάλα logo της εταιρείας και στις δύο πλευρές- έφτανε κατά τη γνώμη μας αυτό στο μέτωπο.

Caberg Drift Evo Storm 13

Ζελατίνα

Είναι αντιχαρακτική, ψηλή και ευρεία για να παρέχει καλή ορατότητα, όπως όλα τα σπορ κράνη. Ο μηχανισμός ταχείας απελευθέρωσης DRIFT EVO επιτρέπει την αυτόματη ρύθμιση της ζελατίνας ώστε να εξασφαλίζεται στενή επαφή μεταξύ της ζελατίνας και της συσκευής αναδίπλωσης. Χάρη στον μηχανισμό της ζελατίνας με διπλή κίνηση ελατηρίου δεν είναι απαραίτητο να το ρυθμίσετε με το χέρι προκειμένου να αποφευχθεί η εισροή νερού ή αέρα. Επιπλέον, ο μοχλός στην αριστερή πλευρά του μηχανισμού βοηθά στο να σταματήσει τη θέση του προστατευτικού καλύμματος σε απόσταση 0,5 εκατοστών από το περίγραμμα της ζελατίνας για να αποφευχθεί ή να εξαλειφθεί ο θόρυβος, ο οποίος απορροφάται από τον άνεμο ενώ οδηγείτε ακόμη και στις πιο υψηλές ταχύτητες. Όταν ο μοχλός ανυψωθεί, το προστατευτικό κάλυμμα είναι κλειδωμένο για να αποφευχθεί το ξαφνικό άνοιγμα κατά τη διάρκεια μιας βόλτας ή πτώσης.
Το DRIFT EVO είναι επίσης εξοπλισμένο με μία διαφανή anti-scratch ζελατίνα, ένα Pinlock Max Vision για την αποφυγή θολώματος και ένα ενσωματωμένο DVT (Double Visor Tech) με αντιθαμβωτικό κάλυμμα.

Caberg Drift Evo Storm 14

Βάρος

Σύμφωνα με τη ζυγαριά μας το βάρος του είναι 1.501 γραμμάρια. Είναι πολύ ελαφρύ, όπως και ο προκάτοχός του άλλωστε, και δεν μας κούρασε ακόμη και μετά από πολύωρη χρήση και πολλά «βάλε – βγάλε».

Θόρυβος

Τα σπορ κράνη που προορίζονται για χρήση σε πίστα δεν διακρίνονται για τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Τουλάχιστον όχι όσο τα touring. Στον αντίποδα η προσοχή που δίνεται στην αεροδυναμική τους κάνει το σχεδιασμό τους πιο «λείο», με αποτέλεσμα να μην «εξέχουν» αεροτομές που δημιουργούν αντίσταση στον αέρα και κατ’ επέκταση θόρυβο. Στην πράξη δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με τα επίπεδα θορύβου του Drift Evo.

Caberg Drift Evo Storm 10

Εξαερισμός

Υπάρχει ένα μεγάλος αεραγωγός στο πιγούνι και ακόμη ένας στην κορυφή του κράνους. Ο πρώτος δημιουργεί ένα φιλμ αέρα πίσω από τη ζελατίνα. Ο «κεντρικός» μέσω καναλιών στο κέλυφος στέλνει αέρα στο εσωτερικό του κράνους, ο οποίος αποβάλλεται από μια μικρή εξαγωγή ακριβώς πάνω από την αεροτομή. Όλα τα παραπάνω κλείνουν και ανοίγουν εύκολα ακόμη και με χειμερινό γάντι.

Ο αέρας που κυκλοφορεί μέσα στο κράνος είναι αρκετός για να μη ζεσταίνεστε. Όμως η ζελατίνα όταν υπάρχει υγρασία θολώνει, οπότε χρησιμοποιήστε το pinlock.

Caberg Drift Evo Storm 9

Σύστημα κλεισίματος

Γίνεται με διπλό δακτύλιο D-ring, ο καλύτερος και ασφαλέστερος τρόπος κλεισίματος ενός κράνους.

Caberg Drift Evo Storm 7

Εφαρμογή

Οι επενδύσεις του Drift Evo μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα και να πλυθούν. Η Caberg επανασχεδίασε τα «μάγουλα». Η επένδυση είναι αρκετά μαλακή στο πρόσωπο και προσφέρει άνετη εφαρμογή που δεν έχει συμπιεστεί με τη χρήση, ενώ παραμένει εύκαμπτη στη φόρτωση και την απογείωση. Υπάρχει επίσης χώρος για ηχεία και μικρόφωνο.
Παρατηρήσαμε πως το καλούπι του είναι αρκετά μικρό. Μας έκανε το Large και μάλιστα ήταν πιο στενό από άλλα κράνη. Αν θελήσετε να το αποκτήσετε έχετε κατά νου πως μπορεί να χρειαστείτε ένα νούμερο μεγαλύτερο από αυτό που φοράτε συνήθως.

Caberg Drift Evo Storm 3

Συμπέρασμα

Η Caberg κατασκεύασε ένα πολύ ποιοτικό κράνος σε πολύ ανταγωνιστική τιμή (290 ευρώ – Ιούνιος 2021). Με σπορ σχεδιασμό και μοντέρνα γραφικά μπορεί να αποτελέσει μια πρώτης τάξεως λύση για κάποιον που θέλει ένα κράνος για πίστα αλλά και για δρόμο.

Μπορείτε να το αποκτήσετε και να δείτε περισσότερα στο eshop του Moto Market


Πρώτη η Honda με μερίδιο αγοράς 20% και σχεδόν 3.400 ταξινομήσεις σε πέντε μήνες. Δεύτερη η SYM και αυτή με σχεδόν 200 λιγότερες, έσπασε και αυτή το φράγμα των 3.000 ταξινομήσεων
Η αύξηση στις ταξινομήσεις είναι τεράστια και άγγιξε τον Μάϊο το 47,6% σε σχέση με πέρσι . Η Honda βρίσκεται στην πρώτη θέση για τρίτο συνεχόμενο μήνα
Η αντικλεπτική αλυσίδα ABUS Granit City Chain X-plus 1060, έχει πάχος 10 mm και μήκος 170cm
Η εμβληματική σειρά ψηλόροδων σκούτερ της SYM Symphony ST, με τη χαρακτηριστική κομψή εμφάνιση, ανώτερη οδηγική αίσθηση και υψηλή χρηστικότητα, επιστρέφει ανανεωμένη με το νέο Symphony ST 200

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.