Αγορά

Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου: Yamaha TMAX 500

2001 – 2007


24.09.2020

Το Yamaha T-Max 500 είναι ένα maxi scooter που πολλοί θα ήθελαν στο γκαράζ τους, η υψηλή τιμή αγοράς του όμως ως καινούργιο, είναι συχνά αποθαρρυντική

Ωστόσο το Yamaha T-Max 500 πρώτης γενιάς (ατσάλινο πλαίσιο, τροφοδοσία με καρμπιρατέρ) είναι πολύ πιο προσιτό στην αγορά μεταχειρισμένου και καθώς η ποιότητα κατασκευής του είναι πολύ υψηλού επιπέδου (κατασκευάζεται στην Ιαπωνία – εξ ου και το υψηλό κόστος) η κατάσταση ενός τέτοιου scooter μπορεί να είναι εξαίρετη, εφόσον οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες του έχουν φερθεί με σεβασμό. 

YAMAHA TMAX 2004 2

Οι δυνατότητες του Yamaha T-Max 500 είναι πάρα πολύ μεγάλες, καθώς ο δυνατός δικύλινδρος κινητήρας του δίνει τη δυνατότητα να κάνει διαδρομές μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων με συνεπιβάτη αρκετά εύκολα και με αξιοπρεπή μέση ταχύτητα. Μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η οδική του συμπεριφορά, αφού ακόμη και αναβάτες που αντάλλαξαν supersport μοτοσικλέτα για το Yamaha T-Max 500 μόνο καλά λόγια να πουν γι’ αυτό. To T-Max 500, αντίθετα από τα υπόλοιπα scooter, δεν έχει τον κινητήρα στο ψαλίδι, αλλά εδρασμένο κανονικά στο πλαίσιο με την κίνηση να μεταδίδεται στο CVT μέσω κανονικής αλυσίδας. To αποτέλεσμα είναι η κατανομή βάρους να είναι πολύ κοντά σε αυτήν μιας κανονικής μοτοσυκλέτας, με εύλογο όφελος στην οδική συμπεριφορά. Το μειονέκτημα είναι ότι ο κινητήρας «κλέβει» χώρο κάτω από τη σέλα.

YAMAHA TMAX 2007 3

Αναβάτες που ενδεχομένως αντάλλαξαν το Yamaha X-Max 250 για το Yamaha T-Max 500 διαπίστωσαν ότι έχει λιγότερο χώρο, κυρίως κάτω από τη σέλα, αφού το 250άρι χωρά δύο full face κράνη ενώ το 500άρι ένα, και μάλιστα με ερωτηματικό αν το κράνος είναι μεγάλου μεγέθους ή αν έχει εξωτερικούς αεραγωγούς. Ο χώρος πάντως είναι αρκετά μεγάλος και βολικός για την καθημερινή μετακίνηση, ενώ για επιπλέον αποσκευές μπορούν να τοποθετηθούν σχάρα και βαλίτσες.

To Yamaha T-Max 500 μάλιστα διατηρεί και οικονομική λειτουργία (5,5lt/100km) εφόσον κινείται στο μεσαίο φάσμα ταχύτητας, αν όμως ο αναβάτης εκμεταλλεύεται όλη τη δύναμη του κινητήρα, τότε η κατανάλωση ανεβαίνει.

Για εκείνους που αναζητούν τις επιδόσεις έχουν φτιαχτεί αρκετά after market και tuning εξαρτήματα από κατασκευαστές όπως οι Malossi και Polini, ενώ όλοι οι μεγάλοι οίκοι εξατμίσεων (π.χ. Akrapovic, Yoshimura, Arrow) έχουν φτιάξει συστήματα για το T-Max 500.

Τα πρώτα Yamaha T-Max 500 περιέργως δεν είχαν και κανένα πρόσθετο εξοπλισμό όπως ABS, CBS στα φρένα, immobilizer, alarm ή φωτεινό σινιάλο.

YAMAHA TMAX 2003 1

Τα Yamaha T-Max 500 δεν πάσχουν από συγκεκριμένα προβλήματα καθώς είναι πολύ ανθεκτικά και καλής ποιότητας. Πριν την αγορά ενός μεταχειρισμένου Yamaha T-Max 500 όμως προσέξτε τα εξής:

  • Αν έχουν γίνει τα service και αν αλλάχτηκαν αυτά που προβλέπονται (αλλαγή λαδιού κάθε 4.000km, service κάθε 10.000km, αλλαγή ιμάντα κάθε 20.000km, βαλβίδες κάθε 40.000km). Ένα ασυντήρητο scooter μπορεί να κοστίσει πολλά περισσότερα από όσα περίμενε κανείς.
  • Έχουν εκφραστεί παράπονα για σκουριές στο τελικό της εξάτμισης.
  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη στο Yamaha T-Max 500 πρώτης γενιάς ήταν μέτριας ποιότητας και εμφάνισης.
  • Αν και δεν «τρώει» λάστιχα, πολλοί ιδιοκτήτες αμελούν να τα αλλάξουν λόγω κόστους. Προσέξτε την κατάστασή τους και υπολογίστε στη δαπάνη αγοράς για ενδεχόμενη αλλαγή τους.

YAMAHA TMAX 2001 3

Το Yamaha T-Max 500 βελτιώθηκε το 2004 με την προσθήκη δεύτερου δίσκου μπροστά, τροφοδοσία με ψεκασμό, νέα καλάμια και ισχυρότερο κινητήρα. Το 2006 τοποθετήθηκε ABS.

Πηγή: used-moto

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Τα variator της Ιταλικής Malossi είναι πολύ εύκολα στην εφαρμογή και τοποθέτηση, όσο και στη δυνατότητα εξατομίκευσης του τρόπου λειτουργίας τους
Στις 23 Οκτωβρίου, περισσότεροι από 300 φίλοι των δύο τροχών και της BMW Motorrad είχαν την ευκαιρία να δουν για πρώτη φορά από κοντά, στο νέο κατάστημα της BMW Motorrad Σπανός ΑΕ, την εντυπωσιακή νέα adventure μοτοσικλέτα της εταιρείας: την R 1300 GS Adventure
Το kit αναβάθμισης πιρουνιού της YSS για τo APRILIA SR 200 GT, στοχεύει στην καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση του οδηγού, στη βελτίωση της συμπεριφοράς του και στην αποτελεσματικότερη απόσβεση των κραδασμών κατά την οδήγησή του
Η νέα προϊοντική σειρά powersports μπαταριών ιόντων λιθίου της BS BATTERY, Lithium Max, είναι σχεδιασμένη για να ξεπερνά τα άκρως απαιτητικά πρότυπα των σύγχρονων Off Road μοτοσυκλετών, των “μεγάλων” V-Twins, των ATV, UTV και SSV

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.