26.05.2020
Το BMW R 1200 GS κυκλοφόρησε το 2004 ως αντικαταστάτης του ομολογουμένως πολύ επιτυχυμένου εμπορικά R 1150 GS
Βασική επιδίωξη των σχεδιαστών που δημιούργησαν το νέο μεγάλο τουριστικό on-off ήταν να το κάνουν 30kg ελαφρύτερο, πράγμα που έκανε τη μοτοσικλέτα πολύ φιλικότερη και πιο εύκολη στην οδήγηση. Ετσι καθώς διέθετε έναν δυνατό και ελαστικό κινητήρα, καλή οδική συμπεριφορά, κορυφαία φρένα και υψηλά επίπεδα άνεσης, δεν άργησε και το BMW R 1200 GS να ανέβει στην κορυφή των πωλήσεων.
Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας του BMW R 1200 GS είναι εύστροφος, ελαστικός και αρκετά δυνατός καθώς αποδίδει 100 ονομαστικούς ίππους προσφέροντας αρκετά δυνατές επιταχύνσεις στη μοτοσικλέτα με άμεση απόκριση στο γκάζι και όχι και πολλούς κραδασμούς χάρη στον αντικραδασμικό άξονα. Υπάρχει πάντα όμως το χαρακτηριστικό τράβηγμα προς τα δεξιά (αισθητό κυρίως εν στάσει) του στροφάλου που είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα της μοτοσικλέτας, με κάθε άνοιγμα του γκαζιού.
Η οδική συμπεριφορά του BMW R 1200 GS είναι εξαιρετική και απαιτεί από τον αναβάτη μόνο να συνηθίσει την ελαφρώς απόμακρη αίσθηση του Telelever (το ειδικά σχεδιασμένο μπροστινό σύστημα της BMW), έτσι ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Τα φρένα με την ηλεκτρική υποβοήθηση servo έχουν κορυφαία δύναμη, αλλά είναι περίεργα σε αίσθηση και αυτός είναι ο βασικός λόγος που καταργήθηκε στα τελευταία μοντέλα. Το προαιρετικό ABS προσφέρει υψηλού επιπέδου ασφάλεια.
2007 – 2009
Το 2007 το BMW R1200GS έγινε δυνατότερο, φτάνοντας σύμφωνα με το εργοστάσιο τους 105 ίππους, ενώ ταυτόχρονα τοποθετήθηκε νέο σύστημα φρένων και ABS χωρίς μηχανισμό servo πλέον. Αλλη σημαντική καινοτομία είναι οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις ESA (Electronic Suspension Adjustment - αναρτήσεις με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες ρυθμίσεις ακόμη και εν κινήσει) καθώς και το σύστημα ελέγχου ολίσθησης του τροχού (traction control) που η BMW oνομάζει ASC (Automatic Stability Control).
2010 – 2012
Για το 2010 το BMW R1200GS απέκτησε επικεφαλής εκκεντροφόρους πράγμα που ανέβασε την ονομαστική ισχύ στους 110 ίππους, ενώ αλλαγές έγιναν και στο βραχίονα του Telelever που είναι πλέον ελαφρύτερος, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Η εξάτμιση απέκτησε βαλβίδα ελέγχου πίεσης των καυσαερίων με στόχο την δημιουργία τόσο ευχάριστου όσο και νόμιμου ήχου από την εξάτμιση.
Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός μεταχειρισμένου BMW R1200GS θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι αν και σε γενικές γραμμές είναι γερές και αξιόπιστες μοτοσικλέτες δεν έχουν λείψει τα προβλήματα, τα οποία το εργοστάσιο έχει αντιμετωπίσει με ένα αριθμό ανακλήσεων που αφορούσαν
• το καπάκι του συμπλέκτη που είχε παρατηρηθεί ότι μπορούσε να σπάσει,
• το σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών,
• τις χούφτες που μπορούσαν να λασκάρουν και να γυρίσουν εμποδίζοντας τον σωστό χειρισμό,
• την αντλία καυσίμου που είχε πρόβλημα αδιαβροχοποίησης,
• τις βίδες του ρεζερβουάρ που μπορούσαν να λασκάρουν και να εμπλακούν στην πλάκα του τιμονιού εμποδίζοντας την κατευθυντικότητα καθώς και
• τον άξονα μετάδοσης,
• το κιβώτιο ταχυτήτων,
• και τα σωληνάκια των φρένων.
Καθώς τα BMW R 1200 GS κρατούν υψηλή μεταπωλητική αξία καλό είναι κατα την αγορά του μεταχειρισμένου να αναζητηθεί το βιβλίο του service στο οποίο θα πρέπει να αναφέρεται η σωστή συντήρηση της μοτοσικλέτας. Λόγω του χαρακτήρα της μοτοσικλέτας λογικό είναι να έχουν αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ, κυρίως τα πιο πρώιμα μοντέλα. Ο μεγάλος κατάλογος των αξεσουάρ όπως θερμαινόμενα γκριπ, ABS, βαλίτσες προσθέτουν αξία και στο μεταχειρισμένο.
Η BMW έχει δημιουργήσει και την έκδοση R1200GS Adventure που παράχθηκε μέχρι το 2013.
πηγή: used-moto
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.