Αγορά

Νέο πρότυπο ECE κάνει τα κράνη ασφαλέστερα

Μεγάλες αλλαγές


23.03.2020

Μια μεγάλη αλλαγή των προδιαγραφών ασφαλείας στα κράνη έρχεται στην αγορά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια

To Moto Market μας ενημερώνει για τη νέα διαδικασία πιστοποίησης στα κράνη

Η νέα πιστοποίηση, που ονομάζονται ECE 22.06, αντικαθιστά την ECE 22.05, η οποία εισήχθη πριν από 20 χρόνια και θα αναγκάσει πολλούς κατασκευαστές να κάνουν μεγάλες αλλαγές στα κράνη τους.

Τι συμβαίνει λοιπόν;

Υπάρχουν ουσιαστικά δύο μεγάλες αλλαγές: Η μια αφορά τις δοκιμές κρούσης και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται, ενώ η άλλη είναι η ίδια η τεχνολογία κράνους. Οι τρέχουσες δοκιμές πρόσκρουσης περιλαμβάνουν την τοποθέτηση μιας κεφαλής στο κράνος και στη συνέχεια, την κρούση σε ένα αμόνι.

Οι αισθητήρες εντός του ομοιώματος κεφαλής μετρούν τις δυνάμεις που μεταδίδονται μέσω του κράνους. Στις δοκιμές 22.06, οι κρούσεις θα πραγματοποιηθούν σε ένα ευρύτερο φάσμα ταχυτήτων, τόσο υψηλότερο όσο και χαμηλότερο από την τρέχουσα δοκιμή, και με επιπτώσεις σε πολλαπλά σημεία του κράνους.

Αυτό φέρνει το νέο τεστ λίγο πιο κοντά στις δοκιμές SHARP της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο απονέμει τα κράνη με σκορ 1 έως 5.

Οι δοκιμές υψηλότερης ταχύτητας φαίνονται λογικές αλλά γιατί η χαμηλή ταχύτητα; Κάνοντας ένα κράνος με κάποιο τρόπο να επιβιώσει από πτώσεις υψηλής ταχύτητας μπορεί να μειώσει την ικανότητά του να απορροφά κρούσεις σε μικρότερες ενέργειας, με αποτέλεσμα ένα κράνος που είναι πάρα πολύ άκαμπτο. Οι δοκιμές σε διαφορετικές γωνίες και ταχύτητες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι το κράνος θα προστατεύει σε περισσότερους τύπους ατυχημάτων και, για πρώτη φορά, η δοκιμή θα εξετάσει επίσης τι επιπτώσεις έχει αυτό στον εγκέφαλο.

Η υπάρχουσα πιστοποίηση ECE 22.05 κάνει καλή δουλειά στη δοκιμή δύναμης και την κατασκευή κράνους που εμποδίζει μόνο κατάγματα του κρανίου. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η περιστροφική κίνηση μιας κρούσης μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά στον εγκεφαλικό ιστό χωρίς εμφανές εξωτερικό τραύμα. Για να δοκιμαστεί αυτό, τα κράνη θα πραγματοποιούν κρούσεις πάνω σε ένα αμόνι σε γωνία 45 μοιρών, ενώ νέοι αισθητήρες θα μετρήσουν την περιστροφική επιτάχυνση που λαμβάνει χώρα μέσα στο κράνος.

Θεωρητικά, τα πιο στρογγυλά κράνη θα μπορούσαν να λειτουργήσουν καλύτερα εδώ, καθώς και εκείνα που διαθέτουν τεχνολογία MIPS και Flex , όπως τα κράνη της BELL, που συμβάλλουν στη μείωση της περιστροφικής κίνησης που μεταφέρεται στον εγκέφαλο.

Τα έγγραφα ECE 22.06 έχουν πλέον επικυρωθεί και πρέπει να περάσουν από τη διαδικασία ψηφοφορίας στον ΟΗΕ. Ωστόσο, θεωρείται μια ολοκληρωμένη συμφωνία, υποθέτοντας ότι τα χρονοδιαγράμματα παραμένουν τα ίδια (Ιούνιος του 2020).

Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα έχουν στη διάθεσή τους δύο έτη κατ 'ανώτατο όριο για να πουλήσουν τα κράνη με ECE 22.05, προτού γίνουν παράνομα. Το μόνο μειονέκτημα αυτών των αλλαγών μπορεί να είναι το κόστος, καθώς η αύξηση των τιμών κατά 5% είναι το πιο πιθανό αποτέλεσμα.


Tο Honda CB500X βρίσκεται στην κορυφή το πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλά πλέον το Yamaha Tracer 700 κερδίζει έδαφος και φιγουράρει στη δεύτερη θέση
Τα variator της Ιταλικής Malossi είναι πολύ εύκολα στην εφαρμογή και τοποθέτηση, όσο και στην δυνατότητα εξατομίκευσης του τρόπου λειτουργίας τους
Το sport touring της Yamaha κατάφερε να ξεχωρίσει σημειώνοντας 59 ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω του το Honda CB500X
Επίσημη ανακοίνωση του επίσημου εισαγωγέα και διανομέα μοτοσυκλετών, ανταλλακτικών και αξεσουάρ των εταιρειών KTM, HUSQVARNA, GASGAS και BAJAJ στην Ελλάδα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.