12.02.2020
To Honda XL 1000V Varadero παρουσιάστηκε το 1999 ως ο φυσιολογικός αντικαταστάτης του θρυλικού πια Africa Twin 750cc
Είχε τον δικύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που τοποθετήθηκε και στο VTR 1000 ρυθμισμένο ώστε να αποδίδει λιγότερη ισχύ αλλά περισσότερη ροπή. Τα πρώτα μοντέλα είχαν τροφοδοσία με ψεκασμό με επίπεδο σλάιντ και διάμετρο 42mm.
Βασικό χαρακτηριστικό του Varadero είναι τα πλευρικά τοποθετημένα ψυγεία που παίζουν αποφασιστικό ρόλο στο πλάτος της μοτοσικλέτας. Το μεγάλο φέρινγκ πάντως εξασφαλίζει αρκετά καλή προστασία από τον αέρα. Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μεγάλες διαδρομές (175mm εμπρός) για να μπορούν να ανταποκριθούν στην κίνηση εκτός δρόμου, το μεγάλο βάρος όμως και τα πολλά πλαστικά αποτρέπει τους περισσότερους ιδιοκτήτες από το να προτιμήσουν τον χωματόδρομο, ενώ και στην άσφαλτο η αίσθησή τους είναι μαλακή και μετά από τον πρώτο χρόνο περίπου ή τα 10.000km οι αποσβέσεις τους γίνονται υπερβολικά μαλακές.
Το Varadero πάντως διέθετε από το 1999 το σύστημα συνδυασμένης πέδησης στα φρένα (D-CBS, Dual Combined Brake System) με τριέμβολες δαγκάνες και πλευστούς δίσκους των 296mm. Διέθετε επίσης το ειδικά εξελιγμένο imobilizer της Honda, το HISS.
To 2001 το Honda XL 1000V Varadero απέκτησε νέο πίσω αμορτισέρ με νέο σετάρισμα που να μπορεί να ανταποκριθεί στο μεγάλο φορτίο που επιβάλλει ο τουριστικός του προορισμός (δεύτερο άτομο και βαλίτσες) και αναβαθμίστηκε το HISS. Την ίδια χρονιά η παραγωγή του μοντέλου μεταφέρθηκε σε Ευρωπαϊκό έδαφος και συγκεκριμένα στην Ισπανία. Τα χρώματά του μέχρι το 2002 ήταν πορτοκαλί/ ασημί, χρυσό/ ασημί, κόκκινο/ ασημί, μαύρο/ ασημί, μπλε ασημί.
Το 2003 τοποθετήθηκε ψεκασμός PGM FI με αποτέλεσμα βελτίωση της ροπής και μείωση των ρύπων, το κιβώτιο ταχυτήτων έγινε 6τάχυτο και τοποθετήθηκαν νέα όργανα.
To 2004 το Honda XL 1000V Varadero απέκτησε νέο σύστημα CBS ABS, όπου το σύστημα συνδυασμένης πέδησης συνεργάστηκε με σύστημα ABS. Και πάλι το αμορτισέρ βελτιώθηκε αποκτώντας νέα ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και μετακινήθηκε ο ρυθμιστής της προφόρτισης του ελατηρίου.
Το 2007 το Honda XL 1000V Varadero δέχτηκε την τελευταία του αναβάθμιση αποκτώντας νέο πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει πλέον και ενδείξεις που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου και το πόση βενζίνη απομένει στο ρεζερβουάρ. Το εσωτερικό του φέρινγκ έχει μία μικρή θήκη στα δεξιά (και στα αριστερά έχει μία που περιέχει η ασφαλειοθήκη), η σέλα και τα πλαινά πλαστικά καπάκια ξανασχεδιάστηκαν, η ουρά έχει νέο σχήμα, τα άκρα των τελικών έγιναν κι αυτά λίγο διαφορετικά και οι ρύποι της μοτοσικλέτας συμμορφώθηκαν με τις προδιαγραφές Euro 3. Τα χρώματα στα οποία κυκλοφόρησε από το 2003 και μετά ήταν μπλε/ ασημί, ασημί, μπλε/ μαύρο, ασημί μαύρο, μπλε, κόκκινο/λευκό/μπλε και μαύρο.
Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός μεταχειρισμένου Honda XL 1000V Varadero θα πρέπει να έχουν υπόψη:
- Έχουν γίνει δύο ανακλήσεις. Η μία έγινε το 2003 κι αφορούσε το μια διαρροή στο υδραυλικό κύκλωμα του CBS και η άλλη αφορούσε μια λάθος κόλληση στη στήριξη του πλάγιου σταντ.
- Τα μοντέλα από το 2003 είχαν καλύτερες τουριστικές δυνατότητες χάρη στη χαμηλότερη κατανάλωση που έφερε μαζί του ο ψεκασμός και η έκτη σχέση, κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις τουριστικές αρετές και την άνεση κανενός Varadero.
- Στα μοντέλα του 2003 ότι έχει γίνει η επέμβαση που αφορούσε την ανάκληση για το CBS.
- Τα Varadero έχουν μαλακές αναρτήσεις έτσι κι αλλιώς, στα μεταχειρισμένα συνήθως έχουν χάσει μεγάλο μέρος από τις ικανότητες απόσβεσης. Το πιο πιθανόν είναι ότι χρειάζονται μια επέμβαση ή αναβάθμιση σε περίπτωση που δεν έχει κάνει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης.
- Το CBS και μετά το CBS ABS ήταν στον προαιρετικό εξοπλισμό, επειδή όμως τα Honda XL 1000V Varadero με τα συστήματα αυτά φρενάρουν καλύτερα και ασφαλέστερα καλό θα ήταν να τα προτιμήσετε.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.