Αγορά

5 βήματα για να βρείτε το σωστό κράνος

Το κράνος αποτελεί το σημαντικότερο αξεσουάρ


18.12.2019
 
Συχνά συναντάμε στο δρόμο μοτοσυκλετιστές οι οποίοι φορούν κράνος μόνο και μόνο για να γλυτώσουν μία κλήση της τροχαίας, χωρίς να νοιάζονται για την ασφάλειά τους. Δείτε παρακάτω τα 5 βήματα σωστής επιλογής κράνους
 
 

1. Σωστή εφαρμογή

 sosti epilogi kranous 2

Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά πολλοί αναβάτες φορούν ακατάλληλο μέγεθος. Αν φορώντας το κράνος μας νοιώθουμε έντονο σφίξιμο στο κούτελο ή στους κροτάφους, σημαίνει ότι το κράνος μας είναι μικρότερο απ' ότι πρέπει. Αν όμως μετατοπίζεται κατά την οδήγηση, τότε είναι μεγαλύτερο. Και στα δύο παραδείγματα είμαστε απροστάτευτοι σε μία επερχόμενη κρούση. Η καλύτερη λύση είναι να πάμε σε ένα κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετιστικού εξοπλισμού και με τη βοήθεια του πωλητή να δοκιμάσουμε διάφορα κράνη, αφού πρώτα μας μετρήσει την περίμετρο του κεφαλιού και ελέγξει την εφαρμογή του εκάστοτε κράνους. Υπάρχει περίπτωση το ίδιο μέγεθος κράνους σε διαφορετικές μάρκες να μην εφαρμόζει εξίσου καλά, μιας και τα καλούπια από εταιρεία σε εταιρεία διαφέρουν. Επίσης πρέπει να προσέξετε όταν αγοράζετε από το εξωτερικό. Τα κράνη που διατίθενται σε χώρες της Ασίας ή της Αμερικής μπορεί να φαίνονται ίδια, αλλά πολλές φορές δεν είναι. Το medium σε ένα κράνος που διατίθεται στην αγορά της Taiwan διαφέρει από το ευρωπαϊκό medium.
 

2. Το κράνος δεν είναι μόνο για εμφάνιση

sosti epilogi kranous 4

 

Προτού επιλέξουμε το χρώμα ή τα γραφικά του κράνους, καλό είναι να σκεφτούμε και να αποφασίσουμε σε τι συνθήκες πρόκειται να το χρησιμοποιήσουμε. Κατά τη γνώμη μας το full face κράνος είναι το ιδανικό για όλες τις χρήσεις. Όμως υπάρχει και η λύση των jet ιδιαίτερα για όσους ζεσταίνονται, αλλά μόνο για όσους κινούνται σε μικρές αποστάσεις, αλλά και των ανοιγόμενων που διευκολύνουν όταν κινείστε με χαμηλές ταχύτητες. Από την άλλη, αν κάποιος ταξιδεύει πολύ, ίσως η καλύτερη επιλογή να ήταν ένα κράνος που δέχεται σύστημα Bluetooth και έτσι να μπορεί να δέχεται τις κλήσεις του ή να ακούει τις εντολές του gps χωρίς να αποσπάται η προσοχή του απ' το δρόμο. Ένας άλλος τύπος αναβάτη είναι αυτός που δεν αντέχει τον έντονο ήλιο και δεν θέλει να τοποθετεί γυαλιά ηλίου μέσα στο κράνος, λόγω της δημιουργίας πίεσης στους κροτάφους. Η λύση είναι ένα κράνος με ενσωματωμένη εσωτερική ζελατίνα που με το γύρισμα ενός διακόπτη κατεβαίνει μπροστά από τα μάτια εμποδίζοντας το περίσσιο φως του ήλιου. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε και φιμέ ζελατίνα, που δεν ενδείκνυται για νυχτερινή οδήγηση. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να έχετε μαζί σας και μια διαφανή.
 

3. Σωστός εξαερισμός

 sosti epilogi kranous 5

Με ένα κράνος με κακή σχεδίαση στο σύστημα εξαερισμού θα ιδρώσουμε, αλλά θα μας προκαλέσει αίσθημα πίεσης και δυσφορίας. Ο καλός εξαερισμός εξασφαλίζει στην εισαγωγή φρέσκου αέρα και την επαγωγή του θερμού αέρα. Αυτό βοηθά στη σωστή θερμοκρασία του κρανίου και την καλή οξυγόνωση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα όταν οδηγούμε να είμαστε συγκεντρωμένοι και να αντιδρούμε ακαριαία στις δυσάρεστες συνθήκες που πιθανόν κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο δρόμο.
 

4. Το βάρος παίζει ρόλο

 sosti epilogi kranous 3

Πολύ σημαντικό ρόλο για τη βέλτιστη προστασία μας διαδραματίζει το βάρος του κράνους. Ένα βαρύ κράνος, πέρα από την κούραση στον αυχένα, μπορεί να προκαλέσει και έντονο τραυματισμό σε μια πτώση. Το ανθρώπινο κεφάλι ζυγίζει κατά μέσο όρο 5 κιλά, έτσι κάθε επιπλέον χιλιόγραμμο χειροτερεύει την κατάσταση. Τα carbon κράνη είναι μια λύση, αλλά πλέον υπάρχουν πολλά κράνη με χαμηλό βάρος στην αγορά. Επίσης, αν οδηγούμε για πολλή ώρα, αυτό θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε τον αυχένα μας ξεκούραστο και κατά συνέπεια θα είμαστε πιο αποδοτικοί κατά την οδήγηση.
 

5. Το κράνος είναι στυλ

krano sosti epilogi 11

Αφού ακολουθήσουμε τα παραπάνω βήματα και βρούμε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες μας, μένει να επιλέξουμε χρώμα και σχέδιο για τα γραφικά. Το κράνος είναι η προστασία μας και έτσι με την πάροδο του χρόνου οι εταιρείες σχεδιάζουν όλο και πιο πολλά σχέδια για να καλύψουν το προσωπικό γούστο του κάθε αναβάτη, χωρίς να έχει τη δικαιολογία ότι δεν ταιριάζει στο στυλ του. Διαλέξτε λοιπόν όποιο σχέδιο σας αρέσει και ''καλά αλλά προπαντώς ασφαλή χιλιόμετρα''.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To νέο Adventure Sport ξεχωρίζει στον νέο τιμοκατάλογο που περιλαμβάνει και άλλα μοντέλα του 2025
Οι γλίστρες αλυσίδας της Polisport αποτελούν τέλεια αντίγραφα των εργοστασιακών OEM και είναι κατασκευασμένες από TPU (θερμοπλαστική πολυουρεθάνη) για να αντέχουν στην τριβή από την αλυσίδας κίνησης της μοτοσυκλέτας σας
Στην εκκίνηση, ο υπερασπιστής του τiτλου Jacopo Cerutti, ο Francesco Montanari και ο Marco Menichini πάνω στις Aprilia Tuareg Rally
Η νέα χρονιά αρχίζει με ένα ακόμα ανατρεπτικό ταξίδι για την QJMOTOR και τον Κωνσταντίνο Μητσάκη

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.