Δελτία Τύπου

«Αναλύοντας» την Ducati MotoE: Πως οι αγώνες εξέλιξαν την τεχνογνωσία του μέλλοντος (Video)

H πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Ducati


05.07.2022

Η Ducati αποκάλυψε τα τεχνικά στοιχεία του project MotoE, σε ένα βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί η ομάδα που έχει αναλάβει τη δημιουργία και την εξέλιξη του πρωτότυπου μοντέλου

• Η Ducati παρουσίασε τις τεχνικές λεπτομέρειες της πρωτότυπης «V21L», της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας για την εταιρεία με έδρα την Μπολόνια

• H Ducati MotoE αποτελεί προϊόν συνεργασίας του τμήματος R&D της εταιρείας με την Ducati Corse: Περιλαμβάνει τεχνικές λύσεις που για πρώτη φορά υιοθετούνται για την μπαταρία, τον κινητήρα και τον εναλλάκτη

• Η εξέλιξη του project προχωρά ήδη με γοργούς ρυθμούς μέχρι και το 2023, έτος κατά το οποίο η Ducati θα έχει τον ρόλο του αποκλειστικού προμηθευτή του Παγκόσμιου Κυπέλλου FIM MotoE™, με 18 αμιγώς ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να συμμετέχουν στους αγώνες

Ο κωδικός «V21L» στο εργοστάσιο του Borgo Panigale με έδρα τη Μπολόνια, προσδιορίζει την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Ducati, ένα πρωτότυπο μοντέλο που από το 2023 θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Κύπελλο FIM MotoE™, με 18 συνολικά μοτοσυκλέτες να βρίσκονται στην πίστα κατά τη διάρκεια κάθε αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.

Το project MotoE έχει στρατηγική σημασία για την Ducati, καθώς καθιστά δυνατή την ανάπτυξη της τεχνογνωσίας για το μέλλον, διατηρώντας παράλληλα την προσέγγιση που πάντα τροφοδοτούσε το DNA του Ιταλού κατασκευαστή: Να πειραματίζεται με τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στους αγώνες και στη συνέχεια να διαχέονται σε μοντέλα παραγωγής που προορίζονται για τους ενθουσιώδεις Ducatisti σε όλο τον κόσμο.

Για την παραγωγή της MotoE, η Ducati δημιούργησε μια ομάδα σχεδιαστών, τόσο από την ίδια την εταιρεία όσο και από το αγωνιστικό τμήμα Ducati Corse. Η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας ακολούθησε τη συνηθισμένη διαδικασία που υιοθετείται στα μοντέλα παραγωγής, με τη στενή συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας να οδηγεί σε νέους τρόπους σκέψης και σχεδίασης, που ενθαρρύνονται από ένα τόσο απαιτητικό από τεχνολογικής άποψης project.

Ducati V21L MotoE 8

Ο καταμερισμός των καθηκόντων και η συνεχής επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων που απαρτίζουν την ομάδα ήταν θεμελιώδεις σε όλη τη διαδικασία. Το τμήμα Ducati R&D φρόντισε για όλες τις δραστηριότητες των βασικών αρχών διοίκησης και διαχείρισης έργων (Project Management), παράλληλα με τις προσομοιώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ενώ για τη σχεδίαση της MotoE φρόντισε το τμήμα Centro Stile Ducati που δημιούργησε και το ανάλογο χρώμα της μοτοσυκλέτας. Η Ducati Corse, από την άλλη πλευρά, εργάστηκε πάνω στον σχεδιασμό των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, στον έλεγχο και τις στρατηγικές του λογισμικού, στις προσομοιώσεις που αφορούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας, όπως και στις διαδικασίες της συναρμολόγησης, των δοκιμών και της συλλογής δεδομένων.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό. Το βάρος της Ducati MotoE φτάνει τα 225 κιλά (όντας κατά 12 κιλά ελαφρύτερη από τις ελάχιστες απαιτήσεις που έχουν θέσει η Dorna και η FIM για μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να ολοκληρώσει την απόσταση του εκάστοτε αγώνα), με τις μέγιστες ισχύ και ροπή να φτάνουν τα 110 kW (150 ίπποι) και 140 Nm αντίστοιχα, που επιτρέπουν στη μοτοσυκλέτα να φτάσει την τελική ταχύτητα των 275 χλμ./ώρα στην πίστα του Mugello.

Ducati V21L MotoE 5

Η τεχνογνωσία, το πάθος και η εντατική δουλειά της ομάδας πάνω στην Ducati MotoΕ οδήγησε στη δημιουργία μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με μοναδικές τεχνολογικές λύσεις. Όπως την μπαταρία, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της, η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να καταλαμβάνει τον μικρότερο δυνατό χώρο. Το συνολικό της βάρος ανέρχεται στα 110 κιλά, με την χωρητικότητά της να φτάνει τις 18 kWh, ενώ στην ουρά βρίσκεται ενσωματωμένη μια υποδοχή φόρτισης 20 kW. Στο εσωτερικό της μπαταρίας βρίσκονται 1.152 κυλινδρικές κυψέλες τύπου «21700».

Ο εναλλάκτης που προέρχεται από τον κόσμο των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων έχει βάρος 5 κιλά, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας (βάρος 21 κιλά και με ανώτατο όριο περιστροφής τις 18.000 σ.α.λ.) εξελίχθηκε από εξωτερικό συνεργάτη της Ducati και δουλεύει σε κύκλωμα 800V, με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσής του και κατά συνέπεια τις βέλτιστες τιμές σε επιδόσεις και αυτονομία.

Το κύκλωμα ψύξης της Ducati MotoE είναι πρωτοποριακό. Τα εξαρτήματα ψύχονται από ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο υδρόψυκτο σύστημα, που αποτελείται από δύο κυκλώματα, ένα για την μπαταρία κι ένα για τον ηλεκτροκινητήρα/εναλλάκτη, καθώς αυτά τα μέρη έχουν διαφορετικές ανάγκες ψύξης. Αυτό εξασφαλίζει τον απόλυτο έλεγχο της θερμοκρασίας της μπαταρίας, επιτυγχάνοντας μεγάλη αποδοτικότητα και σημαντικά οφέλη σε επιδόσεις και χρόνους φόρτισης. Η Ducati MotoE μπορεί να μπει κατευθείαν στην πρίζα και σε 45 λεπτά να φορτίσει έως στο 80%, χωρίς να υπάρχει ανάγκη να κρυώσει πριν η μπαταρία.

Ducati V21L MotoE 33

Η θήκη από ανθρακόνημα που περιέχει την μπαταρία λειτουργεί και ως ενεργό μέρος του πλαισίου, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον κινητήρα της Ducati Panigale V4, με το εμπρός αλουμινένιο monocoque πλαίσιο να ζυγίζει μόλις 3,7 κιλά.

Πίσω βρίσκουμε ένα αλουμινένιο ψαλίδι που ζυγίζει 4,8 κιλά, με τη γεωμετρία του να προέρχεται από τη Desmosedici του MotoGP, ενώ το υποπλαίσιο που περιλαμβάνει την ουρά και τη σέλα του αναβάτη είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα.

Η εμπρός ανάρτηση διαθέτει ένα ανεστραμμένο πιρούνι Öhlins NPX 25/30 με διάμετρο καλαμιών 43 χιλιοστά, προερχόμενο από τη Superleggera V4, ενώ η πίσω ανάρτηση Öhlins TTX36 έχει ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, όπως και το αμορτισέρ του τιμονιού, επίσης της Öhlins.

Ducati V21L MotoE 2

Τα φρένα της Brembo περιλαμβάνουν εμπρός διπλούς ατσάλινους δίσκους διαμέτρου 338,5 χλστ. με δαγκάνες GP4RR M4 32/36 και ακτινική τρόμπα PR19/18, τα οποία έχουν ειδική σχεδίαση για να μην υπερθερμαίνονται στην περίπτωση έντονης χρήσης. Πίσω υπάρχει μονός δίσκος διαμέτρου 220 χλστ.

Στην εξέλιξη της MotoE έχει βοηθήσει σημαντικά και η τεχνογνωσία του Volkswagen Group, στο οποίο ανήκει η Ducati, καθώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ενταχθεί υπό την ομπρέλα της στρατηγικής «New Auto 2030», αποτελώντας ένα σημαντικό σύμμαχο για την εξέλιξη των ηλεκτρικών κινητήρων. Παράλληλα, ο Ιταλός κατασκευαστής βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με το Centre of Excellence (CoE) στο Salzgitter της Γερμανίας, όσο και με άλλες μάρκες του ομίλου, όπως η Porsche και η Lamborghini.

Περισσότερες πληροφορίες για την Ducati MotoE μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Το kit αναβάθμισης πιρουνιού της YSS για τo APRILIA SR 200 GT, στοχεύει στην καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση του οδηγού, στη βελτίωση της συμπεριφοράς του και στην αποτελεσματικότερη απόσβεση των κραδασμών κατά την οδήγησή του
Η νέα προϊοντική σειρά powersports μπαταριών ιόντων λιθίου της BS BATTERY, Lithium Max, είναι σχεδιασμένη για να ξεπερνά τα άκρως απαιτητικά πρότυπα των σύγχρονων Off Road μοτοσυκλετών, των “μεγάλων” V-Twins, των ATV, UTV και SSV
Η Hiflofiltro δραστηριοποιείται στην κατασκευή φίλτρων αέρος και λαδιού στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας OEM από το 1963, ενώ τα προϊόντα της χαρακτηρίζονται από τις ποιοτικές πρώτες ύλες και την σωστή εφαρμογή και λειτουργία
Το universal προστατευτικό λαιμού εξάτμισης Armadillo της Polisport συνδυάζει το ανοξείδωτο ατσάλι και τη σιλικόνη για να παρέχει την καλύτερη δυνατή προστασία στο λαιμό της εξάτμισής σας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.