13.12.2021
Στο έκτο επεισόδιο και κορύφωση του Ducati World Première 2022, η Ducati αποκάλυψε τη νέα DesertX, μία πανέμορφη και εξαιρετικά συναρπαστική προσθήκη στη γκάμα της
• Τροχοί 21/18 ιντσών εμπρός/πίσω, μεγάλης διαδρομής αναρτήσεις, μεγάλη απόσταση από το έδαφος: η DesertX έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει τέλεια τις πιο απαιτητικές off-road διαδρομές
• Με κινητήρα Testastretta 11°, η νέα DesertX εγγυάται άνετη, εύκολη και ασφαλή οδήγηση σε ποικίλες συνθήκες χάρη στην κορυφαία εργονομία, τις σε βάθος αεροδυναμικές βελτιώσεις και τα τεχνολογικά καλούδια τελευταίας γενιάς
Στο έκτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2022, η νέα DesertX αποκαλύφθηκε σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια στους λάτρεις της μοτοσυκλέτας. Η νέα DesertX είναι μια μοτοσυκλέτα με έντονο off-road χαρακτήρα, που διευρύνει τα όρια του τι μπορεί να κάνει κάποιος με μια Ducati. Σε αμμόλοφους, στενά μονοπάτια εκτός δρόμου, ορεινές διαδρομές, η Desert Χ απογειώνει το όνειρο κάθε αναβάτη για σπορ off-road οδήγηση.\ Εξοπλισμένη με τροχούς 21" μπροστά και 18" πίσω, η νέα DesertX έχει ειδικά εξελιχθεί για off-road διαδρομές ενώ παράλληλα επωφελείται από την τεχνογνωσία της Ducati στην ασφάλτινη οδηγική εμπειρία.
Το project DesertX γεννήθηκε το 2019 όταν η Ducati παρουσίασε το ομώνυμο concept στο κοινό. Η πολύ θετική ανταπόκριση από τους μοτοσυκλετιστές σε όλο τον κόσμο, ώθησε την Ducati να βγάλει τη DesertX στην παραγωγή. Ο σχεδιασμός της, αντιπροσωπεύει μια σύγχρονη ερμηνεία των γραμμών των μοτοσυκλετών Enduro της δεκαετίας του '80 από το Ducati Centro Stile, με κριτήρια την απλότητα και τη στιβαρότητα.
Η μοτοσυκλέτα αποτελείται οπτικά από τρία επιμέρους στοιχεία: τον κύριο όγκο που περιλαμβάνει το ρεζερβουάρ και τα πλαϊνά καπάκια, τη σέλα και το μοντέρνο φέρινγκ που ενσωματώνει τον χαρακτηριστικό διπλό προβολέα LED που ενισχύει περαιτέρω τη μοναδικότητα αυτής της μοτοσυκλέτας. Οι επιφάνειες που αγκαλιάζει ο αναβάτης κατά την οδήγηση έχουν το ιδανικό μέγεθος και είναι αρμονικά συνδεδεμένες για να τον υποστηρίζουν καλύτερα σε κάθε φάση off-road οδήγησης.
Η ραχοκοκαλιά της νέας Ducati DesertX αποτελείται από ένα νέο ατσάλινο πλαίσιο, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με την ανάρτηση μεγάλης διαδρομής με ιδανικές ρυθμίσεις, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται αποτελεσματική λειτουργία ακόμη και στις πιο απαιτητικές off-road συνθήκες. Η βελτιστοποίηση όλων των εξαρτημάτων οδήγησε σε μια εξαιρετικά αποτελεσματική και ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα, με συνολικό βάρος μόλις 202 κιλά, ικανή να προσφέρει τη σωστή δόση αίσθησης και ασφάλειας σε οποιαδήποτε επιφάνεια.
Όσον αφορά στην ανάρτηση, η DesertX εξοπλίζεται με την κορυφαία στο είδος της Kayaba. Προσφέρεται με ανάποδο πιρούνι διαμέτρου 46 χλστ. με διαδρομή 230 χλστ. και monoshock Kayaba πίσω. Και οι δύο είναι πλήρως ρυθμιζόμενες για τη συμπίεση, επαναφορά και προφόρτιση του ελατηρίου. Το monoshock Kayaba συνδυάζεται ιδανικά με το ψαλίδι από αλουμίνιο και επιτρέπει διαδρομή του πίσω τροχού 220 χλστ.. Επιπλέον, η νέα DesertX έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος 250 χλστ., η οποία είναι υπεραρκετή για σοβαρή off-road οδήγηση.
Στους εντυπωσιακούς για Ducati τροχούς 21” μπροστά και 18” πίσω, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90-21 και 150/70 R18: η τέλεια επιλογή για μια εξαιρετική, all-round χρήση της μοτοσυκλέτας. Τα tubeless ελαστικά εξασφαλίζουν άριστη off-road απόδοση με καλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες στην άσφαλτο. Η DesertX θα διαθέτει έγκριση τύπου για να εξοπλίζεται τόσο με off-road όσο και ασφάλτινα ελαστικά.
Όπως όλες οι μοτοσυκλέτες Ducati, η DesertX διαθέτει Cornering ABS. Το μπροστινό φρένο αποτελείται από μονομπλόκ Brembo M50 με δαγκάνες με τέσσερα έμβολα διαμέτρου 30 χλστ., αξονική ρυθμιζόμενη αντλία και διπλούς δίσκους 320 χλστ. από αλουμίνιο. Πίσω, ένας μονός δίσκος διαμέτρου 265 χλστ. με μια δαγκάνα δύο εμβόλων επίσης της Brembo.
Η εργονομία της νέας DesertX είναι αποτέλεσμα μακρόχρονων και απαιτητικών δοκιμών σε μικτές off-road συνθήκες και σε άσφαλτο. Ο συνδυασμός σέλας-μαρσπιέ-τιμονιού είναι ιδανικός για τον αναβάτη όταν σηκώνεται όρθιος, ενώ προσφέρει ένα επίσης υψηλό επίπεδο άνεσης στην οδήγηση στην άσφαλτο. Η απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι 875 χλστ. Το ύψος της σέλας μπορεί ακόμα να μειωθεί περαιτέρω, αφού διατίθεται χαμηλή σέλα ως αξεσουάρ και ένα κιτ χαμηλώματος ανάρτησης.
Η θέση οδήγησης είναι ακόμα πιο άνετη για τον αναβάτη και τον επιβάτη, χάρη στο μελετημένο σχήμα της σέλας και το αφρώδες υλικό το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί. Ένα άλλο σημείο στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία είναι η διαχείριση της θερμότητας η οποία επιτυγχάνεται με ανοίγματα στο φέρινγκ και ροές φρέσκου αέρα, ενώ η αεροδυναμική προστασία διασφαλίζεται μέσω του μελετημένου φέρινγκ και της ζελατίνας, η οποίας διατίθεται και σε πιο ψηλή έκδοση, ως αξεσουάρ.
Το ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 21 λίτρα εγγυάται μεγάλη αυτονομία ενώ για μεγαλύτερες διαδρομές, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ενός επιπλέον ρεζερβουάρ (ως αξεσουάρ) στο πίσω μέρος, προσθέτοντας ακόμα 8 λίτρα καυσίμου. Η μεταφορά καυσίμου από το πίσω στο μπροστινό ρεζερβουάρ ενεργοποιείται όταν η στάθμη καυσίμου στο κύριο ρεζερβουάρ πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο και μπορεί να ενεργοποιηθεί από το ταμπλό. Η DesertX έχει επίσης εξαιρετική δυνατότητα φόρτωσης, σχεδόν 120 λίτρα αποσκευών μέσω των πλαϊνών βαλιτσών και top case αλουμινίου.
Ο καταξιωμένος υγρόψυκτος κινητήρας Testastretta 11° Desmodromic 937 κ.εκ., είναι η καρδιά της νέας DesertX. Χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ελαστικότητα, αξιοπιστία και δύναμη αφού αποδίδει 110 PS στις 9.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 92 Nm στις 6.500 σ.α.λ. (Euro5).
Η ισχυρή απόδοση της Ducati DesertX παραμένει σταθερή σε όλες τις συνθήκες, παρέχοντας στον αναβάτη μια μοτοσυκλέτα ικανή να αντιμετωπίσει κάθε διαδρομή με μεγάλη σιγουριά. Ο κινητήρας διαθέτει όλες τις γνώριμες βελτιώσεις από τις Monster και Multistrada V2, συμπεριλαμβανομένου του εξαιρετικά ελαφρού και συμπαγούς συμπλέκτη οκτώ δίσκων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξοπλισμένο με τύμπανο εδρασμένο σε ρουλεμάν, για μείωση της τριβής και βελτίωση της ακρίβειας και της ομαλότητας των αλλαγών. Αυτό συμβάλλει επίσης στη μείωση του συνολικού βάρους του κινητήρα κατά 1,7 κιλά.
Οι σχέσεις του κιβωτίου έχουν γίνει πιο κοντές μέχρι και την πέμπτη, για να διασφαλιστεί η καλύτερη off-road συμπεριφορά. Η πρώτη και η δεύτερη ταχύτητα, ειδικότερα, είναι πολύ πιο κοντές, προκειμένου να διευκολυνθούν οι φάσεις οδήγησης χαμηλής ταχύτητας ορισμένων δύσκολων περασμάτων, τυπικών για χρήση off-road. Η έκτη ταχύτητα από την άλλη, είναι αρκετά μακριά για να διευκολύνει το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας παράλληλα χαμηλές στροφές κινητήρα. Αυτό σημαίνει περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένο επίπεδο άνεσης.
Ιδιαίτερης μνείας αξίζουν τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις και ασφάλεια και σε ό,τι αφορά την υποβοήθηση του αναβάτη. Η νέα DesertX διαθέτει 6 Προγράμματα Οδήγησης (Riding Modes) με δύο από αυτά να είναι εντελώς καινούργια : Rally & Wet. Όλα τα προγράμματα οδήγησης λειτουργούν σε συνδυασμό με τέσσερα Προγράμματα Ισχύος - Full, High, Medium, Low - που τροποποιούν την ισχύ και την απόκριση του κινητήρα Testastretta. Επιπλέον, το Enduro Riding Mode διαθέτει νέες ρυθμίσεις.
Για την ακρίβεια, το Enduro Riding Mode, χάρη στη μειωμένη ισχύ και τις ειδικά σχεδιασμένες ρυθμίσεις ελέγχου, επιτρέπει στον αναβάτη να αντιμετωπίσει τους πιο απαιτητικούς χωματόδρομους με μεγαλύτερη ασφάλεια και διευκολύνει τους λιγότερο έμπειρους χρήστες να οδηγούν off-road. Το Rally Riding Mode, από την άλλη, με πλήρη ισχύ κινητήρα και μειωμένες ηλεκτρονικές παρεμβάσεις, έχει σχεδιαστεί για πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις off-road επιδόσεις της DesertX.
Κάθε Riding Mode, χάρη επίσης στην παρουσία της Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), μπορεί να αλλάξει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας σύμφωνα με τις επιλογές του αναβάτη, ενεργώντας στα επίπεδα παρέμβασης των ηλεκτρονικών: Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down και Cornering ABS.
Το Cornering ABS συγκεκριμένα, μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα για να μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε κατάσταση αλλά και ικανότητα αναβάτη. Στα Riding Modes για εκτός δρόμου (Enduro και Rally), το Cornering ABS μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως, μέσω συγκεκριμένου διακόπτη.
Το ταμπλό της DesertX, τοποθετημένο σε κατακόρυφη θέση για να προσφέρει σαφείς πληροφορίες και στην όρθια οδήγηση, διαθέτει έγχρωμη οθόνη full-TFT υψηλής ανάλυσης, 5”. Τα όργανα ενσωματώνουν το σύστημα πολυμέσων Ducati Multimedia System που επιτρέπει στον αναβάτη να συνδέσει το τηλέφωνο, ενεργοποιώντας έτσι νέες λειτουργίες, όπως μουσική και εισερχόμενες/εξερχόμενες κλήσεις ή ακριβείς οδηγίες πλοήγησης (προαιρετικό), που εμφανίζει τις οδηγίες απευθείας στο ταμπλό.
Προσφέρεται στον αναβάτη η δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο διαμορφώσεις (Info Modes): Standard και Rally. Η επιλογή Standard παρέχει όλες τις πληροφορίες για το δρόμο: το στροφόμετρο και το ταχύμετρο είναι ευδιάκριτα, καθώς και η επιλεγμένη ταχύτητα, η στάθμη καυσίμου και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για το ταξίδι. Η λειτουργία Trip Master είναι μέρος της Λειτουργίας Rally Info. Αυτή προσομοιώνει τη λειτουργία του Trip Master που χρησιμοποιείται στις μοτοσυκλέτες ράλι και επιτρέπει τη χειροκίνητη ρύθμιση της ένδειξης του χιλιομετρητή, χρησιμοποιώντας τα κουμπιά στην αριστερή περιοχή.
Τα premium τεχνολογικά χαρακτηριστικά εκφράζονται επίσης από το σύστημα φώτων, το οποίο είναι full LED. Ο διπλός μπροστινός προβολέας διαθέτει δύο πολυελλειπτικές μονάδες διπλής λειτουργίας με φως ημέρας (DRL) και έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα, ιδιαίτερα σημαντικό για μια μοτοσυκλέτα ικανή να ταξιδεύει σε όλες τις συνθήκες. Το πίσω φως είναι εξοπλισμένο με το Ducati Brake Light, ένα συγκεκριμένο σύστημα που, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, ενεργοποιεί αυτόματα και αναβοσβήνει το πίσω φως για να ειδοποιήσει τα οχήματα που ακολουθούν, βελτιώνοντας περαιτέρω την ασφάλεια του αναβάτη.
Η νέα DesertX μπορεί να εξατομικευτεί περαιτέρω, μέσω της ευρείας γκάμας αξεσουάρ Ducati Performance. Ανάμεσα στα πιο ελκυστικά στοιχεία: η σέλα Rally, που συνδυάζει τις σέλες αναβάτη και συνεπιβάτη για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις off-road δραστηριότητες. Διαθέσιμοι πρόσθετοι προβολείς LED, κεντρικό σταντ και θερμαινόμενες λαβές. Διατίθεται επίσης η ομολογκαρισμένη εξάτμιση Termignoni, που προσφέρεται και στην αγωνιστική έκδοση, η οποία χάρη στην ειδική χαρτογράφηση αυξάνει περαιτέρω τις τιμές ισχύος και ροπής κατά 7%.
Για μία τόσο ξεχωριστή μοτοσυκλέτα όσο η DesertX, το Ducati Centro Stile σχεδίασε, για πρώτη φορά, μια αποκλειστική συλλογή ρούχων, εμπνευσμένη από τα γραφικά της μοτοσυκλέτας. Μια εξαιρετική σειρά «στυλ Ντακάρ» η οποία ονομάστηκε 21/18, φόρος τιμής στο μέγεθος των τροχών της μοτοσυκλέτας. Η συλλογή ρούχων περιλαμβάνει jacket, παντελόνι και κράνος και θα είναι διαθέσιμη σε περιορισμένη έκδοση. Μέρος αυτής της αποκλειστικής συλλογής είναι και μια σειρά από ρούχα lifestyle, που αποτελείται από φούτερ, t-shirts και καπέλα.
Η DesertX θα είναι διαθέσιμη στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Ducati από τον Μάιο του 2022. Οι μοτοσυκλέτες θα είναι επίσης διαθέσιμες σε έκδοση με μικρότερη ισχύ για τους κατόχους άδειας Α2.
Το δυναμικό βίντεο της νέας DesertX είναι διαθέσιμο στο κανάλι της Ducati στο YouTube. Πρωταγωνιστής είναι ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Enduro Antoine Meo, ο οποίος είχε τη χαρά να εκτιμήσει τις εξαιρετικές δυνατότητες αυτής της μοτοσυκλέτας στο Fossil Rock, στην έρημο Sharjah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.