01.08.2018
Η Honda παρουσιάζει μία λιτή σπορ naked μοτοσυκλέτα, που απευθύνεται σε αναβάτες νεαρής ηλικίας με πάθος για στυλ
Η ελαφριά CB125R είναι εφοδιασμένη με ένα ζωντανό, υδρόψυκτο κινητήρα, 6τάχυτο κιβώτιο σε συνδυασμό με εντελώς νέο σκελετό που συνδυάζει τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι, ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm, φρένα με 4πίστονη, ακτινική δαγκάνα με πλευστό δίσκο εμπρός, καθώς και μονό πίσω αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Στο πλαίσιο της αναβάθμισής της, η CB125R διαθέτει full LED φώτα, οθόνη οργάνων LCD και ABS βασισμένο σε IMU (Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης).
Μικρομέγαλη
Μία μοτοσυκλέτα λιτή και απέριττη ενίοτε προσφέρει περισσότερα πράγματα με λιγότερα μέσα. Κάτι ιδιαίτερα θετικό για όποιον ή όποια αναζητά την πρώτη του μοτοσυκλέτα. Μία μοτοσυκλέτα, δηλαδή, εύκολη στην οδήγηση, με συναρπαστική απόδοση κινητήρα για καθημερινή χρήση και ιδιαίτερα ευέλικτη συμπεριφορά είναι όλα όσα μπορεί να ζητήσει κάποιος. Συνδυάστε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά με μία ξεχωριστή, εντελώς νέα εμφάνιση, προσθέστε κάποια premium στοιχεία στον εξοπλισμό και το αποτέλεσμα είναι ένα ιδανικό σύνολο για όποιον μπαίνει για πρώτη φορά στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.
Η Honda γνωρίζει καλά αυτή τη συνταγή και για το 2018 δημιούργησε τη CB125R. Η μοτοσυκλέτα είναι μέλος μία νέας, διακεκριμένης οικογένειας μοντέλων με κοινό στοιχείο τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Neo Sports Café’, και αποτελεί το απαύγασμα της απόλαυσης πάνω σε δύο τροχούς σε μία ελαφριά φόρμα συμπαγών διαστάσεων. Στην ίδια οικογένεια συγκαταλέγονται και οι CB1000R και CB300R που παρουσιάζονται εντελώς ανανεωμένες για το 2018.
H CB125R διαθέτει πολλά premium χαρακτηριστικά μοτοσυκλετών μεγαλύτερου κυβισμού, ενώ είναι απολαυστική στην οδήγηση, εύχρηστη και ανοίγει νέους δρόμους στην κατηγορία μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού. Η παρουσία της μάλιστα εισάγει ένα νέο στυλ στους δρόμους των Ευρωπαϊκών πόλεων, χάρη στη μινιμαλιστική, απέριττη αισθητική της.
Θέλει να μοιάσει στα μεγαλύτερα αδέλφια της
Η CB125R μπορεί να μοιάζει με μεγάλη μοτοσυκλέτα, ωστόσο ζυγίζει μόλις 125,8 kg με υγρά και είναι εξαιρετικά εύκολη στο χειρισμό της. Ο πολύστροφος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας της χαρίζει δυνατή επιτάχυνση στις χαμηλές με μεσαίες στροφές, με αποτέλεσμα μία νέα, μοναδική στο είδος της πρόταση στην αγορά, φτιαγμένη για να συναρπάζει και να εμπνέει αναβάτες νεαρής ηλικίας.
Ο νέος σκελετός συνδυάζει τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι. Έχει εντυπωσιακή εμφάνιση και σχεδιάστηκε για να προσφέρει ισορροπημένη ακαμψία για εξαιρετική αίσθηση στην οδήγηση. Η CB125R διαθέτει επίσης ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm υψηλής ποιότητας, μονό πίσω αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, 4πίστονη ακτινική δαγκάνα φρένων εμπρός, ABS βασισμένο σε IMU (Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης) και φαρδιά Dunlop ελαστικά.
Κάποια premium στοιχεία που συνήθως συναντώνται σε πολύ μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, όπως το κωνικό, αλουμινένιο τιμόνι, ο LCD πίνακας οργάνων και τα full LED φώτα, αποπνέουν ποιότητα και γεμίζουν με υπερηφάνεια τον ιδιοκτήτη της CB125R.
Premium χαρακτηριστικά
Η CB125R έχει εντελώς δική της σχεδίαση, με περιορισμένες πλαστικές επιφάνειες ώστε να αναδεικνύονται τα μηχανικά της μέρη, που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Η γραμμή της ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα ‘Neo Sports Café’ της νέας CB1000R: μινιμαλιστική, απέριττη σχεδίαση η οποία εισάγει μία ‘αιχμηρή’ αισθητική προσέγγιση στην κατηγορία των μικρών μοτοσυκλετών, στη βάση της γκάμας Honda. Η κοφτή ουρά έχει απόλυτα μινιμαλιστική σχεδίαση και στηρίζει τη βάση του πίσω φτερού. Τα μασπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη είναι από αλουμίνιο.
Ο σκελετός της CB125R, ο οποίος υπογραμμίζει το μινιμαλιστικό στυλ της μοτοσυκλέτας, αποτελείται από τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι.
Ατσάλινο επίσης είναι το πίσω ψαλίδι μεταβλητής διατομής. Τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξασφαλίζουν ακαμψία κατά το διαμήκη άξονα και ελεγχόμενη στρεπτική ακαμψία κατά την εκτροπή του τροχού, χωρίς να καθιστούν τη μοτοσυκλέτα υπερβολικά άκαμπτη και βαριά στο δρόμο.
Τα σημεία έδρασης του σκελετού στα οποία βιδώνεται το ψαλίδι από πρεσαριστό ατσάλι αποτελούν τον κορμό του σκελετού, ενώ το σωληνωτό πλαίσιο – χωροδικτύωμα αναλαμβάνει να χαρίσει ευέλικτη συμπεριφορά, σταθερότητα και σωστή απόκριση στη μοτοσυκλέτα. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι 24,2° και 90,2 mm αντίστοιχα. Το υψηλών προδιαγραφών ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm της CB125R έχει ενδοτικά χαρακτηριστικά απόσβεσης και μαλακή ρύθμιση ελατηρίου, ολοκληρώνοντας το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας στο δρόμο.
Κορυφαία περιφερειακά
Το μονό πίσω αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 5 στάδια. Η ιδανική κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας - 51,6% εμπρός και 48,4% πίσω - συνεπάγεται θετική αίσθηση πρόσφυσης του μπροστινού τροχού και ελαφριά αίσθηση στις στροφές, στην οποία συνηγορούν το χαμηλό βάρος των 125,8 kg. με υγρά και το κοντό μεταξόνιο των 1345 mm.
Το αλουμινένιο, σε στυλ fat bar ίσιο τιμόνι με μέγιστη γωνία στριψίματος 40° χαρίζει στη μοτοσυκλέτα ακτίνα στροφής 2,3 m, εξασφαλίζοντας μεγάλη ευελιξία στο μποτιλιάρισμα της πόλης. Το ύψος της σέλας είναι 816 mm.
Στο μπροστινό φρένο χρησιμοποιείται πλευστός δίσκος (χωρίς κέντρο) 296 mm και ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα Nissin, ενώ πίσω υπάρχει δίσκος 220 mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Το υψηλών προδιαγραφών ABS δύο καναλιών χρησιμοποιεί Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης (Inertial Measurment Unit), ώστε να κατανέμεται με ακρίβεια η ισχύς πέδησης εμπρός - πίσω ανάλογα με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Οι διαστάσεις των radial ελαστικών είναι 150/60R-17 πίσω και 110/70R-17 μπροστά.
Ο πλήρης πίνακας οργάνων LCD είναι ιδιαίτερα λεπτός (23,5 mm), ελαφρύς (230 gr) και περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτη καυσίμου και επιλεγμένης σχέσης σε μία πολύ απλή διάταξη, με τις λυχνίες των φλας στο επάνω τμήμα. Τα full LED φώτα της μοτοσυκλέτας – ακόμη και τα φλας – προσδίδουν κύρος και συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση βάρους και τη βέλτιστη συγκέντρωση των μαζών. Ο προβολέας ξεχωρίζει για την εσωτερική του σχεδίαση που περιλαμβάνει δύο φωτεινές ράβδους, μία στο επάνω μέρος για τη μεσαία σκάλα και μία κάτω για τη μεγάλη σκάλα. Το πίσω φως είναι το λεπτότερο που έχει φορεθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτα Honda.
Το ρεζερβουάρ των 10,1 λίτρων έχει αιχμηρή σχεδίαση και διαθέτει τάπα ασφαλείας αεροπορικού τύπου. Με κατανάλωση καυσίμου 48,4 km/l (στον κύκλο WMTC), η CB125R έχει αυτονομία τουλάχιστον 480 km.
Ο πρώτος κινητήρας σου
Ο συμπαγής, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας 124,7 cc της CB125R με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής και 2 βαλβίδες – ο οποίος προέρχεται από τη CBR125R – έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ζωηρές επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Η μέγιστη ισχύς των 9,8 kW έρχεται στις 10.000 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 10,4 Nm εμφανίζεται στις 8.000 rpm.
Οι εσωτερικές διαστάσεις κυλίνδρου (διάμετρος x διαδρομή) είναι 58 x 47,2 mm και η σχέση συμπίεσης 11:1. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI εξασφαλίζει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα περιστροφής. Η εξάτμιση περνά από το κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας και καταλήγει σε ένα σιλανσιέ δύο θαλάμων.
Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει κλιμάκωση που ευνοεί την επιτάχυνση στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα περιστροφής. Η CB125R επιταχύνει από 0-50km/h σε 11,4 s.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υδρόψυκτος με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. |
Χωρητικότητα (cm³) | 125 cc |
Αριθμός βαλβίδων | 2 |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 58 x 47,2 mm |
Σχέση Συμπίεσης | 11,0:1 |
Μέγιστη Ισχύς | 9,8 kw/10.000 rpm |
Μέγιστη Ροπή | 10 Nm/8.000 rpm |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 1,3 L |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 10,1 L |
Κατανάλωση | 48,4km/L (κύκλος WMTC) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα Μπαταρίας | YTZ6V 12V 5Ah MF |
Ισχύς ACG | 250 W/5.000 rpm |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος Συμπλέκτη | Υγρός, πολύδισκος με ελικοειδή ελατήρια |
Κιβώτιο Ταχυτήτων | 6 σχέσεων |
Τελική Μετάδοση | Αυτολιπαινόμενη αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινος, τύπου διαμάντι |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 2.015 x 820 x 1.055 mm |
Μεταξόνιο | 1.345 mm |
Γωνία Κάστερ | 24,2º |
Ίχνος Τροχού | 90,2 mm |
Ύψος Σέλας | 816 mm |
Απόσταση από έδαφος | 140 mm |
Βάρος (με υγρά) | 126 kg |
Ακτίνα Στροφής | 2,3 m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Ανεστραμμένο, τηλεσκοπικό πιρούνι 41 mm |
Πίσω | Μονό αμορτισέρ |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση Ζάντας Εμπρός | 17M/C x MT3.00 |
Διάσταση Ζάντας Πίσω | 17M/C x MT4.00 |
Ελαστικό Εμπρός | 110/70R17M/C 54H |
Ελαστικό Πίσω | 150/60R17M/C 66H |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος ABS | 2 καναλιών με Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης IMU |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ | |
Πίνακας Οργάνων | Οθόνη Υγρών Κρυστάλλων LCD |
Προβολέας | Μεσαία σκάλα:13W Μεγάλη: 8,8W (LED) |
Πίσω Φωτιστικό Σώμα | Stop: 2,5W Πορείας: 0,4W (LED) |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.