Honda CB300R: Αναλυτική Παρουσίαση
Ήρθε στην χώρα μας η entry level μοτοσυκλέτα της Honda
30.07.2018
H Honda παρουσιάζει μία λιτή, σπορ naked μοτοσυκλέτα για νέους αναβάτες που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα στο χώρο της μοτοσυκλέτας με στυλ
Η ελαφριά CB300R σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Neo Sport Cafè”, είναι εφοδιασμένη με ένα δυνατό, υδρόψυκτο κινητήρα 286 cc, 6τάχυτο κιβώτιο σε συνδυασμό με εντελώς νέο σκελετό που αποτελείται από τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι, ανεστραμμένο πιρούνι, φρένα με 4πίστονη, ακτινική δαγκάνα με πλευστό δίσκο εμπρός, καθώς και μονό πίσω αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός της περιλαμβάνει full LED φώτα, οθόνη οργάνων LCD και ABS βασισμένο σε IMU (Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας).
Sport-Retro-Naked
Μία νέα πρόταση έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της Honda για το 2018: η CB300R, το νέο μέλος της οικογένειας σπορ naked μοτοσυκλετών – δίπλα στις CB1000R και CB125R – συνιστά ένα απόσταγμα απόλαυσης πάνω σε δύο τροχούς σε μία ιδιαίτερα ελαφριά ‘φόρμα’ με εντελώς δικό της στυλ.
Αντιπροσωπεύοντας ένα μεγάλο βήμα για κάθε αναβάτη νεαρής ηλικίας ή νέο οδηγό, η CB300R γίνεται η πρώτη ‘μεγάλη’ μοτοσυκλέτα, ως το επόμενο βήμα μετά τα 125 cc. Κινητήρας και πλαίσιο προσφέρουν έντονες συγκινήσεις χωρίς το βάρος, τα κόστη και το δίπλωμα που απαιτεί μία μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Διαθέτοντας μάλιστα όλη τη μηχανολογική υπεροχή, τη σχεδιαστική φιλοσοφία και την υψηλή ποιότητα μίας Honda, αποτελεί ιδανική επιλογή για νέους αναβάτες που θέλουν να βελτιώσουν την τεχνική οδήγησης τους και να αυξήσουν την οδηγική απόλαυση, μπαίνοντας στο πνεύμα μιας μοτοσυκλέτας Honda.
H CB300R διαθέτει πολλά premium χαρακτηριστικά μοτοσυκλετών μεγαλύτερου κυβισμού ενώ είναι απολαυστική στην οδήγηση, εύχρηστη και ανοίγει νέους δρόμους στην κατηγορία μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού. Η παρουσία της μάλιστα εισάγει ένα νέο στυλ στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων, με μία μινιμαλιστική, απέριττη ‘Neo Sports Café’ αισθητική, την οποία μοιράζεται με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της οικογένειας, των 1000 και 125 cc.
Κατηγορία Light
Χάρη σε ένα πρόγραμμα αυστηρής δίαιτας, η CB300R ζυγίζει μόλις 143 kg με τα υγρά, προς όφελος των επιδόσεών της. Προσθέστε έναν πολύστροφο, υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 286 cc και ένα μοναδικό στυλ και θα αντιληφθείτε ότι η CB300R φτιάχτηκε για να συναρπάζει και να εμπνέει αναβάτες νεαρής ηλικίας.
Ο εντελώς νέος σκελετός συνδυάζει τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι και σχεδιάστηκε για να προσφέρει ισορροπημένη ακαμψία και εξαιρετική αίσθηση στην οδήγηση. Η CB300R διαθέτει επίσης ανεστραμμένο πιρούνι USD 41mm, πλευστό δίσκο φρένων εμπρός με 4πίστονη ακτινική δαγκάνα, ABS βασισμένο σε αδρανειακή μονάδα μέτρησης IMU και Dunlop ελαστικά.
Κάποια στοιχεία που συνήθως συναντώνται σε πολύ μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, όπως το αλουμινένιο τιμόνι με τις ελαστικές βάσεις, ο LCD πίνακας οργάνων και τα full LED φώτα, αποπνέουν ποιότητα και γεμίζουν με υπερηφάνεια τον ιδιοκτήτη της CB300R.
Φιλοσοφία μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας
Ο σκελετός της CB300R συνδυάζει τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι. Σ’ αυτόν ακριβώς η μοτοσυκλέτα οφείλει τη μινιμαλιστική της εμφάνιση, η οποία ακολουθεί τα πρότυπα του ‘Neo Sports Café’ που λανσάρει η CB1000R του 2018, Ατσάλινο επίσης είναι το πίσω ψαλίδι με σχεδίαση μεταβλητής διατομής. Τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξασφαλίζουν ακαμψία κατά το διαμήκη άξονα και ελεγχόμενη στρεπτική ακαμψία από την εκτροπή του τροχού, χωρίς να καθιστούν τη μοτοσυκλέτα υπερβολικά άκαμπτη και βαριά.
Τα σημεία έδρασης του σκελετού στα οποία βιδώνεται το ψαλίδι από πρεσαριστό ατσάλι, μαζί με το ίδιο το ψαλίδι αποτελούν τον κορμό του σκελετού, ενώ το πλαίσιο – χωροδικτύωμα αναλαμβάνει να χαρίσει ευέλικτη συμπεριφορά, σταθερότητα και απόκριση στη μοτοσυκλέτα. Το ανεστραμμένο πιρούνι έχει ενδοτικά χαρακτηριστικά απόσβεσης και μαλακή ρύθμιση ελατηρίου, ολοκληρώνοντας το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας στο δρόμο.
Το μονό πίσω αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 5 στάδια. Η ιδανική κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας - 49,6% εμπρός και 50,4% πίσω - συνεπάγεται θετική αίσθηση πρόσφυσης του μπροστινού τροχού και ελαφριά αίσθηση στις στροφές, στην οποία συνηγορούν το χαμηλό βάρος των 143 kg με υγρά και το κοντό μεταξόνιο των 1352 mm.
Κορυφαία εργονομία υψηλών προδιαγραφών εξοπλισμός
Το αλουμινένιο, σε στυλ fat bar τιμόνι με μέγιστη γωνία στριψίματος 40° χαρίζει στη μοτοσυκλέτα ακτίνα στροφής 2,3 m, εξασφαλίζοντας μεγάλη ευελιξία στο μποτιλιάρισμα της πόλης. Το ύψος της σέλας είναι 799 mm.
Στο μπροστινό φρένο χρησιμοποιείται πλευστός δίσκος (χωρίς κέντρο) 296 mm και ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα Nissin, ενώ πίσω υπάρχει δίσκος 220 mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Το υψηλών προδιαγραφών ABS δύο καναλιών χρησιμοποιεί Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης (Inertial Measurment Unit), ώστε να κατανέμεται με ακρίβεια η ισχύς πέδησης εμπρός - πίσω ανάλογα με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Οι διαστάσεις των radial ελαστικών της Dunlop είναι 150/60R-17 πίσω και 110/70R-17 μπροστά.
Τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας είναι σκόπιμα περιορισμένα στο ελάχιστο ώστε να αναδεικνύονται τα μηχανικά της μέρη που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Είναι μάλιστα σχεδιασμένα με απέριττο στυλ εισάγοντας μία αιχμηρή αισθητική στο χώρο των γυμνών μοτοσυκλετών. Το κοφτό υποπλαίσιο είναι διακριτικό, ενώ φιλοξενεί τις ξεχωριστές σέλες για αναβάτη και συνεπιβάτη, όπως και την βάση του πίσω φτερού. Τα μασπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη είναι αλουμινένια.
Ο πλήρης πίνακας οργάνων LCD είναι ιδιαίτερα λεπτός (23,5 mm), ελαφρύς (230 gr) και περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτη καυσίμου και επιλεγμένης σχέσης σε μία πολύ απλή διάταξη, με τις λυχνίες των φλας στο επάνω τμήμα του. Τα full LED φώτα της μοτοσυκλέτας – ακόμη και τα φλας – προσδίδουν κύρος και συντελούν στην εξοικονόμηση βάρους και τη βέλτιστη συγκέντρωση των μαζών. Ο προβολέας ξεχωρίζει για την εσωτερική του σχεδίαση που περιλαμβάνει δύο φωτεινές ράβδους, μία στο επάνω μέρος για τη μεσαία σκάλα και μία κάτω για τη μεγάλη σκάλα. Το πίσω φως είναι το λεπτότερο που έχει φορεθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτα Honda.
Το ρεζερβουάρ των 10 λίτρων έχει αιχμηρή σχεδίαση και διαθέτει τάπα ασφαλείας αεροπορικού τύπου. Με κατανάλωση καυσίμου 30,2 km/l (στον κύκλο WMTC), η CB300R έχει αυτονομία τουλάχιστον 300 km.
Κινητήρας διαμάντι
Ο συμπαγής, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας 286 cc της CB300R με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες – ο ίδιος που φορά και η CBR300R – είναι ένα μικρό κόσμημα ιδιαίτερα δημοφιλές στους αναβάτες, χάρη στον υψηλόστροφο και ζωντανό χαρακτήρα του. Ενώ όσο ανεβάζει στροφές ανεβαίνει και η αδρεναλίνη, είναι και ιδιαίτερα πρακτικός στην καθημερινή χρήση, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Η μέγιστη ισχύς των 23,1kW αποδίδεται στις 8.500 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 27,5 Nm αντίστοιχα στις 7.500 rpm. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση που ευνοεί την επιτάχυνση: η CB300R χρειάζεται μόλις 9,2 s στα 0-200 m.
Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 76 x 63 mm, με τη σχέση συμπίεσης στο 10.7:1. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI χρησιμοποιεί σώμα γκαζιού διαμέτρου 38 mm και ευθύγραμμο αυλό εισαγωγής, εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα περιστροφής. Η εξάτμιση περνά από το κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας και καταλήγει σε ένα σιλανσιέ δύο θαλάμων στη δεξιά πλευρά.
Με γνώμονα τον περιορισμό του κόστους συντήρησης – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους αναβάτες νεαρής ηλικίας – ο κινητήρας διαθέτει τον ελάχιστο δυνατό αριθμό κινούμενων μερών. Λεπτομέρειες όπως τα χαμηλής τριβής ελατήρια του εμβόλου, το πυκνής διάταξης ψυγείο και το μπουζί ιριδίου, συνεισφέρουν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος |
Χωρητικότητα (cm³) | 286 cc |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 76 x 63 mm |
Σχέση Συμπίεσης | 10,7:1 |
Μέγιστη Ισχύς | 23,1 kw/8.500 rpm |
Μέγιστη Ροπή | 27,5 Nm/7.500 rpm |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 1,8 / 1,5 L |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 10,0 L |
Κατανάλωση | 30,2 km/litre |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα Μπαταρίας | 12V-7AH |
Ισχύς ACG | 318 W |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος Συμπλέκτη | Υγρός, πολύδισκος, υδραυλικός |
Κιβώτιο Ταχυτήτων | 6 σχέσεων |
Τελική Μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 2.012 x 802 x 1.052 mm |
Μεταξόνιο | 1.352mm |
Γωνία Κάστερ | 24º |
Ύψος Σέλας | 799 mm |
Απόσταση από έδαφος | 151 mm |
Βάρος (με υγρά) | 143 kg |
Ακτίνα Στροφής | 2,3 m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Τηλεσκοπικό, ανεστραμμένο πιρούνι 37mm με διαδρομή 130 mm |
Πίσω | Μονό αμορτισέρ, ψαλίδι Pro-Link με διαδρομή 107 mm |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση Ζάντας Εμπρός | 17 ιντσών |
Διάσταση Ζάντας Πίσω | 17 ιντσών |
Ελαστικό Εμπρός | 110/70R17M/C 54H |
Ελαστικό Πίσω | 150/60R17M/C 65H |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος ABS | 2 καναλιών με Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας IMU |
Εμπρός | Πλευστός δίσκος (χωρίς κέντρο) 296 mm με ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα Nissin |
Πίσω | Δίσκος 220 mm με μονοπίστονη δαγκάνα |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.