Δελτία Τύπου

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης: Νέο σύστημα Εξετάσεων | Οι μεγάλες προσδοκίες και οι αντιφατικότητες του νόμου

Η άποψη του συλλόγου


03.05.2018

Ανάμικτα τα συναισθήματα μπροστά στην ανακοίνωση του σχεδίου νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Αν και το υπουργείο έχει στα χέρια του ολοκληρωμένο το σχέδιο Εκπαίδευσης Αξιολόγησης και δια βίου Μάθησης όλων των χρηστών του δρόμου από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΣΕΟ), καθώς και δεκάδες υπομνήματα και προτάσεις από την Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, προτιμήθηκε, τί άλλο; Η πρόταση των υπαλλήλων εξεταστών του ΥΠΜΕ: μια πρόταση η οποία ασχολείται αποσπασματικά -και όχι ολιστικά- με το κεφαλαιώδες ζήτημα της συμμετοχής ενός χρήστη στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας.

panellinios syllogos ekapidefton odigisis

Είναι εμφανής η προσπάθεια του νομοθέτη να παραδώσει τις θέσεις των εξεταστών στους υπαλλήλους που ήδη τις καταλαμβάνουν, και οι οποίοι επιτελούν δυστυχώς το έργο τους χωρίς να επιστρατεύουν τις υποχρεωτικές αρετές της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας

Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο, το σχέδιο νόμου, όχι μόνο δε δίνει λύσεις για τη σύγχρονη κινητικότητα και τις προτεραιότητες του αύριο, αλλά νομοθετεί για το χθες, με τους ακόλουθους τρόπους:

- Διατηρεί το άθλιο σύστημα θεωρητικής εκπαίδευσης και αξιολόγησης, και δεν εισάγει νέες, αποτελεσματικότερες μεθόδους, όπως άγνωστες ερωτήσεις σε σχέση με την κινητικότητα, key studies κ.α.

- Με το άρθρο 4, προσπαθεί να διαμορφώσει συνθήκες διαφάνειας στην διαδικασία της πορείας και των δοκιμασιών, προσπάθεια που έχει όμως ναρκοθετήσει εκ προοιμίου με το άρθρο 3.

- Η διαδικασία αξιολόγησης παραμένει στη μορφή on-off, και δεν αλλάζει στη μορφή του check up, έτσι δεν μπορεί να παίξει κανένα ουσιαστικό επανορθωτικό ρόλο στην εκπαίδευση του εξεταζόμενου.

- Οι θεματικές ενότητες αξιολόγησης που περιέχει παραμένουν ίδιες με αυτές του 1980! Είναι απαράδεκτο η στάθμευση και η οπισθοπορεία με στροφή να θεωρούνται -εν έτη 2018- τα θέσφατα για την επάρκεια και την ασφάλεια ενός οδηγού!

- Οι πίστες και οι προστατευμένοι χώροι δύσκολα θα βρεθούν/διαμορφωθούν, και η δυσκολία αυτή θα αποτελέσει ανάχωμα στην οποιαδήποτε αλλαγή/βελτίωση.

- Το ζήτημα της μη μηχανοκίνητης κινητικότητας δεν εξετάζεται καν, και απουσιάζουν οι βάσεις για την θεσμοθέτηση του Διπλώματος Κινητικότητας (πρόταση του Συλλόγου, σύμφωνα με την οποία η εκπαίδευση για το δίπλωμα αυτό καθίσταται υποχρεωτικό μάθημα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία).

- Τέλος, η θεσμοθέτηση του διπλώματος στα 17, με τον λειψό τρόπο που εισάγεται, θα δημιουργήσει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκά, λαμβάνοντας υπόψη την ελλιπή κατάρτιση μιας γενιάς παλαιότερης, η οποία καλείται από τους αντίστοιχους νόμους που τη γαλούχησαν, να εκπαιδεύσει την επόμενη.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής θα συνεχίσει να επιμένει με τις επικαιροποιημένες του προτάσεις, συμμετέχοντας στη διαβούλευση, και ελπίζοντας σε ευήκοα ώτα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Το νέο ταξίδι με προορισμό τη μαγευτική Καππαδοκία, εντάσσεται στο πλαίσιο του SYM ROADTRIP 2025, ενός θεσμού που ενώνει την ουσιαστική οδηγική εμπειρία με τη διαρκή ενδυνάμωση της σχέσης μεταξύ εταιρείας και δικτύου συνεργατών
Οι ιμάντες κίνησης της BANDO (Made in Japan), Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και ποιότητας αντίστοιχης των OEM, παρέχουν ακρίβεια και προοδευτική απόδοση κάτω από απαιτητικές συνθήκες οδήγησης
Τα μοντέλα αυξάνονται, νέες εταιρείες εμφανίζονται, αλλά τον Μάρτιο σημειώθηκε πτώση 5,7%
Στον εμβληματικό χώρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έδωσαν το “παρών” περισσότεροι απο 100 στενοί συνεργάτες του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.