Η BMW Motorrad παρουσιάζει τη νέα BMW R 1300 R
Ο στόχος εξέλιξης της νέας BMW R 1300 R ήταν η τεχνική και οπτική αναβάθμιση της δυναμικής roadster με boxer κινητήρα
17.04.2025
Η νέα δυναμική roadster με boxer κινητήρα είναι πολύ πιο σπορ, τόσο σε τεχνικό όσο και σε οπτικό επίπεδο, για μία πολλά υποσχόμενη εμπειρία οδήγησης
«Με τη νέα BMW R 1300 R, ανεβάσαμε τη δυναμική μας roadster με boxer κινητήρα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Απόλυτα προσηλωμένη στη δυναμική οδήγηση, προσφέρει μία πολύ πιο σπορ εμπειρία από την προκάτοχό της χάρη σε έναν πλήρως ανασχεδιασμένο κινητήρα και πλαίσιο, διατηρώντας όμως τις θεμελιώδεις αξίες της BMW, όπως η τουριστική ικανότητα και η άνεση».
Christof Lischka, Επικεφαλής Εξέλιξης της BMW Motorrad
Νέα BMW R 1300 R : η νέα δυναμική roadster με boxer κινητήρα είναι αισθητά πιο σπορ σε εμφάνιση και τεχνολογία, αποτυπώνοντας ένα δυναμικό στυλ μέσα από μία επιθετική, αθλητική σχεδίαση. Τέσσερις ελκυστικές εκδόσεις εξοπλισμού.
Ο στόχος εξέλιξης της νέας BMW R 1300 R ήταν η τεχνική και οπτική αναβάθμιση της δυναμικής roadster με boxer κινητήρα. Εκτός από την πιο επιθετική, σπορ σχεδίαση, στοιχεία εξοπλισμού όπως αυτά της έκδοσης Performance – σπορ ανάρτηση, πιο μικρό τιμόνι, μηχανουργημένα και ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, επιλογέας DTC-Shift, δύο πρόσθετες σπορ screens, σπορ σέλα, ποδιά κινητήρα, και σπορ ελαστικά –επιτρέπουν στους πελάτες να ενισχύσουν περαιτέρω τις δυναμικές ικανότητες της μοτοσικλέτας. Παράλληλα, η BMW R 1300 R παραμένει ένας αξιόπιστος σύντροφος για καθημερινές μετακινήσεις και ταξίδια, και με προαιρετικό εξοπλισμό όπως η θερμαινόμενη σέλα, το Riding Assistant, μία ψηλότερη ζελατίνα, και μία ευρεία γκάμα βαλιτσών, μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στις ατομικές ανάγκες του αναβάτη.
Η βασική έκδοση της BMW R 1300 R διατίθεται σε μεταλλικό χρώμα Snapper Rocks. Επιπλέον, προσφέρεται η έκδοση Exclusive σε μεταλλικό Racing blue, η έκδοση Performance με σπορ προσανατολισμό σε Lightwhite uni, και η πολυτελής Option 719 Kilauea σε μεταλλικό χρωματισμό Blackstorm.
Σπορ εργονομία και εξοπλισμός για δυναμική οδηγική απόλαυση και άνεση στο ταξίδι.
Οι υπεύθυνοι εξέλιξης της BMW Motorrad επιδίωξαν να κάνουν τη νέα BMW R 1300 R πολύ πιο δυναμική και σπορ από την προκάτοχό της - ένας στόχος που δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσω της σχεδίασης, του κινητήρα και του πλαισίου της νέας δυναμικής roadster: εξίσου μεγάλη προσοχή δόθηκε στην εργονομία, με σκοπό τη δημιουργία μιας πιο σπορ θέσης οδήγησης που καθιστά πιο ενεργό τον αναβάτη.
Αναλόγως, το εργονομικό τρίγωνο που σχηματίζεται από το τιμόνι, τα μαρσπιέ και τη σέλα, έχει σχεδιαστεί για να φέρει τον αναβάτη πιο μπροστά πάνω από τον εμπρός τροχό χάρη στα ελαφρώς πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ και το πιο ίσιο τιμόνι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια βελτιωμένη αίσθηση του εμπρός τροχού, ιδιαίτερα σε συνθήκες σπορ οδήγησης, και κατά συνέπεια, ακόμα καλύτερο έλεγχο. Την ίδια στιγμή, η σπορ θέση της σέλας επιτρέπει πιο ξεκούραστη οδήγηση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ακόμα και με συνεπιβάτη. Επίσης διατίθεται προαιρετικό τιμόνι Comfort.
Ποικίλη γκάμα σελών εξασφαλίζει βέλτιστο ύψος σέλας, ενώ ένα νέο σύστημα βαλιτσών με ηλεκτρική διασύνδεση και ένας έξυπνος σάκος ρεζερβουάρ ( tank bag ) καθιστούν τη μοτοσικλέτα ιδανική για άνετα ταξίδια και χαλαρές εξορμήσεις.
Εδώ και αρκετά χρόνια, οι roadster μοτοσικλέτες της BMW με boxer κινητήρα απολαμβάνουν εξαιρετική φήμη μεταξύ των γυναικών αλλά και όσων αποφασίζουν να επιστρέψουν στον κόσμο των δύο τροχών. Αυτό οφείλεται στην ευκολία πρόσβασης και στο χαμηλό ύψος της σέλας. Γι αυτό, κατά την εξέλιξη της νέας R 1300 R, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή ώστε το ύψος της σέλας να είναι κάτω από 790 mm. Πέραν της βασικής σέλας, διατίθενται και πολλές ακόμα προαιρετικές επιλογές από το εργοστάσιο.
Για μεγάλα ταξίδια και μίνι αποδράσεις, η νέα BMW R 1300 R μπορεί να εξοπλίζεται με ένα νέας σχεδίασης σύστημα βαλιτσών και βάσεωναπό τη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ της BMW Motorrad, ή με προεγκατάσταση για το σύστημα βαλιτσών (προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός). Οι βαλίτσες παρέχουν χωρητικότητα 26 και 29 λίτρα αντίστοιχα. Και οι δύο συνδέονται στο ηλεκτρολογικό σύστημα της μοτοσικλέτας και μπορούν να ξεκλειδώνουν από το σύστημα κεντρικού κλειδώματος. Επίσης και οι δύο διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό, ενώ η αριστερή βαλίτσα περιλαμβάνει θύρα φόρτισης USB-C. Ο σάκος ρεζερβουάρ είναι επίσης νέος. Για πρώτη φορά, δεν φέρει καθόλου ιμάντες, παρά μόνο έναν δακτύλιο έδρασης στην τάπα του ρεζερβουάρ.
Στιβαρός boxer κινητήρας με κορυφαίες τιμές ισχύος και ροπής σε συνδυασμό με βελτιστοποιημένη απόδοση και ομαλότερη λειτουργία.
Ο boxer της νέας BMW R 1300 R έχει χωρητικότητα ακριβώς 1300 cc και σχέση διαμέτρου/διαδρομής 106.5 / 73 mm (προηγούμενο μοντέλο: 102.5 / 76 mm). Άρα η αύξηση του κυβισμού προέρχεται από κυλίνδρους μεγαλύτερη διατομής σε συνδυασμό με στρόφαλο μικρότερης διαδρομής. Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 107 kW (145 hp) (προηγούμενο μοντέλο: 100 kW (136 hp), στις 7 750 rpm (όπως πριν), και μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6 500 rpm (προηγούμενο μοντέλο: 143 Nm στις 6 250 rpm), τιμές που τον καθιστούν μακράν τον ισχυρότερο boxer κινητήρα μαζικής παραγωγής της BMW μέχρι σήμερα. Το μέγιστο όριο περιστροφής του είναι 9 000 rpm.
Τρία προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, για να μπορεί η μοτοσικλέτα να προσαρμόζεται άριστα σε οποιεσδήποτε οδικές συνθήκες. Riding Modes Pro με πρόσθετα «Dynamic» και «Dynamic Pro», μαζί με την προεπιλογή riding mode διατίθενται προαιρετικά από το εργοστάσιο. Το σύστημα engine drag torque control (MSR) προσφέρεται στάνταρ.
Στη βασική της έκδοση, η νέα R 1300 R περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης για προσαρμογή στις ατομικές προτιμήσεις του αναβάτη. Τα “Rain” και “Road” modes ρυθμίζουν τα χαρακτηριστικά οδήγησης για τις περισσότερες οδικές συνθήκες. Το “Eco” mode καθιστά επίσης εφικτή τη χρήση της καινοτόμου τεχνολογίας BMW ShiftCam εστιάζοντας στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου. Κατόπιν παραγγελίας, η νέα R 1300 R μπορεί να εξοπλίζεται προαιρετικά με το “Riding Modes Pro”: μεταξύ άλλων, αυτό περιλαμβάνει δύο πρόσθετα riding modes “Dynamic” και “Dynamic Pro”. Μέσω του σχετικού μπουτόν, ο αναβάτης μπορεί να επιλέγει εκ των προτέρων το επιθυμητό riding mode. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ρυθμίσει και να επιλέξει, ακόμη και εν κινήσει, τα κατάλληλα riding modes ανάλογα με το στιλ και την περίσταση.
Το engine drag torque control (MSR) προσφέρεται ακόμα και με τη στάνταρ έκδοση. Το σύστημα αυξάνει την οδηγική ασφάλεια υπό συνθήκες υπερβολικής πέδησης του πίσω τροχού λόγω φρένου κινητήρα, όπως π.χ. σε ένα κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο. Σε τέτοιες περιπτώσεις, το MSR ανοίγει ελαφρώς το γκάζι ώστε να μειωθεί το φρένο του κινητήρα και να σταθεροποιηθεί η μοτοσικλέτα.
Automated shift assistant ( ASA ) με πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη και μηχανικές ή αυτόματες αλλαγές για μία αναβαθμισμένη εμπειρία του αναβάτη (προαιρετικός εξοπλισμός).
Με το automated shift assistant (ASA), η BMW Motorrad προσφέρει μια πρωτοποριακή τεχνική λύση που καθιστά ακόμα πιο άνετο τον χειρισμό της μοτοσικλέτας. Πιστός στην φιλοσοφία ‘Απλοποιείστε την οδήγηση’, ο αυτόματος έλεγχος συμπλέκτη και κιβωτίου επιτρέπει στον αναβάτη να εστιάσει περισσότερο στον δρόμο και τους ελιγμούς, χωρίς θυσίες στην δυναμικότητα των αλλαγών σχέσεων.
Νέας σχεδίασης chassis με κύριο πλαίσιο από χάλυβα και αλουμινένιο υποπλαίσιο.
Στο κέντρο της νέας ανάρτησης της BMW R 1300 R βρίσκεται το κύριο πλαίσιο με μεταλλικό κέλυφος, κατασκευασμένο από χάλυβα, το οποίο, εκτός του ότι έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά από άποψη χωροταξίας, προσφέρει επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο μοντέλο. Στη φάση αναθεώρησης της σχεδίασης, τροποποιήθηκε και το υποπλαίσιο. Στη θέση της προηγούμενης σωληνωτής κατασκευής από ατσάλι, η νέα R 1300 R φέρει πλέον υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο.
Σε συνδυασμό με μία πιο συμπαγή μονάδα κίνησης, η νέα σχεδίαση του πλαισίου πέτυχε μία σημαντική συγκέντρωση της μάζας πιο κοντά στο κέντρο βάρους, το οποίο αντικατοπτρίζεται στην αισθητά βελτιωμένη συμπεριφορά. Την ίδια στιγμή, η νέα R 1300 R είναι ακόμα πιο ακριβής και σταθερή στο φρενάρισμα, ελίσσεται με μεγαλύτερη ευκολία, και προσφέρει ακόμα πιο ακριβή απόκριση ανάρτησης.
Νέο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση EVO Paralever II για μεγαλύτερη οδηγική ακρίβεια. Νέοι τροχοί, πάνω από 1,4 kg ελαφρύτεροι.
Στη νέα BMW R 1300 R, τον εμπρός τροχό ελέγχει πλέον ένα νέο USD πιρούνι 47 χιλιοστών. Επίσης, έχει επανασχεδιαστεί και η πίσω ανάρτηση. Το θρυλικό πλέον σύστημα Evo Paralever II εδράζεται πολύ πιο στιβαρά στο πλαίσιο, ενώ το μονόμπρατσο φέρει άξονα τροχού με ταχυσυνδέσμους.
Η νέα R 1300 R διαθέτει επίσης νέους τροχούς 17 ιντσών από χυτό αλουμίνιο με κοίλες ακτίνες. Ζυγίζουν συνολικά πάνω από 1,4 kg λιγότερο συγκριτικά με τους τρέχοντες τροχούς. Με τη μείωση του βάρους των περιστρεφόμενων μαζών, βελτιώνεται η επιτάχυνση και η απόκριση φρένου καθώς και η συμπεριφορά.
Νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment ( DSA ), με δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης , της σκληρότητας του ελατηρίου και της αντιστάθμισης φορτίου , ως προαιρετικός εξοπλισμός . Το πρώτο στον κόσμο τηλεσκοπικό πιρούνι μαζικής παραγωγής με ρυθμιζόμενη σκληρότητα ελατηρίου.
Με τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης του αμορτισέρ και ρυθμιζόμενη βάση ελατηρίου πίσω, το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic ESA προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής ασφάλειας και άνεσης για μεγάλη ποικιλία διαδρομών.
Το ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment (DSA) προχωρά τώρα στο επόμενο βήμα, συνδυάζοντας τη δυναμική ρύθμιση της εμπρός και πίσω απόσβεσης με μια αντίστοιχη ρύθμιση του συντελεστή ελατηρίου ("σκληρότητα ελατηρίου") - ανάλογα με το επιλεγμένο riding mode, τις συνθήκες οδήγησης και τους ελιγμούς. Αυτό καθιστά τη νέα BMW R 1300 R την πρώτη μοτοσικλέτα μαζικής παραγωγής με ανεστραμμένο πιρούνι που επιτρέπει τη ρύθμιση της σκληρότητας του ελατηρίου.
Η αυτόματη ρύθμιση της βάσης ελατηρίου εξασφαλίζει αντιστάθμιση του φορτίου. Με το DSA, ο αναβάτης απολαμβάνει πιο ποιοτική συμπεριφορά και μεγαλύτερες δυνατότητες κλίσεων στις στροφές.
Υψηλής απόδοσης σύστημα πέδησης σε συνδυασμό με Integral ABS Pro προσφέρεται στάνταρ. Σπορ σύστημα πέδησης διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο.
Η R 1300 R διατίθεται στάνταρ με δύο δισκόφρενα και ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονό δισκόφρενο με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω, σε συνδυασμό με BMW Motorrad Integral ABS Pro. Επίσης, η νέα BMW R 1300 R μπορεί να εξοπλίζεται με σπορ σύστημα πέδησης – προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο. Πέρα από την πιο σπορ εμφάνιση με δαγκάνες στο χρώμα του τιτανίου, το σύστημα προσφέρει ελαφρώς αυξημένη απόδοση πέδησης.
Στάνταρ προβολέας full LED σε δυναμικό οκτάγωνο σχήμα και προηγμένος φωτισμός LED παντού. Headlight Pro με προσαρμοζόμενο φωτισμό στροφής ( adaptive turning light ) διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο.
Η BMW Motorrad θεωρείται ο κατ' εξοχήν πρωτοπόρος στον τομέα της ασφάλειας των μοτοσικλετών και των καινοτομιών που σχετίζονται με αυτήν. Στο πνεύμα αυτό, η νέα R 1300 R διαθέτει ως στάνταρ έναν καινοτόμο LED προβολέα σε δυναμικό οκταγωνικό σχέδιο, ο οποίος περιλαμβάνει ένα χαρακτηριστικό φωτεινό εικονίδιο.
Με το προαιρετικό Adaptive Turning Light, η μεσαία σκάλα του στάνταρ full LED προβολέα βελτιστοποιείται για φωτισμό της στροφής ανάλογα με τη γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας ενεργοποιώντας πρόσθετα στοιχεία LED. Με αυτό τον τρόπο, η στροφή φωτίζεται σχεδόν πλήρως επειδή το φως μετακινείται προς το σημείο που κατευθύνεται η μοτοσυκλέτα. Βελτιστοποιώντας το μοτίβο φωτός, η μεσαία σκάλα φώτων εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη εμβέλεια και ομοιομορφία φωτισμού του δρόμου.
Riding Assistant με Active Cruise Control ( ACC ) και Frontal Collision Warning ( FCW ) για ασφαλή και άνετη οδήγηση - προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
Η νέα BMW R 1300 R διατίθεται προαιρετικά με Riding Assistant για ακόμα πιο ασφαλή και άνετη οδήγηση. Αυτό περιλαμβάνει Active Cruise Control (ACC) και Frontal Collision Warning (FCW).
Για πρώτη φορά, η προ-εγκατάσταση πλοήγησης διαθέτει ηλεκτρικό κλείδωμα για μέγιστη άνεση - προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
Αυτό το προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή στήριξη και λειτουργία μιας συσκευής πλοήγησης ή ενός smartphone μέσω μιας βάσης. Για πρώτη φορά, η εν λόγω βάση δεν απαιτεί πλέον κλειδί, καθώς ξεκλειδώνει ηλεκτρικά για μέγιστη ευκολία.
Προαιρετικός εξοπλισμός και Γνήσια Αξεσουάρ της BMW Motorrad για τη νέα BMW R 1300 R.
Ένα εκτεταμένο πρόγραμμα προαιρετικού εξοπλισμού και αξεσουάρ διατίθεται για την περαιτέρω εξατομίκευση της νέας BMW R 1300 R.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW R 1300 R είναι τα εξής:
- Δυναμική, σπορ σχεδίαση.
- Σπορ εργονομία και εξοπλισμός για δυναμική απολαυστική οδήγηση και άνεση στο ταξίδι.
- Τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: βασική, Exclusive, Performance και Option 719 Kilauea.
- Ανθεκτικός, αεροελαιόψυκτος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας αποδίδει ισχύ 107 kW (145 hp) στις 7 750 rpm και ροπή 149 Nm στις 6 500 pm.
- Μία ποικιλία εκδόσεων σέλας εξασφαλίζει βέλτιστο ύψος σέλας, ενώ ένα νέας σχεδίασης σύστημα βαλιτσών με ηλεκτρική διασύνδεση και ένας έξυπνος σάκος ρεζερβουάρ καθιστά τη μοτοσικλέτα ιδανική για μακρινά ταξίδια και σύντομες εξορμήσεις.
- Τρία προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνονται στάνταρ για άριστη προσαρμογή της μοτοσικλέτας σε όλες τις οδικές συνθήκες.
- Riding Modes Pro με πρόσθετα προγράμματα “Dynamic” και “Dynamic Pro”, με λειτουργία προεπιλογής riding mode ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
- Σύστημα engine drag torque control (MSR) στον στάνταρ εξοπλισμό.
- Automated shift assistant (ASA) με πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη και χειροκίνητη ή αυτοματοποιημένη αλλαγή ταχυτήτων για μία αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης, ως προαιρετικός εξοπλισμός.
- Πλήρως επανασχεδιασμένο chassis με κύριο πλαίσιο από χάλυβα και αλουμινένιο υποπλαίσιο.
- Νέο, ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και αναθεωρημένη πίσω διάταξη EVO Paralever II για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού.
- Νέο ηλεκτρονικό Dynamic Suspension Adjustment (DSA) ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο, με δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης, της σκληρότητας του ελατηρίου και της αντιστάθμισης φορτίου. Το πρώτο στον κόσμο τηλεσκοπικό πιρούνι μοτοσικλέτας μαζικής παραγωγής με ρυθμιζόμενη σκληρότητας ελατηρίου.
- Νέοι τροχοί, πάνω από 1,4 kg ελαφρύτεροι.
- Υψηλής απόδοσης σύστημα φρένων σε συνδυασμό με BMW Motorrad ABS Pro για ασφαλές φρενάρισμα ακόμα και σε κλίσεις.
- Στάνταρ προβολέας full LED σε δυναμικό οκταγωνικό σχήμα και προηγμένος φωτισμός LED παντού. Headlight Pro με adaptive turning light – προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
- Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC) και Front Collision Warning (FCW) για ασφαλή και άνετη οδήγηση - προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
- Για πρώτη φορά, η προ-εγκατάσταση πλοήγησης περιλαμβάνει τώρα ηλεκτρικό κλείδωμα για μέγιστη λειτουργική άνεση - προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
- Εκτεταμένη γκάμα προαιρετικού Εξοπλισμού και Γνήσιων Αξεσουάρ της BMW Motorrad.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.