H Honda μας παρουσιάζει το Forza 350 2024
Σε δύο νέες αποχρώσεις και ένα νέο χρωματικό συνδυασμό
22.12.2023
Μετά την αισθητική αναβάθμιση του 23YM, το μεσαίο, σπορ/GT σκούτερ της Honda αποκτά δύο σύγχρονες, νέες αποχρώσεις και ένα νέο χρωματικό συνδυασμό για το 24YM
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει κινητήρα τεχνολογίας enhanced Smart Power+ (eSP+), σύστημα HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type-C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full-face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key. Το Forza 350 μπορεί να συνδέσει ασύρματα τον αναβάτη με διάφορες λειτουργίες smartphone μέσω του συστήματος Honda RoadSync*, το οποίο είναι συμβατό με συσκευές IOS και Android.
(*)Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
1. Εισαγωγή
Το όνομα Forza αποτελεί εδώ και χρόνια κραταιά δύναμη στην γκάμα μοτοσυκλετών της Honda. Η ιστορία του ως premium, μεσαίου μεγέθους σκούτερ χρονολογείται από το 2000: το πρώτο μοντέλο έθεσε τα πρότυπα με τον ζωηρό χαρακτήρα του, τον άφθονο αποθηκευτικό χώρο και ένα καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Το Forza έτυχε ευρείας αποδοχής στην Ευρώπη, καθώς οι πελάτες εκτίμησαν την πολύπλευρη προσωπικότητά του σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας. Από την άφιξη του Forza 125 το 2015, πάνω από 200.000 αντίτυπα Forza έχουν πωληθεί στην Ευρώπη σε εκδόσεις 125, 350 και 750 που είναι και το κορυφαίο της σειράς.
Διατηρώντας το συνδυασμό σπορ και GT χαρακτηριστικών, που αποτελούν σήμα κατατεθέν του μοντέλου, το μεσαίου κυβισμού Forza εξελίσσεται συνεχώς, με στόχο να ξεπερνά τις προσδοκίες των ιδιοκτητών του με κάθε αναβάθμιση. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda Italia Industriale, και έχει καθιερωθεί ως μοντέλο - ορόσημο στην οικογένεια των σκούτερ της Honda. Το 04YM απέκτησε σύστημα μετάδοσης S MATIC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission) της Honda, λειτουργία Smart Key, εξαιρετικά αποδοτικό ψεκασμό καυσίμου PGM-FI και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα. Το 05YM προστέθηκε σύστημα ABS και το 08YM απέκτησε στοιχεία πολυτέλειας όπως ένα πακέτο ηχοσυστήματος με ηχεία και αναβαθμισμένο S MATIC (με λειτουργία αυτόματων αλλαγών) και φρένα με συνδυασμένη λειτουργία ABS.
Το 16YM, το Forza 300 επανεμφανίστηκε διαθέτοντας νέα, ‘sit-in’ σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν άνετα, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το 18YM σηματοδότησε την έλευση ενός ριζικά ανανεωμένου Forza 300. Ακολουθώντας τα χνάρια του Forza 125, το Forza 300 έγινε ελαφρύτερο, πιο συμπαγές, πιο μοντέρνο και σπορ, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο τα πλεονεκτήματα του ‘GT’ χαρακτήρα του. Μία έκδοση ‘Limited-Edition’ σε χρωματισμό Grey/Gloss Black και ασορτί Smart top box προστέθηκε ως κορυφαία επιλογή για το 20YM.
Το 21YM είχε έρθει η στιγμή για το ανανεωμένο Forza 350. Ταχύτερο, ακόμα πιο πρακτικό – με νέα χαρακτηριστικά όπως συνδεσιμότητα μέσω του συστήματος Honda RoadSync* και, ασφαλώς, ακόμα πιο ελκυστικό στυλ.
Για το 23YM, το Forza 350 δέχτηκε ένα ακόμα κομψό facelift, και τώρα, στο κατώφλι του 24YM αποκτά δύο ολοκαίνουργιες, μοντέρνες αποχρώσεις και ένα νέο χρωματικό συνδυασμό, παραμένοντας μία ακαταμάχητη πρόταση για τους ευρωπαίους αναβάτες.
(*)Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας
2. Επισκόπηση
Το 23YM, το Forza 350 απέκτησε ένα ολοκαίνουργιο εμπρός φέρινγκ που του προσέδωσε μία νέα, ακόμα πιο κομψή και εκλεπτυσμένη ταυτότητα. Μπροστά, οι ελκυστικοί διπλοί προβολείς LED έχουν σχεδιαστική φιλοσοφία που προέρχεται από το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, Forza 750.
Η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε εύρος 180 mm, για να μπορεί ο αναβάτης να απολαμβάνει πλήρη αίσθηση ελευθερίας, στη χαμηλότερη θέση της, ή μέγιστη προστασία από τον αέρα, όταν η ζελατίνα βρίσκεται στην υψηλότερη θέση. Μια θύρα USB Type-C στο ντουλαπάκι προσφέρει ένα εύχρηστο σημείο φόρτισης, η λειτουργία Smart Key αυξάνει την άνεση, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη.
Το αξιόπιστο πλαίσιο παραμένει ίδιο το 24YM, όπως και ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) 330 κ.εκ., που συνεργάζεται με το Honda Selectable Torque Control (HSTC) για τη διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Αποδίδοντας ισχύ 29,2 Ps (21.5kW) και ροπή 31,5Nm, εξασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ζωηρή επιτάχυνση και τελική ταχύτητα 137km/h.
Ο πίνακας οργάνων, ανανεωμένος από το 23YM, προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone του μέσω Bluetooth και του συστήματος Honda RoadSync*, το οποίο είναι επίσης συμβατό με συσκευές IOS και Android*.
Το 24YM Forza 350 θα διατίθεται στους εξής χρωματισμούς:
• **ΝΕΟ** Pearl Nightstar Black
• **ΝΕΟ** Matt Pearl Cool White
• Matt Pearl Pacific Blue με ΝΕΕΣ Black ζάντες
• Matt Cynos Gray Metallic
• Pearl Falcon Gray
(*)Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
3. Κύρια χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & Εξοπλισμός
• Εμπρός φέρινγκ και προβολείς εμπνευσμένα από τη ναυαρχίδα Forza 750, αναδεικνύουν την ξεχωριστή, κομψή νέα εμφάνιση
• Συνδυασμένος αναλογικός/LCD πίνακας οργάνων
• Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα με εύρος ρύθμισης 180mm
• Χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB Type-C
• Λειτουργία Smart Key για χειρισμό του κεντρικού διακόπτη και του (προαιρετικού) top box των 45 λίτρων
• Λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS) ενημερώνει τους άλλους οδηγούς σε περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
• Το σύστημα Honda RoadSync* προσφέρει συνδεσιμότητα smartphone Android και IOS*
Σχεδιασμένο για απαράμιλλη εμφάνιση αλλά και βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση – με εμφανείς επιρροές από το κορυφαίο μοντέλο Forza 750 – το εμπρός φέρινγκ του Forza 350 δημιουργεί μία αίσθηση δυναμικού σπορ χαρακτήρα και premium γοητείας. Οι προβολείς είναι εμπνευσμένοι από αυτούς του Forza 750 και αποτελούν καθοριστικό στοιχείο της φυσιογνωμίας του Forza, με καθαρές και απλές σχεδιαστικές γραμμές που αποπνέουν μία premium γοητεία.
Το ύψος της σέλας είναι στα 780mm. Υπάρχει άφθονος χώρος για δύο αναβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση και ασφάλεια. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Δύο full-face κράνη χωράνε κάτω από τη σέλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα διαχωρισμού του αποθηκευτικού χώρου για τη μεταφορά ενός κράνους και / ή ενός αδιάβροχου και τσαντών διαστάσεων A4. Το εμπρός αριστερό ντουλάπι εσωτερικά του φέρινγκ κλειδώνει και ο εσωτερικός χώρος μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τη χρήση που επιθυμεί ο αναβάτης. Για παράδειγμα, είναι ιδανικό για την αποθήκευση ενός κινητού τηλεφώνου ή ενός μπουκαλιού για νερό, ενώ επίσης ενσωματώνει και μία θύρα USB Type-C.
Το Forza 350 διαθέτει επίσης σύστημα Honda RoadSync*, το οποίο συνδέει τον αναβάτη με τη συσκευή του ενώ βρίσκεται εν κινήσει και επιτρέπει τη φωνητική διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων, μουσικής και πλοήγησης. Απαιτείται σύστημα ακουστικών ενσωματωμένο στο κράνος, και το smartphone συνδέεται με τον πίνακα οργάνων μέσω Bluetooth. Η διαχείριση του Honda RoadSync* είναι επίσης εφικτή μέσω μπουτόν στο αριστερό γκριπ.
Η λειτουργία Smart Key του Forza 350, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατή και με το προαιρετικό Top Box των 45 λίτρων. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το Top Box ξεκλειδώνει, ενώ κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται. Μπορεί επίσης να το κλειδώσει και ο ίδιος με το κλειδί. Για να μην μειωθεί ο αποθηκευτικός χώρος, ο μηχανισμός ελέγχου του Top Box τοποθετείται στο πίσω τμήμα του σκούτερ.
Τα εμπρός και πίσω φλας διαθέτουν λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS) με τεχνολογία αυτόματης ακύρωσης. Μόλις η μονάδα του ABS ανιχνεύσει απότομο φρενάρισμα, τα πίσω φλας αναβοσβήνουν με μεγάλη ταχύτητα για να προειδοποιήσουν τους άλλους χρήστες του δρόμου ότι ένα απότομο φρενάρισμα βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, υπολειπόμενη αυτονομία και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και μετρητής τάσης μπαταρίας.
(*)Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
3.2 Κινητήρας
• Κινητήρας 330κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 Ps (21.5kW) και ροπή 31,5Nm
• Τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power+) προσφέρει δυνητική κατανάλωση 29.4 km/l (WMTC mode)
Ο κινητήρας eSP+ του Forza 350, συνδυάζει άριστα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά με υψηλή ιπποδύναμη χάρη στην ολοκληρωμένη εφαρμογή μέτρων μείωσης τριβών.
Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 330 κ.εκ με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC), αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 Ps (21,5kW) στις 7.500 σαλ., με μέγιστη ροπή 31,5 Nm στις 5.250 σαλ. Η τελική ταχύτητα είναι 137km/h, ενώ επιταχύνοντας από στάση, το Forza 350 μπορεί να καλύψει 200m σε 10,4 δευτερόλεπτα.
Η διάμετρος του εμβόλου είναι 77mm και η διαδρομή 70,8mm. Η σχέση συμπίεσης είναι 10.5:1. Κοκοράκια με ρουλεμάν, κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών και στεγανός στροφαλοθάλαμος, προσφέρουν αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και ισχυρές επιδόσεις. Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού, όπως αυτό της CRF450R, ψεκάζει λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας το χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα της καύσης. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 1,8 λίτρα.
Ο αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων σε ένα σώμα ψεκασμού 36mm. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αποδοτική ροή και στροβιλισμό του καύσιμου μίγματος εντός του κυλίνδρου, για πιο ομοιόμορφη καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται από τον κινητήρα μέσω του αυλού εξαγωγής ευθείας σχεδίασης, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόδοση, ενώ το τελικό της εξάτμισης περιλαμβάνει δύο ξεχωριστούς θαλάμους.
Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας εκκεντροφόρου και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα, την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη. Ένας αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους ενοχλητικούς κραδασμούς και συμβάλλει στην ομαλή, απολαυστική οδήγηση.
Ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει το κιβώτιο V-Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για άμεση απόκριση σε χαμηλές ταχύτητες και ζωηρή επιτάχυνση) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης.
Ο κινητήρας διαθέτει επίσης Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω της διαχείρισης ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στον πίνακα οργάνων αναβοσβήνει όταν το σύστημα επεμβαίνει για τη διαχείριση της πρόσφυσης.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή, μόλις 29,4km/l (WMTC mode), ενώ με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 11,7L, η δυνητική αυτονομία υπερβαίνει τα 340km.
3.3 Πλαίσιο
• Μικρό μεταξόνιο και ιδανική γεωμετρία για αυξημένη ευελιξία
• Συμπαγείς διαστάσεις σε συνδυασμό με πρακτικό ύψος σέλας
• Τροχοί από χυτό αλουμίνιο, διαμέτρου 14 ιντσών πίσω και 15 ιντσών μπροστά
Το ανθεκτικό αλλά ελαφρύ ατσάλινο πλαίσιο είναι το μυστικό της αυτοπεποίθησης που προσφέρει το Forza 350 στο δρόμο. Το μεταξόνιο είναι 1510mm, η γωνία κάστερ 26,5° και το ίχνος τροχού 89mm. Το ψυγείο βρίσκεται μπροστά από το ρεζερβουάρ για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, και η μπαταρία τοποθετείται ανάμεσα στο ρεζερβουάρ και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με αποτέλεσμα καλύτερη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο. Το συνολικό βάρος (πλήρες υγρών) είναι 186kg.
Το ύψος της σέλας είναι 780mm, η θέση του σώματος του αναβάτη είναι πιο όρθια και φυσική, με αποτέλεσμα την εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το πλάτος του τιμονιού είναι 754 mm, με το πλάτος του μπροστινού τμήματος του σκούτερ στα 580 mm, με τους καθρέπτες στα 860 mm. Οι συμπαγείς διαστάσεις χαρίζουν στο Forza 350 εξαιρετική ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης.
Η ανάρτηση αποτελείται από στιβαρό τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm εμπρός που συνδυάζεται με διπλά αμορτισέρ πίσω – με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου 5 σταδίων – τα οποία συνεργάζονται με ένα μονοκόμματο, αλουμινένιο ψαλίδι.
Ο μπροστινός τροχός 15” από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15, ενώ ο πίσω τροχός 14” εξοπλίζεται με ελαστικό 140/70-14, που εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει ένα δισκόφρενο 256mm μπροστά, που συνδυάζεται με πίσω δισκόφρενο 240mm, και με δικάναλο ABS για καλύτερο έλεγχο και αυτοπεποίθηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
4. Αξεσουάρ
Μία γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το Forza 350. Αυτά περιλαμβάνουν:
• Ασορτί Smart top box 45 λίτρων
• Ασορτί top box 35 λίτρων
• Πίσω σχάρα (άμεσης τοποθέτησης)
• Εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες
• Ειδική σέλα
• Πάνελ πατώματος
• Θερμαινόμενα γκριπ
• Κλειδαριά δισκόφρενου, τύπου U
• Διακοσμητικές, αυτοκόλλητες λωρίδες τροχών
5. Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος |
Χωρητικότητα | 330cc |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77mm x 70.8mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 29,2 Ps (21.5kW) στις 7.500 σαλ. |
Μέγιστη ροπή | 31.5Nm @ 5.250 σαλ. |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 1.8L |
Επίπεδο θορύβου (dB) | Lurban 73.8dB / Lwot 80.1dB |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 11,7L |
Εκπομπές CO2 WMTC | 79g/km |
Κατανάλωση καυσίμου | 29,4km/L (3,4L/100km) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εκκίνηση (Μίζα) | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V-8.6 AH |
Ισχύς ACG | 340W |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Αυτόματος, ξηρός, φυγοκεντρικός |
Τύπος κιβωτίου | CVT |
Τελική μετάδοση | Ιμάντας V-Belt |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 2145mm x 754mm x 1360mm |
Μεταξόνιο | 1510mm |
Γωνία Κάστερ | 26,5° |
Ίχνος τροχού | 89mm |
Ύψος σέλας | 780mm |
Απόσταση από το έδαφος | 145mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 186kg |
Ακτίνα στροφής | 2,4m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Τηλεσκοπικό, πιρούνι 33mm – διαδρομή 125mm |
Πίσω | Διπλά αμορτισέρ, διαδρομή 130mm |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα Εμπρός | Χυτό αλουμίνιο 15” |
Ζάντα Πίσω | Χυτό αλουμίνιο 15” |
Ελαστικό Εμπρός | 120/70-15MC 56P |
Ελαστικό Πίσω | 140/70-14MC 68P |
ΦΡΕΝΑ | |
ABS | 2-κάναλο |
Εμπρός | Διπίστονη δαγκάνα της Nissin. Δίσκος /Δισκόφρενο 256mm |
Πίσω | Μονοπίστονη δαγκάνα της Nissin. Δίσκος/Δισκόφρενο 240mm |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | Full LCD, ρολόι, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού, δείκτης κατανάλωσης καυσίμου, ένδειξη Honda SMART Key. |
Προβολέας | LED |
Πίσω φωτιστικό σώμα | LED |
Συνδεσιμότητα | Ναι (RoadSync*) |
USB | Ναι |
Σύστημα ασφάλειας | Honda Smart Key |
Πρόσθετα χαρακτηριστικά | Smart Key, HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ESS |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.