14.11.2023
Η πρώτη μονοκύλινδρη Supermotard της Ducati είναι εξοπλισμένη με τον νέο κινητήρα Superquadro Mono
• Η τέλεια fun-bike: διασκεδαστική, απέριττη και ελαφριά σαν αγωνιστική Supermotard. Όμορφη, εκλεπτυσμένη και υψηλών επιδόσεων όπως κάθε Ducati
• Η πρώτη μονοκύλινδρη Supermotard της Ducati είναι εξοπλισμένη με τον νέο κινητήρα Superquadro Mono, τον πιο εξελιγμένο και υψηλών επιδόσεων στην κατηγορία του χάρη στους 77,5 ίππους μέγιστης ισχύος και μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 10.250 σ.α.λ.
• Η Hypermotard 698 Mono είναι στάνταρ εξοπλισμένη με ηλεκτρονικά που σας επιτρέπουν να μάθετε να οδηγείτε σαν πραγματικός αναβάτης Supermotard
• Χάρη στις τεχνικές λύσεις που προέρχονται από τον κόσμο της Panigale, η Hypermotard 698 Mono είναι μια μοτοσυκλέτα με άμεση απόκριση και sport ακρίβεια οδήγησης και έναν κινητήρα που τραβάει όσο κανένας άλλος
• Η νέα Hypermotard 698 Mono, κερδίζει τον πρώτο της τίτλο, αφού ψηφίστηκε ως η πιο όμορφη μοτοσυκλέτα στην διεθνή έκθεση Eicma 2023
Στο πέμπτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2024, η Ducati αποκάλυψε στο κοινό τη νέα Hypermotard 698 Mono (), την πρώτη μονοκύλινδρη Ducati Supermotard.
Η Hypermotard 698 Mono δημιουργήθηκε με μοναδικό στόχο να συναρπάσει μέσα από τις στροφές αλλά και ανάμεσα στα κράσπεδα της κάθε λογής πίστας αλλά και στην πόλη, μετατρέποντας κάθε μετακίνηση στην πιο διασκεδαστική στιγμή της ημέρας. Ένας στόχος που επιτεύχθηκε με την εφαρμογή τεχνικών λύσεων που προέρχονται από τον κόσμο της Panigale για τον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά και το πλαίσιο σε μια νέα κατηγορία για τη Ducati, δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο μια μοτοσυκλέτα ικανή να προσφέρει αξέχαστες συγκινήσεις αμέσως μόλις κάποιος βρεθεί στη σέλα της.
Η Hypermotard 698 Mono είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη για να επιτυγχάνει τις καλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο και είναι εξοπλισμένη με τον νέο Superquadro Mono, τον πιο εξελιγμένο και υψηλών επιδόσεων μονοκύλινδρο κινητήρα δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ. Ένας κινητήρας που καταρρίπτει ρεκόρ χάρη στη μέγιστη ισχύ των 77,5 ίππων και τις 10.250 σ.α.λ. μέγιστης περιστροφής που αποτελούν νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία. Αυτός ο κινητήρας προέρχεται από τον δικύλινδρο της 1299 Panigale, από τον οποίο κληρονομεί το έμβολο με διάμετρο 116 χιλ., τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου και το δεσμοδρομικό σύστημα, την ίδια λύση που χρησιμοποιεί η Ducati στο MotoGP.
Το ηλεκτρονικό της πακέτο, ασυναγώνιστο στην κατηγορία, επιτρέπει στους λιγότερο έμπειρους να μάθουν να οδηγούν σαν αναβάτης Supermotard, υποστηριζόμενος από το Cornering ABS, το οποίο για αυτήν τη μοτοσυκλέτα διαθέτει ρυθμίσεις ειδικά σχεδιασμένες για τη διαχείριση της «οδήγησης πλαγιολισθαίνοντας» στην πίστα.
Το ίδιο πακέτο επιτρέπει στους πιο έμπειρους αναβάτες να εκμεταλλευτούν πλήρως την υψηλή ισχύ του κινητήρα Superquadro Mono και το σταθερό και ακριβές πλαίσιο. Η Hypermotard 698 Mono συνδυάζει την ακρίβεια του μπροστινού μέρους των σπορ μοτοσυκλετών Ducati με την ευκινησία των Supermotards, για εύκολη, διαισθητική και πάνω απ' όλα διασκεδαστική οδήγηση όπως θα έπρεπε να έχει μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Αυτή η ισορροπία έχει επιτευχθεί χάρη στις διαστάσεις του πλαισίου που επιτρέπουν ένα πιο ουδέτερο και επικοινωνιακό μπροστινό μέρος σε σύγκριση με τις μοτοσυκλέτες που προέρχονται από τον off-road κόσμο, οι οποίες είναι συνήθως πιο υποστροφικές.
Σε όλα αυτά έχει προστεθεί μια σχεδίαση που ενισχύει την παρουσία του νέου κινητήρα Superquadro Mono και που συνδυάζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγωνιστικών Supermotard όπως η απλότητα, η επιθετικότητα και η οπτική ελαφρότητα με τις καθαρές εμπνευσμένες γραμμές και την κομψότητα των επιφανειών, τις οποίες έχουν συνηθίσει πλέον οι Ducatisti.
Αδιαμφισβήτητο στυλ Ducati
Η νέα Hypermotard 698 Mono συνδυάζει μια τυπικά Supermotard αγωνιστική αισθητική, ουσιαστική, συμπαγής και επιθετική, με τις καθαρές γραμμές και την προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμού των επιφανειών που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της Ducati.
Το αποτέλεσμα είναι μια λεπτή και κομψή μοτοσυκλέτα. Οι υπερκατασκευές που έχουν μειωθεί στο ελάχιστο επικοινωνούν αμέσως τον σπορ χαρακτήρα της Ducati και ενισχύουν την κάθετη εξέλιξη του νέου Superquadro Mono.
Με το αξεπέραστο στυλ Ducati, οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου σχεδίου "Y" συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους. Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο είναι οι διπλοί σιγαστήρες στο πάνω μέρος, στα πλαϊνά της ουράς, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογένειας Hypermotard καθώς και των αγωνιστικών Supermotards. Ο σούπερ συμπαγής προβολέας LED ενσωματώνει τη λειτουργία DRL με διπλό προφίλ "C" για τη φωτεινή δέσμη και κάνει την Hypermotard 698 Mono μια μοτοσυκλέτα που δεν περνά απαρατήρητη. Η ίδια φωτεινή υπογραφή βρίσκεται στο πίσω φως θέσης.
Ο διασκεδαστικός χαρακτήρας της Hypermotard 698 Mono αναδεικνύεται ξεκάθαρα στην έκδοση RVE, που χαρακτηρίζεται από τα αποκλειστικά γραφικά «Graffiti». Αυτός ο χρωματισμός δημιουργήθηκε με τη χρήση υδάτινων γραφικών με στόχο την απόκτηση εκλεπτυσμένων και πολύπλοκων σχεδίων εμπνευσμένων από έργα τέχνης του δρόμου.
Κινητήρας Superquadro Mono
Στη Ducati Hypermotard 698 Mono κάνει το ντεμπούτο του ο νέος Superquadro Mono, η τελευταία προσθήκη στους κινητήρες της μάρκας από το Borgo Panigale που συστήνεται ως νέο σημείο αναφοράς επιδόσεων μεταξύ των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών δρόμου.
Δυνατός, ελαφρύς και συμπαγής, προέρχεται από τον πιο ισχυρό δικύλινδρο που δημιούργησε ποτέ η Ducati: τον Superquadro 1.285 cc της Panigale 1299. Διατηρεί τη διάμετρο 116 χιλ. αυτού του κινητήρα, μια τιμή ρεκόρ για μονοκύλινδρο δρόμου, σε συνδυασμό με διαδρομή 62,4 χιλ. για κυβισμό 659 cc, και εξαιρετικά εξελιγμένες λύσεις.
Το έμβολο box-in-box, οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, η επίστρωση για τον κύλινδρο αλουμινίου, ο πίρος του εμβόλου εξοπλισμένος με επίστρωση DLC και φυσικά η δεσμοδρομική κατανομή καθιστούν τον Superquadro Mono ικανό να περιστρέφεται σε ταχύτητες που συνήθως προορίζονται μόνο για αγωνιστικούς μονοκύλινδρους (ο κόφτης έχει ρυθμιστεί στις 10.250 σ.α.λ.) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 77,5 ίππων στις 9.750 σ.α.λ.
Η ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή είναι 6,4 kgm στις 8.000 σ.α.λ., εμφανίζεται με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο, με αποτέλεσμα τη γραμμική απόδοση που μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως στη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, χάρη στην αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, στη διαμόρφωση πίστας η ισχύς αυξάνεται κατά 7 ίππους φτάνοντας στην απίστευτη τιμή των 84,5 ίππων, ένα ακόμα ρεκόρ για μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα.
Ηλεκτρονικά
Ο βασικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Hypermotard 698 Mono είναι ο πληρέστερος στην κατηγορία και περιλαμβάνει πολλά από τα χειριστήρια που υπάρχουν στην Panigale V4, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control, Ducati Power Launch και Ducati Quick Shift (DQS) Up/Down, τα οποία μπορούν να αγοραστούν ως αξεσουάρ για τη βασική έκδοση και διατίθενται στάνταρ στην έκδοση RVE.
Ο στόχος είναι πάντα ο ίδιος: να αυξηθεί η διασκέδαση στην οδήγηση. Και με την Hypermotard 698 Mono, οι λιγότερο έμπειροι αναβάτες θα μπορούν να προσεγγίσουν την οδήγηση τύπου Motard με τη βεβαιότητα ότι μπορούν να βασίζονται σε εξελιγμένα ηλεκτρονικά.
Η Hypermotard 698 Mono έχει τέσσερα Riding Modes (Sport, Road, Urban και Wet) στα οποία έχουν αντιστοιχιστεί από προεπιλογή τα Engine Modes (διαθέσιμα σε 3 επίπεδα) καθώς και τα DTC, EBC και ABS, τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν από τον αναβάτη. Τα πάντα είναι διαχειρίσιμα από τα όργανα LCD 3,8" με λευκούς χαρακτήρες σε μαύρο φόντο για να διασφαλίζεται η αναγνωσιμότητα των πληροφοριών. Όπως και στην Panigale V4, η Hypermotard 698 Mono διαθέτει επίσης ένδειξη αλλαγής ταχύτητας και πότε ο κινητήρας φτάνει στον κόφτη.
Η Hypermotard 698 Mono είναι η πρώτη Ducati που προσφέρει τέσσερα επίπεδα ABS. Δύο από αυτά ενσωματώνουν τη λειτουργία Slide-by-Brake, η οποία μέσω της χρήσης του πίσω φρένου επιτρέπει την ασφαλή και επαναλαμβανόμενη πλαγιολίσθηση στις στροφές κατά την σπορ οδήγηση στην πίστα.
Με το ABS ρυθμισμένο στο επίπεδο 3, όταν χρησιμοποιείται το πίσω φρένο κατά το επιθετικό φρενάρισμα στην πίστα, ενεργοποιείται το Slide-by-Brake, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα μια περιορισμένη γωνία πλαγιάσματος που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη. Ο αναβάτης απλά φρενάρει, αρχίζει να μπαίνει στη στροφή και τα ηλεκτρονικά θα φροντίσουν τα υπόλοιπα. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για λιγότερο έμπειρους αναβάτες στην πίστα που θέλουν να αρχίσουν να μαθαίνουν την οδήγηση με το πλάι όταν μπαίνουν στις στροφές. Με αυτό το επίπεδο Slide-by-Brake, η πλαγιολίσθηση του πίσω μέρους γίνεται πιο ελεγχόμενη, αφήνοντας άφθονο χώρο για διασκέδαση.
Όταν το ABS είναι ρυθμισμένο στο επίπεδο 2, το Slide-by-Brake επιτρέπει μεγαλύτερη γωνία πλαγιάσματος και πιο έντονη ολίσθηση στη στροφή. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για σπορ χρήση στην πίστα για όσους έχουν ήδη εμπειρία σε οδήγηση με το πλάι (powerslides) αλλά θέλουν να υπολογίζουν στην ασφάλεια που προσφέρει το σύστημα ABS.
Για πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν να διαχειριστούν ανεξάρτητα τα powerslides όταν μπαίνουν σε στροφές στην πίστα, είναι διαθέσιμο το επίπεδο 1 στο οποίο το ABS, όχι το Cornering, είναι ενεργό μόνο μπροστά.
Τέλος, το ABS της Hypermotard 698 Mono έχει επίσης επίπεδο 4, σχεδιασμένο για καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης για να εγγυάται μέγιστη σταθερότητα και ασφάλεια. Συνδέεται από προεπιλογή με τη λειτουργία Wet Riding Mode.
Η μοτοσυκλέτα προσφέρει 4 επίπεδα Wheelie Control. Τα επίπεδα 4, 3 και 2 εξασφαλίζουν μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ενώ ελαχιστοποιούν την ανύψωση του μπροστινού τροχού. Το επίπεδο 1, ωστόσο, αναπτύχθηκε για χρήση στην πίστα και επιτρέπει την ελεγχόμενη και ασφαλή ανύψωση του μπροστινού μέρους, μεγιστοποιώντας τόσο τις επιδόσεις όσο και τη διασκέδαση.
Επιπλέον, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, το λογισμικό Ducati Performance για το Ducati Wheelie Control είναι διαθέσιμο ως αξεσουάρ. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε συνδυασμό με την εξάτμιση Termignoni Ducati Performance, μη επιτρεπτή για χρήση σε δημόσιο δρόμο (not street-legal), και παρέχει μια πρόσθετη υποστήριξη που ονομάζεται Wheelie Assist. Σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρονικά βοηθούν τον αναβάτη να εκτελέσει και να διατηρήσει μία παρατεταμένη σούζα, ρυθμίζοντας τη γωνία με τη χρήση της ροπής του κινητήρα που παρέχεται.
Πλαίσιο και εργονομία
Η Hypermotard 698 Mono είναι συμπαγής και ελαφριά, με απόβαρο 151 kg χωρίς καύσιμο. Ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται χάρη σε λύσεις όπως το πλαίσιο με διαφοροποιημένα δομικά στοιχεία και βάρος μόνο 7,2 kg, ικανό να συνδυάζει αντοχή με ακαμψία και ελαφρότητα, στις χυτές ζάντες (-0,5 kg σε σύγκριση με αντίστοιχες ακτινωτές), στα δισκόφρενα με φλάντζα αλουμινίου (-17% σε σύγκριση με μια χαλύβδινη μονάδα) και στο ελαφρύ πιρούνι Marzocchi, πλήρως ρυθμιζόμενο up side down πλήρως ρυθμιζόμενο εξωτερικά και γλίστρες αλουμινίου 45 χλστ., με βάρος μόνο 8,1 κιλά.
Το διπλό ψαλίδι, ελαφρύ και απέριττο, λειτουργεί μέσω προοδευτικής σύνδεσης με πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ. Οι ζάντες είναι εφοδιασμένες με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, διαστάσεων 120/70 ZR 17 μπροστά και 160/60 ZR 17 πίσω.
Το μπροστινό σύστημα φρένων βασίζεται σε ένα μόνο δίσκο 330 χιλ. που αναπτύχθηκε ειδικά από την Brembo για την Hypermotard 698 Mono, με ακτινική δαγκάνα Brembo M4.32. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας μονός δίσκος 240 χιλ., επίσης με ειδική σχεδίαση.
Η θέση οδήγησης έχει σχεδιαστεί για να εγγυάται μέγιστο έλεγχο στη σπορ οδήγηση, υποστηρίζοντας τόσο την παραδοσιακή οδήγηση με το πόδι τεντωμένο προς το έδαφος όσο και με το γόνατο στο έδαφος. Το τιμόνι με μεταβλητό σχήμα καθορίζει μια κυρίαρχη θέση, που ευνοεί τις κινήσεις του σώματος. Η θέση είναι ρυθμιζόμενη μέσω έκκεντρων μπουλονιών U.
Ο σχεδιασμός των μαρσπιέ έχει μελετηθεί για να μεγιστοποιηθεί η γωνία κλίσης. Επιπλέον, αφαιρώντας τα λαστιχένια προστατευτικά είναι δυνατή η απόκτηση μέγιστης πρόσφυσης με τις αγωνιστικές μπότες στην πίστα, χάρη σε μια συγκεκριμένη επεξεργασία των μαρσπιέ. Η εξαιρετικά λεπτή άνω δομή της μοτοσυκλέτας και η επίπεδη σέλα που καλύπτεται με ένα ύφασμα βελτιστοποιημένης πρόσφυσης διευκολύνουν τις κινήσεις του σώματος και των ποδιών.
Αξεσουάρ
Οι ενθουσιώδεις αναβάτες που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές επιδόσεις της Hypermotard 698 Mono στην πίστα θα βρουν διάφορες προτάσεις στον κατάλογο Ducati Performance, ξεκινώντας από την αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, την αγωνιστική σέλα, τα μαρσπιέ motard, καθώς και γλίστρες και προστατευτικά καλύμματα για τους στροφαλοθαλάμους του κινητήρα.
Υπάρχουν επίσης διαφορετικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα, τα οποία βοηθούν στο να ελαφρύνει η μονοκύλινδρη Ducati και να γίνει πιο επιθετική: από το μπροστινό πάνελ μέχρι το προστατευτικό πάνελ για την υψηλή θερμοκρασία της πολλαπλής εξαγωγής, μέχρι έναν ομολογκαρισμένο σιγαστήρα από τιτάνιο και ανθρακονήματα. Τέλος, όσοι θέλουν να αναβαθμίσουν την αισθητική τους, θα βρουν διάφορα εξαρτήματα από αλουμίνιο, όπως μανέτες φρένων και συμπλέκτη, τα διάφορα ρεζερβουάρ ή την τάπα καυσίμου και δυναμικά φλας.
Ένδυση
Η Hypermotard 698 Mono είναι μία φανταστική μοτοσυκλέτα. Εύκολη στην οδήγηση, διασκεδαστική και με υπέροχο στυλ. Για το λόγο αυτό, η Ducati δημιούργησε μια αποκλειστική σειρά ρούχων.
Το μπουφάν Overlay Yo είναι το κύριο κομμάτι της συλλογής, με μοντέρνο και πρωτότυπο σχέδιο που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Drudi Performance. Συνδυάζει ένα διαφανές εξωτερικό ύφασμα με ένα θερμορυθμιστικό 3D υλικό. Αυτό το εξαιρετικά ευέλικτο μπουφάν, που παράγεται από τη Spidi Sport, μπορεί να συνδεθεί με ένα προστατευτικό γιλέκο για χρήση σε μοτοσυκλέτα.
Η συλλογή εμπλουτίζεται με ένα φούτερ, πιστοποιημένο για χρήση σε μοτοσυκλέτες χάρη στις τεχνικές ενισχύσεις του υφάσματος και τα προστατευτικά με έγκριση CE στους ώμους και τους αγκώνες. Το τέλειο ταίριασμα είναι με το αποκλειστικό κράνος με έντονη προσωπικότητα και επιθετική εμφάνιση Supermotard.
Η συλλογή περιλαμβάνει επίσης τεχνικές μπότες ειδικά για οδήγηση τύπου Motard και αθλητικά παπούτσια σχεδιασμένα για καθημερινή χρήση σε μοτοσυκλέτα.
Χρώματα και διαθεσιμότητα
Η νέα Hypermotard 698 Mono θα είναι διαθέσιμη σε αντιπροσωπείες στο δίκτυο της Ducati από τον Ιανουάριο στο κλασικό Ducati Red με πλαίσιο με βαφή πούδρας ή στην έκδοση RVE με ειδικά γραφικά, μαύρο πλαίσιο και DQS quickshifter στάνταρ.
Για νεότερους αναβάτες, με άδεια Α2, η Ducati προσφέρει έκδοση με περιορισμένη ισχύ στα 35 kW. Σε αυτή την έκδοση η Superquadro Mono αποδίδει 43,5 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 5 kgm στις 5.750 σ.α.λ..
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.