MotoGP Le Mans: Ο απολογισμός του "εντός έδρας" αγώνα της Michelin
Το SHARK Grand Prix de France εκπληρώνει την υπόσχεσή του!
17.05.2023
Ο πέμπτος αγώνας MotoGPTM για το 2023 και 1.000ος από την έναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος το 1949, πραγματοποιήθηκε στην πίστα Bugatti του Le Mans στην περιοχή Sarthe της Γαλλίας αυτό το Σαββατοκύριακο (12-14 Μαΐου)
• Οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες έδωσαν στους αγωνιζόμενους την ευκαιρία να δοκιμάσουν όλα τα ελαστικά που έφερε η Michelin για τη συγκεκριμένη πίστα
• Το μαλακό πίσω ελαστικό συνέβαλε σε εξαιρετικές μάχες σε όλο το Grand Prix
• Το πρωτάθλημα MotoE έκανε ένα εξαιρετικό ξεκίνημα στην πρώτη του διοργάνωση ως επίσημο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με τις νέες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Ducati– εξοπλισμένες με ελαστικά MICHELIN ενισχυμένα από βιώσιμα υλικά – να αποδεικνύονται κατά μέσο όρο ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερες από τις αντίστοιχες Moto3.
Ο αγώνας SHARK Grand Prix de France αναμενόταν με ανυπομονησία από τους θαυμαστές που συμμετείχαν σε μεγάλο αριθμό, με ένα ρεκόρ 278.805 θεατών να ξεχύνονται από τις πύλες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου – 90.000 από τους οποίους απόλαυσαν τον αγώνα «Sprint» του Σαββάτου το απόγευμα. Αυτό σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε έναν αγώνα στην ιστορία του MotoGP.
«Τι καταπληκτικό Σαββατοκύριακο! » δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two-Wheel Motorsport Manager. «Ήταν απίστευτο να βλέπεις τόσους πολλούς θεατές στο Le Mans, όπου το MotoGP είχε ήδη σημειώσει νέο ρεκόρ προσέλευσης το 2022. Όχι μόνο αυτό, αλλά όλοι παρακολούθησαν ένα συναρπαστικό αγώνα. Ο καιρός άλλαζε συχνά από την Πέμπτη έως την Κυριακή, γεγονός που επέτρεψε στους συνεργάτες μας να δοκιμάσουν πολλούς συνδυασμούς ελαστικών και, με αυτόν τον τρόπο, να τελειοποιήσουν τις ρυθμίσεις των μοτοσυκλετών τους, τόσο για το Sprint όσο και για το ίδιο το Grand Prix. Αυτός ο 1.000ος αγώνας ορόσημο διατηρήσε το ενδιαφέρον ολων μας μέχρι το τέλος, αποδεικνύοντας παράλληλα τη σταθερότητα των ελαστικών μας. Η επιλογή του μπροστινού ελαστικού διέφερε ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τη στρατηγική – με 12 αναβάτες να επιλέγουν το μαλακό μείγμα γόμας με μόνο τέσσερις να επιλέγουν το μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας, ενώ και οι 21 αναβάτες επέλεξαν το μαλακό μείγμα γόμας για τον πίσω τροχό. Η ευέλικτη φύση των ελαστικών μας επέτρεψε σε όλους τους αναβάτες να πιέζουν σκληρά από τα φώτα προς τα έξω στην καρό σημαία, προσφέροντας εξαιρετική πρόσφυση και μέτρια φθορά καθώς οι γύροι κυλούσαν προς τα κάτω.Όσον αφορά τόσο τις εξαιρετικές επιδόσεις όσο και την αντοχή, μπορέσαμε να επιδείξουμε πραγματικά το όραμά μας για τους απόλυτους αγώνες με δύο τροχούς».
Ο εντός έδρας αγώνας της Michelin στο Le Mans
Με το εργοστάσιο Clermont-Ferrand της Michelin να βρίσκεται μόλις τέσσερις ώρες πιο κάτω από το Le Mans, το Grand Prix de France του MotoGP θεωρείται ως ενας εντός έδρας αγώνας για τη Michelin.
Όντας έτσι, η πίεση ήταν κατανοητά λίγο υψηλότερη από το συνηθισμένο, αλλά οι γκάμες MICHELIN Power Slick και MICHELIN Power Rain απέδωσαν άψογα γύρω από την, με ανωφέρειες και κατωφέρειες, και γενικά πολύ σφιχτή πίστα μήκους 4.185 χιλιομέτρων. Διαθέτοντας εννέα δεξιές, πέντε αριστερές στροφές και μια ευθεία 674 μέτρων, η Michelin επέλεξε ένα ελαστικό με συμμετρικό σχέδιο πέλματος σε τρια διαφορετικά μείγματα γόμας για τον μπροστινό τροχό, ενώ για τον πίσω τροχό επέλεξε το μαλακό και μεσαίο μέιγμα γόμας ασύμμετρης σχεδίασης, με σκληρότερο μείγμα γόμα στο δεξί τμήμα του πέλματος για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που χαρακτηρίστηκε από πανηγυρισμούς και υπέροχους αγώνες, ο Jorge Martin (Ducati/Prima Pramac Racing) κέρδισε τον αγώνα Sprint του Σαββάτου μπροστά από τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) και τον Francesco Bagnaia (Ducati/Lenovo Team).
Ο Marco Bezzecchi (Ducati/Mooney VR46 Racing Team) αναδείχθηκε νικητής του Grand Prix της Κυριακής, ενώ τη δεύτερη και τρίτη θέση κατέκτησαν ο Jorge Martin (Ducati/Prima Pramac Racing) και ο συμπαίκτης του Ισπανού, κορυφαίος ντόπιος αναβάτης Johann Zarco.
Τα ελαστικά MotoE της Michelin προφέρουν έως και 52% βιώσιμα υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, επιδόσεις…και συναρπαστικές μάχες στην πίστα.
Αυτή τη σεζόν, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE θα αποτελείται από 16 αγώνες, χωρισμένους σε οκτώ διπλούς αγώνες τα Σαββατοκύριακα του MotoGP. Δεκαοκτώ αναβάτες που εκπροσωπούν εννέα ομάδες θα δώσουν μάχη για τη δόξα, όλοι αγωνιζόμενοι με νέες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που κατασκευάστηκαν από την ιταλική εταιρεία Ducati. Αυτές τα μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με ελαστικά MICHELIN που αποτελούνται από 52% βιώσιμα υλικά στο πίσω και 34% στο μπροστινό – υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της γαλλικής μάρκας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Η πρώτη εμφάνιση του MotoE το 2023 έδωσε επίσης την ευκαιρία να αξιολογηθούν οι βελτιωμένες επιδόσεις αυτών των νέων μοτοσυκλετών, οι οποίες σημείωσαν χρόνους αγώνα περίπου ένα δευτερόλεπτο γρηγορότερα από ό,τι στην κατηγορία Moto3.
Τον πρώτο από τους δύο αγώνες MotoE στο Le Mans κέρδισε ο Jordi Torres (Openbank Aspar Team), με το δίδυμο Dynavolt Intact GP MotoE Hector Garzo και Randy Krummenacher να ολοκληρώνουν το βάθρο.
Λίγες ώρες αργότερα, νικητής του δεύτερου αγώνα αναδείχθηκε ο Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE), καθώς προσπέρασε οριακά τον Torres και τον Garzo στην καρό σημαία.
Το Σαββατοκύριακο 9-11 Ιουνίου, η πίστα Gran Premio d'Italia Oakley θα φιλοξενήσει τον έκτο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP και το δεύτερο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE FIM στην πίστα Mugello, κοντά στην ιταλική πόλη της Φλωρεντίας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.