Αγορά

Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου: Yamaha TMAX 500

2001 – 2007


24.09.2020

Το Yamaha T-Max 500 είναι ένα maxi scooter που πολλοί θα ήθελαν στο γκαράζ τους, η υψηλή τιμή αγοράς του όμως ως καινούργιο, είναι συχνά αποθαρρυντική

Ωστόσο το Yamaha T-Max 500 πρώτης γενιάς (ατσάλινο πλαίσιο, τροφοδοσία με καρμπιρατέρ) είναι πολύ πιο προσιτό στην αγορά μεταχειρισμένου και καθώς η ποιότητα κατασκευής του είναι πολύ υψηλού επιπέδου (κατασκευάζεται στην Ιαπωνία – εξ ου και το υψηλό κόστος) η κατάσταση ενός τέτοιου scooter μπορεί να είναι εξαίρετη, εφόσον οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες του έχουν φερθεί με σεβασμό. 

YAMAHA TMAX 2004 2

Οι δυνατότητες του Yamaha T-Max 500 είναι πάρα πολύ μεγάλες, καθώς ο δυνατός δικύλινδρος κινητήρας του δίνει τη δυνατότητα να κάνει διαδρομές μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων με συνεπιβάτη αρκετά εύκολα και με αξιοπρεπή μέση ταχύτητα. Μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η οδική του συμπεριφορά, αφού ακόμη και αναβάτες που αντάλλαξαν supersport μοτοσικλέτα για το Yamaha T-Max 500 μόνο καλά λόγια να πουν γι’ αυτό. To T-Max 500, αντίθετα από τα υπόλοιπα scooter, δεν έχει τον κινητήρα στο ψαλίδι, αλλά εδρασμένο κανονικά στο πλαίσιο με την κίνηση να μεταδίδεται στο CVT μέσω κανονικής αλυσίδας. To αποτέλεσμα είναι η κατανομή βάρους να είναι πολύ κοντά σε αυτήν μιας κανονικής μοτοσυκλέτας, με εύλογο όφελος στην οδική συμπεριφορά. Το μειονέκτημα είναι ότι ο κινητήρας «κλέβει» χώρο κάτω από τη σέλα.

YAMAHA TMAX 2007 3

Αναβάτες που ενδεχομένως αντάλλαξαν το Yamaha X-Max 250 για το Yamaha T-Max 500 διαπίστωσαν ότι έχει λιγότερο χώρο, κυρίως κάτω από τη σέλα, αφού το 250άρι χωρά δύο full face κράνη ενώ το 500άρι ένα, και μάλιστα με ερωτηματικό αν το κράνος είναι μεγάλου μεγέθους ή αν έχει εξωτερικούς αεραγωγούς. Ο χώρος πάντως είναι αρκετά μεγάλος και βολικός για την καθημερινή μετακίνηση, ενώ για επιπλέον αποσκευές μπορούν να τοποθετηθούν σχάρα και βαλίτσες.

To Yamaha T-Max 500 μάλιστα διατηρεί και οικονομική λειτουργία (5,5lt/100km) εφόσον κινείται στο μεσαίο φάσμα ταχύτητας, αν όμως ο αναβάτης εκμεταλλεύεται όλη τη δύναμη του κινητήρα, τότε η κατανάλωση ανεβαίνει.

Για εκείνους που αναζητούν τις επιδόσεις έχουν φτιαχτεί αρκετά after market και tuning εξαρτήματα από κατασκευαστές όπως οι Malossi και Polini, ενώ όλοι οι μεγάλοι οίκοι εξατμίσεων (π.χ. Akrapovic, Yoshimura, Arrow) έχουν φτιάξει συστήματα για το T-Max 500.

Τα πρώτα Yamaha T-Max 500 περιέργως δεν είχαν και κανένα πρόσθετο εξοπλισμό όπως ABS, CBS στα φρένα, immobilizer, alarm ή φωτεινό σινιάλο.

YAMAHA TMAX 2003 1

Τα Yamaha T-Max 500 δεν πάσχουν από συγκεκριμένα προβλήματα καθώς είναι πολύ ανθεκτικά και καλής ποιότητας. Πριν την αγορά ενός μεταχειρισμένου Yamaha T-Max 500 όμως προσέξτε τα εξής:

  • Αν έχουν γίνει τα service και αν αλλάχτηκαν αυτά που προβλέπονται (αλλαγή λαδιού κάθε 4.000km, service κάθε 10.000km, αλλαγή ιμάντα κάθε 20.000km, βαλβίδες κάθε 40.000km). Ένα ασυντήρητο scooter μπορεί να κοστίσει πολλά περισσότερα από όσα περίμενε κανείς.
  • Έχουν εκφραστεί παράπονα για σκουριές στο τελικό της εξάτμισης.
  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη στο Yamaha T-Max 500 πρώτης γενιάς ήταν μέτριας ποιότητας και εμφάνισης.
  • Αν και δεν «τρώει» λάστιχα, πολλοί ιδιοκτήτες αμελούν να τα αλλάξουν λόγω κόστους. Προσέξτε την κατάστασή τους και υπολογίστε στη δαπάνη αγοράς για ενδεχόμενη αλλαγή τους.

YAMAHA TMAX 2001 3

Το Yamaha T-Max 500 βελτιώθηκε το 2004 με την προσθήκη δεύτερου δίσκου μπροστά, τροφοδοσία με ψεκασμό, νέα καλάμια και ισχυρότερο κινητήρα. Το 2006 τοποθετήθηκε ABS.

Πηγή: used-moto

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Οι αναδιπλούμενες βάσεις πινακίδας της ιταλικής Lightech Racing κατασκευάζονται από αλουμίνιο, έτσι ώστε να επιτευχθεί μείωση του βάρους και ταυτόχρονα να αυξηθεί η ανθεκτικότητα και η αντοχή τους στους κραδασμούς
Ποινή φυλάκισης 3 ετών με αναστολή επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο στον αστυνομικό , οδηγό υπηρεσιακού βουλευτικού αυτοκινήτου, που κρίθηκε ένοχος για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια για το τροχαίο έξω από την Βουλή στις 12 Μαρτίου 2021, με θύμα τον 23χρονο Ιάσονα Λαλαούνη
Η SmartPress διοργανώνει το 4ο “Electric & Micro Mobility Forum”, με σκοπό να εξερευνήσουν το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες μεταμορφώνονται χάρη στην ηλεκτροκίνηση και τη μικροκινητικότητα
Ποτέ δεν υπήρξε καλύτερη στιγμή για να αποκτήσετε τις κορυφαίες enduro μοτοσυκλέτες της αγοράς από τώρα!

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.