02.06.2020
Ένας σημαντικός σταθμός στην εξέλιξη του Transalp υπήρξε το έτος 2000. Από XL 600V Transalp έγινε XL 650V Transalp
Τα πλαστικά του νέου μοντέλου είχαν νέο σχήμα, κυρίως όμως άλλαξε ο κινητήρας. Η βασική του αρχιτεκτονική παρέμεινε η γνωστή, δηλαδή V-2 με περιεχόμενη γωνία 52 μοιρών και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο με τρεις βαλβίδες ανά κύλινδρο και σχέση συμπίεσης 9,2:1. Η τροφοδοσία έμεινε κι αυτή ίδια, με δύο καρμπιρατέρ των 34mm. Αυτό που άλλαξε όμως ήταν η διάμετρος του εμβόλου από τα 75 στα 79mm (η διαδρομή έμεινε ίδια στα 66mm) πράγμα που ανέβασε τον κυβισμό από τα 583cc στα 647cc. Αντίστοιχα ανέβηκε και η ισχύς (αν και όχι πολύ εντυπωσιακά) από τους 50 στους 55 ίππους.
Ταυτόχρονα ο χαρακτήρας του Honda XL 650V Transalp έγινε πιο φιλικός καθώς μειώθηκε το ύψος της σέλας από τα 850mm στα 843mm και το βάρος έπεσε από τα 196kg στα 191kg.
Η απόδοση του καρμπιρατεράτου κινητήρα ήταν χαμηλότερη από αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα δικύλινδρο μοτέρ αυτού του κυβισμού (ο μονοκύλινδρος ανταγωνισμός είχε μικρότερη ονομαστική απόδοση και όμοιες επιδόσεις, ενώ η εμφάνιση του δικύλινδρου Suzuki V-Strom 650 έκανε την αδυναμία του Honda XL 650V Transalp ακόμη πιο εμφανή), το κιβώτιο παρέμεινε πεντατάχυτο (παρά τις αντίθετες προσδοκίες των φίλων του μοντέλου) και το βάρος των 191kg δεν βοηθούσε κι αυτό. Ωστόσο η απόδοση του κινητήρα ήταν πολύ ομαλή, με καλό τράβηγμα και εξαιρετικά ήσυχη λειτουργία.
Κατά τα άλλα είναι μια άνετη μοτοσικλέτα με καλή προστασία από τον άνεμο, που θα αφήσει το ίδιο ευχαριστημένο και τον συνεπιβάτη. Η δυνατότητα να διασχίσει χωματόδρομους ήταν ένα από τα δυνατά σημεία του Honda XL 650V Transalp καθώς διέθετε τροχό 21in εμπρός.
Το Honda XL 650V Transalp διαθέτει αρκετά εργοστασιακά αξεσουάρ, μεταξύ των οποίων είναι και η υψηλότερη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ και βαλίτστες.
Το 2006 το Το Honda XL 650V Transalp απέκτησε χαμηλότερη σέλα (813mm – στον προαιρετικό εξοπλισμό), βελτιωμένο προβολέα, καλύτερη αντισκωριακή προστασία στους τροχούς που είναι τώρα μαύροι και αλλαγές για να καλύπτεται η προδιαγραφή Euro 2, πράγμα που «κόστισε» στο Honda XL 650V Transalp 2 ίππους. Η ονομαστική του ισχύς ήταν 53 ίπποι από τότε και μετά, ωστόσο αυτό δεν μεταφράστηκε τελικά σε διαφορά απόδοσης στο δρόμο.
Το Honda XL 650V Transalp όπως και ο προκάτοχός του δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες βλάβες και είναι γνωστό για την αντοχή του και την αξιοπιστία του.
Αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο Honda XL 650V Transalp πρέπει να προσεχτεί κατά κύριο λόγο η κατάστασή του, το κατά πόσο είναι φροντισμένο από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του κι αν γίνονταν τα σέρβις του. Καλό είναι να προσεχτούν:
• Ταλαιπωρημένοι δίσκοι
• Ταλαιπωρημένη καλωδίωση
• Λειτουργία καρμπιρατέρ λόγω ενδεχόμενης παρατεταμένης ακινησίας
• Κατάσταση αναλώσιμων
Χρώματα Honda XL 650V Transalp:
2000: Bud Green Metallic, Rich Red Metallic, Cynos Grey Metallic
2001: Moody Blue Metallic, Cynos Grey Metallic, Accurate Silver Metallic
2002: Moody Blue Metallic, Mute Black Metallic, Shield Silver Metallic
2003: Mute Black Metallic, Pearl Breezy Blue, Shield Silver Metallic
2004- 2005: Pearl Breezy Blue (με Sparkling Silver Metallic), Mute Black Metallic, Shield Silver Metallic
2006- 2007: Black, Carnelian Red Metallic, Spangle Silver Metallic, Pearl Breezy Blue (με Spangle Silver Metallic)
Το Honda XL 650V Transalp αντικαταστάθηκε το 2008 από το XL 700V Transalp.
πηγή: used-moto
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.