Αγορά

Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου: Yamaha XT 660R & 660X

2004 – 2016


28.04.2020

Τα XT 660 αντικατέστησαν το XT 600E στη γκάμα μοντέλων του εργοστασίου, στην πράξη όμως ήταν μια εντελώς νέα μοτοσικλέτα, με νέο υγρόψυκτο κινητήρα, νέο πλαίσιο, διαφορετικό στήσιμο και πολύ πιο μοντέρνα εμφάνιση

Ο χωρητικότητας 659cc κινητήρα με τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο αποδίδει 47 ονομαστικούς ίππους και τροφοδοτείται με ψεκασμό, ωστόσο οι επιδόσεις της μοτοσικλέτας δεν ήταν ποτέ συγκλονιστικές κυρίως λόγω του μεγάλου βάρους που ξεπερνά τα 180kg με γεμάτο ρεζερβουάρ. Σημαντικό ρόλο στο αυξημένο βάρος παίζουν και τα δύο τελικά των εξατμίσεων με τους καταλύτες τους. Οι μαλακές αναρτήσεις θυμίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του ΧΤ (το μεγάλο βάρος περιορίζει τα πολλά πολλά στο χώμα), στην άσφαλτο όμως πάνω από τα 120km/h το Yamaha XT 660R εμφανίζει ταλαντώσεις στο μπροστινό καθώς ο αναβάτης σφίγγεται πάνω στο τιμόνι για να κρατηθεί. 

Yamaha XT660R 2

Είναι ένα εξαίρετο all round με καλές δυνατότητες ελιγμών και λογική κατανάλωση στα 5,5 με 6lt ανά 100km με νορμάλ οδήγηση. Η σέλα του όμως κουράζει τον αναβάτη κι αυτό μειώνει τις δυνατότητές του στο ταξίδι.

Yamaha XT660X 2

Το Yamaha XT 660 X παρουσιάστηκε μαζί με το XT 660R ως η supermoto έκδοση του ίδιου μοντέλου, βρίσκοντας απήχηση σε αρκετό κόσμο που συνήθιζε να μετατρέπει το παλιότερο ΧΤ 600E σε supermoto αντικαθιστώντας τους τροχούς με άλλους μικρότερης διαμέτρου και ασφάλτινα ελαστικά. Οι διαφορές του Yamaha XT 660Χ από το XT 660R περιορίζονταν στους τροχούς των 17 ιντσών εμπρός και πίσω (το R έχει τροχό 21 ιντσών εμπρός), το μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενο εμπρός (με διάμετρο 320mm) και τις κατά 5mm μικρότερες διαδρομές του πιρουνιού. Αντίστοιχα, χαμηλότερο είναι και το ύψος της σέλας στα 845mm, αντί για τα 865mm, κι έτσι ο αναβάτης φτάνει ευκολότερα (σχετικά) στο έδαφος, ενώ λίγο διαφορετική είναι και η μάσκα του προβολέα.

Yamaha XT660R 1

Κατά τα άλλα, καθώς μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο και και τον ίδιο μονοκύλινδρο κινητήρα τα χαρακτηριστικά τους είναι αρκετά όμοια. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές παρά τον πιο ασφάλτινο χαρακτήρα του Yamaha XT 660 X, ενώ λόγω της όρθιας θέσης οδήγησης και εν μέρει του υψηλού φτερού και των αποσβέσεων του πιρουνιού, εμφανίζει ταλαντώσεις στο εμπρός μέρος όταν η μοτοσικλέτα κινείται με 150km/h περίπου

Οι υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένου Yamaha XT 660R και 660X θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι έχουν εμφανιστεί τα εξής:

• Σβησίματα στο ρελαντί ή εν κινήσει, όταν το γκάζι έκλεινε για να γίνει αλλαγή σχέσης. Η λύση δόθηκε από το εργοστάσιο με μια κίνηση αλλαγής του TPS και άλλων επεμβάσεων στα ηλεκτρονικά του κινητήρα, ωστόσο έχει αναφερθεί ότι το πρόβλημα δεν λύνεται οριστικά. Μια αρρυθμία στη λειτουργία του ψεκασμού εξακολουθεί να υφίσταται και πολλοί ιδιοκτήτες και μηχανικοί επιλέγουν να σηκώσουν λίγο το ρελαντί για να αποφύγουν δυσλειτουργίες.
• Θάμπωμα των πλαστικών από τον ήλιο
• Λιώσιμο σε μερικά σημεία της ταπετσαρίας της σέλας από τον ήλιο
• Φτηνό σιδερένιο τιμόνι που στραβώνει εύκολα

Yamaha XT660X 1

Οσο πιο καινούργιο μοντέλο είναι ένα Yamaha ΧΤ 660R τόσο λιγότερες πιθανότητες έχει να εμφανίσει πρόβλημα ο ψεκασμός του, καθώς το εργοστάσιο βελτίωνε την ποιότητα των εξαρτημάτων του. Ωστόσο υπάρχουν ιδιοκτήτες από αρκετά πρώιμα μοντέλα που αναφέρουν ότι δεν αντιμετώπισαν ποτέ πρόβλημα το ΧΤ τους.

Πηγή: used moto

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η σειρά αλυσίδων κίνησης ZVM-X της D.I.D έχει την μέγιστη αντοχή από όλες τις X-Ring® αλυσίδες του Ιάπωνα κατασκευαστή, αφού είναι super ενισχυμένη και είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για Superport, Sport-Tourer και Sportive μοτοσυκλέτες με μεγάλη ροπή και ιπποδύναμη
Από τις 15 Νοεμβρίου 2024, η τιμή του crossover μειώνεται από 6.390€ σε 5.890€, εξοικονομώντας 500 ευρώ
Ο νέος εισαγωγέας της KTM στην Ελλάδα, Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ σε συνεργασία με το Riding School και τον Θανάση Χούντρα, ξεκινούν τη σειρά ΚΤΜ Orange Safety Tour (OST) με στόχο την θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης σε ασφαλές περιβάλλον!
Οι ιμάντες κίνησης της BANDO (Made in Japan), Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και ποιότητας αντίστοιχης των OEM, παρέχουν ακρίβεια και προοδευτική απόδοση κάτω από απαιτητικές συνθήκες οδήγησης

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.