Αγορά

Δοκιμή εξοπλισμού: Bell Custom 500

Με 139,99€


20.07.2019

Το open face κράνος της Bell μας «συνόδευσε» σε πολλές δοκιμές και φωτογραφίσεις μοτοσυκλετών

«Έδεσε» τέλεια με τις Harley-Davidson που οδηγήσαμε στο Harley on tour 2019, με την Kawasaki W800, με την Triumph Scrambler 1200 και την Moto Guzzi V85 TT και συνδυάστηκε ιδανικά με την πανάλαφρη μάσκα Ariete Feather.

bell custom 500 4

Η Bell Helmets είναι ένα από τα πιο διάσημα ονόματα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας με περισσότερα από 60 χρόνια συνεχούς παρουσίας στον χώρο. Το Custom 500 είναι το πρώτο κράνος της εταιρείας. Μια επινόηση του Roy Richter που από οδηγός αγώνων Hot Rod το 1940, έγινε επιχειρηματίας αγοράζοντας της Bell Auto Parts το 1945. Ένα διάσημο κατάστημα αγωνιστικών εξαρτημάτων στην Καλιφόρνια.

Το Bell 500 πήρε το όνομα του από τον αγώνα Indy 500 και «γεννήθηκε» το 1954. Ήταν κατασκευασμένο από σκληρά φύλλα πλαστικού και εσωτερικό από αφρό πολυορεθάνης. Κατασκευάστηκαν 100 κομμάτια τα οποία φόρεσαν κυρίως αγωνιζόμενοι. Μετά από τα θετικά σχόλια που έλαβε ο Richter αποφάσισε να φτιάξει μια εταιρεία που θα ειδικεύεται στην κατασκευή κρανών (Bell Helmet Co.).

bell custom 500 2

To 1957 παρουσιάστηκε το 500-ΤΧ. Ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που έγινε έκθεμα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη το 1962, ως καινοτόμο στον αθλητικό σχεδιασμό. Σε αυτήν την έκδοση χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ως υλικό επένδυσης το «διογκωμένο πολυστυρένιο» γνωστό σήμερα ως eps. To 1971 η Bell άλλαξε το όνομά του από 500-TX σε R-T, στην ουσία όμως ήταν το ίδιος κράνος.

Το κράνος που μας διέθεσε η Motomarket, σχεδιαστικά, αποκλίνει ελάχιστα από τον προκάτοχό του. Όπως και τότε χρησιμοποιεί σύστημα κλεισίματος D-ring. Αν λοιπόν ψάχνετε ένα αυθεντικό open face κράνος, τότε το Bell Custom 500 είναι το ιδανικό.

Πριν την συνεργασία μας με την Motomarket που εισάγει τα κράνη της αμερικάνικης εταιρείας στην χώρα μας, είχα πολύ μικρή εμπειρία από κράνη Bell. Έχω όμως ένα ιδιαίτερο «δέσιμο» με την μάρκα αφού όταν άρχισα να δουλεύω στα περιοδικά μοτοσυκλέτας (αρχές δεκαετίας 2000) το πρώτο κράνος που φόρεσα (εκτός του προσωπικού μου) και κράτησα για πολλά χρόνια στην κατοχή μου ήταν ένα Bell, ρέπλικα του αγωνιστικού κράνους του Βρετανού James Whitham. Επίσης δεν έχω μεγάλη εμπειρία από open face κράνη, αφού δεν τα προτιμούσα. Άλλωστε όλοι γνωρίζουν πως η προστασία ενός full face είναι ασύγκριτη με οποιοδήποτε άλλου τύπου.

bell custom 500 6

Μετά από 15 χρόνια πήρα στα χέρια μου ένα κράνος της Bell. Αυτό που καταλαβαίνεις με το που βγάλεις από το κουτί το Custom 500 και πριν ακόμη αφαιρέσεις την προστατευτική κουκούλα, είναι τα υψηλά στάνταρ ποιότητας της εταιρείας. Και μιλάμε για ένα κράνος που κοστίζει 139,99 (Ιούλιος 2019), που για jet είναι μεσαίου κόστους.
Αυτό που σε κερδίζει άμεσα είναι η εσωτερική καπιτονέ επένδυση από ύφασμα και δέρμα, με κόκκινες ραφές, Τα πλαϊνά μαξιλαράκια φέρουν και τρύπες για καλύτερο εξαερισμό. Γύρω από τα αυτιά υπάρχει κενό ώστε να μπορείτε να τοποθετήσετε ακουστικά με άνεση.

Το κέλυφός του είναι κατασκευασμένο από Fiberglass, με τέλειο φινίρισμα, μαύρη βαφή και μικρό το σήμα της Bell. Κατασκευάζεται σε πέντε διαφορετικά μεγέθη κελύφους και διατίθεται σε έξι διαφορετικά «νούμερα» από extra small μέχρι και extra extra large. Μόνο τα δύο μικρότερα μεγέθη (extra small & small) μοιράζονται το ίδιο κέλυφος.

bell custom 500 5

Στο eshop του Motomarket μπορείτε να βρείτε 10 διαφορετικές εκδόσεις του Custom 500. Μονόχρωμο, ματ ή γυαλιστερό, με ρίγες, με διάφορα γραφικά, μια έκδοση που έχει φιλοτεχνήσει ο Roland Sands, αλλά και carbon. Η οικονομικότερη κοστίζει 139,99 και η ακριβότερη που είναι κατασκευασμένη από carbon, 399,90€. Επίσης μπορείτε να επιλέξετε από μια μεγάλη γκάμα ζελατίνων και γείσων, όπως αυτό που επιλέξαμε εμείς, σε διάφορα χρώματα και μεγέθη. Όλα τα παραπάνω κουμπώνουν στα 5 κουμπιά που βρίσκονται στο κράνος. Η τοποθέτηση και η αφαίρεση είναι πολύ εύκολη.

Το χαμηλό μετωπικό προφίλ του κράνους εξαλείφει το φαινόμενο της ανύψωσης από τον αέρα ιδιαίτερα όταν κινείσαι με υψηλές ταχύτητες. Σας επιτρέπει να το φορέσετε είτε με γυαλιά ηλίου, είτε με μάσκα όπως αυτή που βλέπετε στις φωτογραφίες η οποία προσφέρει πολύ καλύτερη προστασία και ορατότητα. Παρατηρήσαμε πως τα «μπράτσα» των γυαλιών ηλίου χωράνε άνετα και δεν πιέζουν το κεφάλι.

Η εφαρμογή ενός κράνους διαφέρει από κεφάλι σε κεφάλι. Και στο δικό μου δεν ταίριαξε απόλυτα, αφού με χτυπάει στους κροτάφους και σε πολύωρη χρήση κουράζει και δεν νοιώθεις άνετα οδηγώντας. Όμως σε άλλον αναβάτη του 2WO δεν προξένησε το ίδιο πρόβλημα. Οπότε δοκιμάστε πριν το αγοράσετε αφού δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής εσωτερικών.

bell custom 500 3

Αποκτώντας το Bell Custom 500, δεν αγοράζεις απλά ένα κράνος, αλλά ένα κομμάτι της ιστορίας του μοτοσυκλετισμού. Ένα σύγχρονο open face με σχεδίαση που παραπέμπει στην δεκαετία του ’70.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η σειρά αλυσίδων κίνησης ZVM-X της D.I.D έχει την μέγιστη αντοχή από όλες τις X-Ring® αλυσίδες του Ιάπωνα κατασκευαστή, αφού είναι super ενισχυμένη και είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για Superport, Sport-Tourer και Sportive μοτοσυκλέτες με μεγάλη ροπή και ιπποδύναμη
Από τις 15 Νοεμβρίου 2024, η τιμή του crossover μειώνεται από 6.390€ σε 5.890€, εξοικονομώντας 500 ευρώ
Ο νέος εισαγωγέας της KTM στην Ελλάδα, Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ σε συνεργασία με το Riding School και τον Θανάση Χούντρα, ξεκινούν τη σειρά ΚΤΜ Orange Safety Tour (OST) με στόχο την θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης σε ασφαλές περιβάλλον!
Οι ιμάντες κίνησης της BANDO (Made in Japan), Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και ποιότητας αντίστοιχης των OEM, παρέχουν ακρίβεια και προοδευτική απόδοση κάτω από απαιτητικές συνθήκες οδήγησης

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.