Δοκιμή Nordcode & Airoh: 35 ημέρες, 18.100 χλμ. από την Αθήνα στη Σιβηρία
Ελλάδα, Τουρκία, Γεωργία και Ρωσία/Σιβηρία
26.10.2023
Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης ταξίδεψε στην Σιβηρία με SYM NH-T 300, φορώντας εξοπλισμό που του παραχώρησε το Moto Market και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του για το μπουφάν και το παντελόνι της Nordcode και το κράνος της Airoh
Κείμενο-Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Μητσάκης - motoexplorer.gr
Στα μεγάλα ταξίδια που έχει πραγματοποιήσει ο γνωστός ταξιδιωτικός αρθρογράφος – φωτογράφος Κωνσταντίνος Μητσάκης στεκόμαστε κυρίως στα μέρη που επισκέπτεται και στην μοτοσυκλέτα που οδηγεί. Όμως για να φτάσει στα «πέρατα του κόσμου» πρέπει να είναι εξοπλισμένος με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ας δούμε τι έχει να μας πει για το σετ που του παραχώρησε το Moto Market.
Η διάσχιση της Σιβηρίας με το SYM NHT-300 ήταν ομολογουμένως ένα αρκετά δύσκολο και απαιτητικό ταξίδι. Όμως, η επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού, ευγενική χορηγία του Moto Market (μπουφάν Nordcode Dakar Evo - παντελόνι Nordcode Fight Air, κράνος Airoh Commander Boost) με βοήθησε να ανταπεξέλθω με ασφάλεια και άνεση στις μακρινές διαδρομές του ταξιδιού SYM SIBERIA, τόσο στον δρόμο όσο και off road.
Μπουφάν Nordcode Dakar Evo
Όταν ήρθε η ώρα να επιλέξω το κατάλληλο μπουφάν για τις ανάγκες του SYM SIBERIA, κατέληξα στο μπουφάν DAKAR EVO της NORDCODE. Πολυμορφικό, με adventure σχεδίαση, πολύ καλή θερμική μόνωση και αποτελεσματική αδιαβροχοποίηση, έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος σε όλους τους τομείς καθώς αποδείχθηκε η ιδανική επιλογή για ένα τόσο μεγάλο ταξίδι.
Το DAKAR EVO ήταν ένα εξαιρετικά τεχνικό μπουφάν 4 εποχών, με έμφαση στην εργονομία, στην ασφάλεια, στην λειτουργικότητα και στον εξαερισμό. Όταν η θερμοκρασία ξεπερνούσε τους 25 C, αφαιρούσα την αποσπώμενη θερμική επένδυση και οι ρυθμιζόμενοι –με φερμουάρ– αεραγωγοί βοηθούσαν στην καλύτερη ροή του αέρα στο στήθος, στα χέρια και στην πλάτη μου, κάτι που με κρατούσε καλά αεριζόμενο. Αντίθετα, όταν ο υδράργυρος έκανε βουτιά (κάτω από τους 12 C) και η βροχή έπεφτε ασταμάτητα, η αποσπώμενη θερμική επένδυση με κρατούσε ζεστό, ενώ η ενσωματωμένη αδιάβροχη μεμβράνη φρόντιζε παράλληλα να παραμένω στεγνός για ώρες.
Άλλο ένα δυνατό σημείο του DAKAR EVO ήταν η άριστη εφαρμογή του πάνω στο σώμα μου. Οδηγώντας για περισσότερες από 12 ώρες καθημερινά, το ελάχιστο βάρος του και η σωστή θέση που βρίσκονται τα προστατευτικά δεν με κούρασαν διόλου. Απόλυτα χρήσιμες και λειτουργικές αποδείχθηκαν επίσης οι συνολικά 7 τσέπες που διέθετε το DAKAR EVO (2 μπροστινές τσέπες, 1 μεγάλη πίσω τσέπη, 2 εσωτερικές τσέπες και 2 θήκες στη θερμική επένδυση), στις οποίες είχα αποθηκεύσει ταξιδιωτικά έγγραφα, κλειδιά, πορτοφόλι, κινητό τηλέφωνο και χρήματα.
Οι ρυθμιζόμενοι ιμάντες στη μέση και το μαγνητικό σύστημα ρύθμισης λαιμού έφερναν εύκολα και γρήγορα το μπουφάν στα μέτρα μου, ενώ ο προστατευτικός εξοπλισμός σε ώμους, αγκώνες και πλάτη (με πιστοποίηση CE-level 1&2) δεν χρειάστηκε –ευτυχώς– να αποδείξει την χρησιμότητά του.
Τέλος, αναφορικά με το μπροστινό φερμουάρ του DAKAR EVO, αν και άνοιγε γρήγορα και εύκολα, μετά από πολύωρη οδήγηση σε χωμάτινους δρόμους διαπίστωνα μια δυσλειτουργία (προφανώς λόγω της σκόνης), που ξεπερνιόταν όμως καθαρίζοντας το φερμουάρ με μπόλικο νερό.
Περισσότερα για το μπουφάν Nordcode Dakar Evo δείτε εδώ
Παντελόνι Nordocode Fight Air
Παρόλο που το παντελόνι FIGHT AIR της NORDCODE είναι καλοκαιρινό, το επέλεξα για το ταξίδι στην Σιβηρία, καθώς ήθελα να συνδυάσω το μπουφάν 4 εποχών DAKAR EVO μ’ ένα άνετο, εργονομικό παντελόνι, κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας και αντοχής ύφασμα.
Πλήρως αεριζόμενο με μεγάλες επιφάνειες από ισχυρό διάτρητο ύφασμα στο μηρό, την κνήμη και στο πίσω μέρος του ποδιού, το παντελόνι FIGHT AIR μού πρόσφερε τον αερισμό που ήθελα, ενώ η αφαιρούμενη αντιανεμική επένδυσή του αποδείχθηκε ιδανική καθώς δεν είχα να αντιμετωπίσω χειμερινές συνθήκες οδήγησης. Όταν όμως έβρεχε, απαραίτητη ήταν η χρήση αδιάβροχου, αφού το παντελόνι FIGHT AIR δεν διέθετε αδιάβροχη επένδυση.
Για την μέγιστη ασφάλειά μου σε περίπτωση πτώσης θα φρόντιζαν οι αφαιρούμενες προστασίες (με πιστοποίηση CE–level 1) που υπήρχαν, τόσο στα γόνατα όσο και στους γοφούς (memory foam). Άνετα και λειτουργικά αποδείχθηκαν τα ελαστικά πάνελ στα γόνατα και τη μέση, ενώ οι δύο εξωτερικές τσέπες στο μπροστινό μέρος του παντελονιού, όπως και τα φερμουάρ που διευκόλυναν την χρήση με μπότες, μού έκαναν πιο εύκολη την ταξιδιωτική καθημερινότητά μου.
Περισσότερα για το παντελόνι Nordcode Fight Air δείτε εδώ
Κράνος Airoh Commander Boost
Ποιοι ήταν οι σημαντικότεροι παράγοντες καθόρισαν την επιλογή του κράνους για το ταξίδι της Σιβηρίας; Καταρχήν έλαβα σοβαρά υπόψιν μου το βάρος, λόγω των μεγάλων αποστάσεων που είχα να διατρέξω (συνολικά 18.000 χλμ.).΄Ένα βαρύ adventure κράνος, σε συνδυασμό με το γείσο (που μπορεί να φέρει αντίσταση από τον αέρα), πιθανότατα να καταπονούσε τον αυχένα μου και να μου προκαλούσε πονοκεφάλους. Το κράνος AIROH COMMANDER, που ζύγιζε λίγο περισσότερο από 1.400gr, ήταν τελικά η λύση που αναζητούσα.
Επόμενος καθοριστικός παράγοντας επιλογής ήταν η εφαρμογή και η άνεση του κράνους. Από την πρώτη στιγμή που φόρεσα το AIROH COMMANDER, κατάλαβα πως πρόκειται για ένα από τα πιο άνετα κράνη που είχα ποτέ φορέσει.
Το σχήμα του κεφαλιού μου ταίριαξε απόλυτα στο καλούπι του AIROH COMMANDER, ενώ το άνοιγμα στο πηγούνι ήταν πολύ μεγάλο και δεν εμπόδιζε καθόλου. Και φυσικά, δεν μπορούσα να μην εστιάσω στην ποιότητα του φινιρίσματος, στην όμορφη σχεδίαση, στην παλέτα των χρωματικών συνδυασμών και στην πολυμορφικότητα (3 σε 1) του AIROH COMMANDER.
Ταξιδεύοντας για 40 ημέρες στους δρόμους της Σιβηρίας, το AIROH COMMANDER με εξέπληξε με την αεροδυναμική σταθερότητά του (παρόλο την παρουσία γείσου), ενώ ήταν αρκετά αθόρυβο σε ταχύτητες μέχρι τα 120 χλμ/ώρα – η μοτοσυκλέτα δεν διέθετε ανεμοθώρακα. Η ευρεία (εξωτερική) ζελατίνα μού πρόσφερε εξαιρετική ορατότητα, με κατεβασμένη την φιμέ εσωτερική ζελατίνα οδηγούσα άνετα με κόντρα ήλιο, ενώ το άρτια σχεδιασμένο γείσο δεν επηρέαζε την σταθερότητα του κράνους κατά την οδήγηση.
Οι αεραγωγοί που βρίσκονται στο ύψος του σαγονιού και του μετώπου ήταν εύκολοι στο χειρισμό, όμως, η ποσότητα του αέρα που έστελναν στο εσωτερικό του κράνους δεν με ικανοποιούσε – ήθελα να διοχετευόταν περισσότερος αέρας. Η εξωτερική ζελατίνα –μετά από 18.000 χλμ. χρήσης– σφράγιζε το ίδιο καλά και ερμητικά όπως την πρώτη μέρα, ενώ απροβλημάτιστη παρέμεινε καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού η λειτουργία της εσωτερικής ζελατίνα και του κομβίου της.
Περισσότερα για το κράνος Airoh Commander Boost δείτε εδώ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.