Αφιερώματα

Συνέντευξη Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης: Ο μικρός αναβάτης με την πλούσια καριέρα στο εξωτερικό

Ξεκινάει την νέα του "περιπέτεια" στο ισπανικό πρωτάθλημα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  21.07.2020

Ο Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης φέτος “ανοίγει τα φτερά του” στην Ισπανία, μετέχοντας σε έναν ακόμη θεσμό υψηλών προδιαγραφών

Θα αγωνιστεί με Honda στην κατηγορία Moto4 του ισπανικού πρωταθλήματος superbike (Campeonato de Espana de Superbike) και θα τεθεί αντιμέτωπος με αναβάτες απ’ όλη τον κόσμο. Μιλήσαμε μαζί του λίγο πριν τον πρώτο αγώνα που θα διεξαχθεί στην πίστα της Navarra στις 26 Ιουλίου. Ο θεσμός περιλαμβάνει 6 αγώνες στις πιο γνωστές ισπανικές πίστες. Στην “αγωνιστική γραμμή” των super star του MotoGP, στις πίστες Catalunya, Jerez και Valencia, θα “πατήσει” και o Έλληνας αναβάτης που έχει ήδη μια αξιοσημείωτη καριέρα στου εξωτερικό.

Να ευχηθούμε καλή δύναμη στον ίδιο και τον πατέρα του που τον στηρίζει σε όλα του τα βήματα στους αγώνες μοτοσυκλέτας και καλή επιτυχία.

Πως ξεκίνησαν όλα; Με ποιο τρόπο ένα τόσο μικρό παιδί στρέφεται στους αγώνες μοτοσυκλέτας;

Βλέποντας τον μπαμπά μου να οδηγάει αγωνιστικές μοτοσυκλέτες στις πίστες γεννήθηκε η επιθυμία να οδηγήσω και εγώ και στην ηλικία των 5 ετών μου δίδαξε ο πατέρας μου τα πρώτα βήματα. Αγοράζοντας μου αρχικά μια μοτοσυκλέτα mini moto και ξεκινώντας την προπόνηση μαζί του μέρα με την μέρα βελτιωνόμουν και έτσι ξεκίνησε να μου αρέσει πραγματικά.

Φτάνοντας στην ηλικία των 7 ετών ο μπαμπάς μου πρότεινε να πάρω μέρος στους ελληνικούς αγώνες και ύστερα από αρκετή προπόνηση ένιωθα έτοιμος για τον πρώτο μου αγώνα στο πρωτάθλημα MiniGP στην κατηγορία KidGP.

Πόσο εύκολο είναι να ξεκινήσει να ασχολείται ένα παιδί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα;

Εφόσον το παιδί βρίσκεται στην ηλικία που μπορεί να οδηγεί ποδήλατο χωρίς βοηθητικούς τροχούς και σε μεγαλύτερες ηλικίες μπορεί εύκολα να κάνει τα πρώτα του μαθήματα σε μια σχολή ασφαλούς οδήγησης στην Ελλάδα και εφόσον του αρέσει να συνεχίσει σε αγωνιστικό επίπεδο.

Πως σου φαίνεται πως ο πατέρας σου είναι και προπονητής σου;

Είναι ένα πολύ ωραίο συναίσθημα επειδή νιώθεις ποιο άνετα με έναν δικό σου άνθρωπο. Όμως στην πίστα δεν τον βλέπω σαν πατέρα μου αλλά σαν προπονητή μου.

Τι περιλαμβάνει η προπόνησή σου;

Ή προπόνηση μου είναι σύνθετη περιλαμβάνει ποδηλασία ενδυνάμωση ισορροπία και αρκετή προπόνηση με διάφορες μοτοσυκλέτες.

Με ποιες μοτοσυκλέτες προπονείσαι και που;

Προπονούμαι πάντα με Honda και συγκεκριμένα με μοτοσυκλέτες supersport καθώς και off road. Για την προπόνηση σε άσφαλτο οδηγώ σε πίστες καρτ στην Κω, κατά τη διάρκεια του χειμώνα και στη Ρόδο το καλοκαίρι. Μέσα στο χρόνο επισκέπτομαι και πίστες σε άλλα μέρη της χώρας. Εξασκούμαι στην οδήγηση με μοτοσυκλέτα flatrack στην Κω και ορισμένες φορές στην Αθήνα. Φέτος έβαλα στο πρόγραμμα μου και την προπόνηση Motocross στην πίστα του νησιού.

Από την Ελλάδα βρέθηκες στο εξωτερικό. Πόσο διαφορετικά ήταν τα πράγματα εκεί;

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία καθώς βρέθηκα σε ένα θεσμό με πάρα πολλές συμμετοχές και με πολύ μεγάλο ανταγωνισμό σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Πως σε αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι αναβάτες, μιας και προέρχεσαι από μια χώρα που δεν έχει παράδοση στους αγώνες μοτοσυκλέτας;

Με αντιμετωπίζουν με θαυμασμό διότι γνωρίζουν ότι προπονούμαι σε πάρκινγκ και μάλιστα πάντα μόνος μου καθώς δεν έχω την πολυτέλεια που έχουν οι συναθλητές μου να πηγαίνουν σε πίστες που γίνονται αγώνες, να κάνουν προπόνηση και μάλιστα όλοι μαζί.

fourthiotis 2

Πως ήταν τα τρία χρόνια που αγωνίστηκε στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ohvale;

Τα τελευταία 3 χρόνια ήταν φανταστικά. Γνώρισα πάρα πολλούς αναβάτες από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο και αυτό με έκανε να βελτιωθώ τόσο ως οδηγός όσο και ως άνθρωπος.

Πριν από αυτό είχες τρέξει στο ιταλικό πρωτάθλημα ταχύτητας στην κατηγορία Junior με minimoto. Ήταν η πρώτη εμπειρία σου στο εξωτερικό. Πως σου φάνηκε;

Ήταν η πρώτη εμπειρία στο εξωτερικό που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη μου καθώς αγωνίζονταν αναβάτες από όλα τον κόσμο και πραγματικά εντυπωσιάστηκα.

Φέτος συμμετέχεις σε έναν νέο θεσμό για εσένα. Πες μας λίγα πράγματα γι αυτόν;

Η νέα μου κατηγορία λέγετε Moto4 Ισπανίας και όλες οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν κινητήρα Honda. Πρόκειται για Παγκόσμιος θεσμό στο χώρο. Συμμετέχουν ομάδες από την κατηγορία Moto3 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP και το επίπεδο θα είναι το υψηλότερο που έχω αγωνιστεί στην καριέρα μου μέχρι τώρα. Θα δώσω τον καλύτερο μου εαυτό και θα τα πάω καλά.

Ποιο είναι το κόστος συμμετοχής στο ισπανικό πρωτάθλημα;

Για να πάρεις μέρος σε έναν τέτοιο θεσμό πρέπει να συμμετέχεις με μια ομάδα. Τα κόστη των ομάδων σε αυτό το επίπεδο ξεκινάνε από 40.000€ και άνω ανάλογα την ομάδα. Επιπλέον χρειάζονται έξοδα μετακίνησης και φιλοξενίας.

Ποια ήταν έως τώρα η μεγαλύτερη επιτυχία στους αγώνες που έχεις συμμετάσχει;

Θα διαλέξω 3 επιτυχίες που έχουν μείνει στο μυαλό μου. Στην πρώτη χρονιά στο εξωτερικό στην κατηγορία mini moto όταν κατάφερα να πάρω την 14η θέση και να γίνω ο πρώτος Έλληνας που παίρνει βαθμούς από το εξωτερικό από αυτή την κατηγορία.
Ύστερα ακολούθησαν μια 2η θέση στην κατηγορία Οhvale 110 στο ιταλικό πρωτάθλημα και η 3η θέση στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα όπου κατάφερα να ανεβάσω την ελληνική σημαία στο βάθρο.

Θα ήθελες να αγωνιστείς και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας;

Θα ήθελα αλλά λόγω της ηλικίας μου ακόμα δεν μου επιτρέπεται.

Ποιος αναβάτης είναι το πρότυπό σου;

Ο Marc Marquez.

Πως καταφέρνεις να συνδυάζεις το σχολείο με τις απαιτήσεις των προπονήσεων και των αγώνων;

Ακολουθώντας ένα πρόγραμμα σε καθημερινή βάση και τηρώντας το ευλαβικά. Ακόμα και εάν είχα αγώνα αναπλήρωνα τα μαθήματα γυρίζοντας από το εξωτερικό ώστε να μην αφήσω κενά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους δασκάλους μου για τη βοήθεια τους.

Ασχολείσαι με κάτι άλλο εκτός από την μοτοσυκλέτα;

Κάνω ποδηλασία για προπονητικούς λόγους καθώς και kick boxing. Όταν έχω ελεύθερο χρόνο μου αρέσει να παίζω μπάσκετ και ποδόσφαιρο με φίλους και όταν μένω σπίτι παίζω video game στο play station.

Ποιους θα ήθελες να ευχαριστήσεις για την έως τώρα πορεία σου στους αγώνες;

Το μπαμπά μου, την οικογένεια μου, τους χορηγούς μου που χωρίς όλους αυτούς δεν θα είχα καταφέρει ούτε τα μισά από αυτά που έχω κάνει μέχρι σήμερα, και φυσικά όλους αυτούς που με στηρίζουν με τη θετική τους σκέψη.

fourthiotis sponsors

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.