Honda RC213V-S: Η μοτοσυκλέτα που έφερε το MotoGP στους δρόμους
Κατασκευάστηκε σε 250 μονάδες και κόστιζε 208.000 ευρώ
04.07.2025
Πριν από δέκα χρόνια, η Honda παρουσίασε ένα μηχανικό αριστούργημα που απέδειξε τι μπορεί να συμβεί όταν οι Ιάπωνες αποφασίσουν να αγνοήσουν κάθε περιορισμό
Το 2015, η Honda συγκλόνισε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας παρουσιάζοντας την RC213V-S – μια πιστή ρέπλικα του πρωτότυπου MotoGP της, σχεδιασμένη για χρήση στον δρόμο. Ένα τολμηρό και σπάνιο project που θόλωσε τα όρια μεταξύ αγωνιστικής και πολιτικής μοτοσυκλέτας.
Η RC213V-S βασίστηκε στην RC213V με την οποία ο Casey Stoner κατέκτησε τον τίτλο το 2012. Περίπου 80% των εξαρτημάτων προέρχονταν από την αγωνιστική έκδοση. Οι απαραίτητες προσθήκες – όπως φώτα, καταλύτης – έκαναν τη μοτοσυκλέτα νόμιμη για κυκλοφορία, αυξάνοντας όμως το βάρος στα 170 κιλά από τα 158 της racing εκδοχής.
Ο V4 κινητήρας 999 cc, στην πολιτική του μορφή απέδιδε 159 ίππους, αλλά με το αγωνιστικό κιτ ξεπερνούσε τους 215 ίππους – χάνοντας όμως την έγκριση τύπου. Τα διαστήματα service ήταν κάθε 12.000 χλμ. – εντυπωσιακό για τεχνολογία MotoGP.
Κατασκευάστηκε χειροποίητα στο Kumamoto της Ιαπωνίας σε μόλις 250 μονάδες, με ρυθμό μία μοτοσυκλέτα την ημέρα. Η τιμή της άγγιξε τα 208.000 ευρώ, καθιστώντας την σύμβολο τεχνολογικής υπερβολής και συλλεκτικής αξίας.
Μια δεκαετία μετά, η RC213V-S παραμένει ίσως η πιο ριζοσπαστική ιαπωνική μοτοσυκλέτα που βγήκε ποτέ στον δρόμο. Ό,τι πλησιέστερο έχουμε δει σε MotoGP με πινακίδα κυκλοφορίας. Ένα τεχνολογικό διαμάντι, φτιαγμένο όχι για κέρδος, αλλά για να αποδείξει τι μπορεί να πετύχει η big H όταν «αμολάει» τα φρένα.
Ίσως μια μέρα να το ξανακάνει.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.