Αφιερώματα

Horex 644 OSCA 1993: Η άγνωστη γερμανική μοτοσυκλέτα με ιαπωνική καρδιά

Μόλις 50 κατασκευάστηκαν – μία από τις πιο σπάνιες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του '90


20.06.2025

Αν αναζητάτε ένα αυθεντικό παράδειγμα μηχανολογικής δεξιοτεχνίας και συλλεκτικής αξίας στον κόσμο των δύο τροχών, τότε το Horex 644 OSCA είναι ένας πραγματικός «κρυμμένος θησαυρός»

Παρότι σχεδόν άγνωστη στους περισσότερους, αυτή η μοτοσυκλέτα, καρπός μιας ιδιαίτερης συνεργασίας μεταξύ της γερμανικής Horex και της ιαπωνικής CK Design, κατασκευάστηκε σε μόλις 50 αντίτυπα στις αρχές της δεκαετίας του 1990 — και σήμερα κοστίζει όσο μια μικρή περιουσία.

Στα τέλη των '80s και αρχές των '90s, η γερμανική Horex αναζητούσε τρόπους αναγέννησης. Ο ιδιοκτήτης της μάρκας, Fritz Roth, ήρθε σε επαφή με την ιαπωνική CK Design, η οποία πρότεινε μια κοινή δημιουργία, εμπνευσμένη από την ανερχόμενη τότε τάση των μονοκύλινδρων σπορ μοτοσυκλετών, γνωστών και από τις διοργανώσεις "Sound of Singles" (SoS).

Horex 644 OSCA 6

Το αποτέλεσμα αυτής της σύμπραξης ήταν το Horex 644 OSCA – ένα μοντέλο που συνδύαζε τη γερμανική σχεδιαστική ακρίβεια με την ιαπωνική μηχανολογική τεχνογνωσία.

Η καρδιά της 644 OSCA προερχόταν από την Honda Dominator: ένας μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας 644 κυβικών εκατοστών, απόλυτα αξιόπιστος και κατάλληλος για σπορ χρήση. Η CK Design όμως δεν αρκέστηκε στο εργοστασιακό σετάρισμα: προσάρμοσε ελαφρύτερο έμβολο, ειδική εξάτμιση και τροποποιημένη εισαγωγή, ανεβάζοντας την ισχύ στους 50 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και τη ροπή στα 57 Nm στις 5.500 σ.α.λ. Το σύνολο συνεργαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων της Nippon Seiki, εξασφαλίζοντας ακρίβεια στις αλλαγές.

Horex 644 OSCA 8

Η μοτοσυκλέτα βασιζόταν σε ένα χωροδικτύωμα από κράμα χρωμίου-μολυβδαινίου, πλήρως ρυθμιζόμενο, με μεταβλητό μεταξόνιο από 1.365 έως 1.388 mm. Το ψαλίδι, επίσης από το ίδιο υλικό, ενίσχυε τη σταθερότητα. Η ανάρτηση αποτελούνταν από ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι Showa 41 mm και μονό πίσω αμορτισέρ τοποθετημένο στο πλάϊ.

Το φρενάρισμα ήταν εξίσου εντυπωσιακό, με μπροστινό δίσκο 320 mm και τετραπίστονη δαγκάνα Nissin F-1 Racing, ενώ πίσω υπήρχε δίσκος 220 mm με διπίστονη δαγκάνα. Όλα αυτά ήταν τοποθετημένα σε ζάντες αλουμινίου 7 ακτίνων, φτιαγμένες αποκλειστικά για την OSCA, και εξοπλισμένες με ελαστικά Metzeler.

Horex 644 OSCA 5

Αισθητικά, η 644 OSCA ήταν ένα διακριτικό αλλά καλαίσθητο σύνολο, με κλασικές γραμμές που παρέπεμπαν στα μοντέλα Ducati SS της εποχής. Ξεχώριζε το φέρινγκ από FRP (πολυμερές ενισχυμένο με ίνες), το γλυπτό αλουμινένιο ρεζερβουάρ, καθώς και το έμβλημα από σμάλτο εμπνευσμένο από τη Horex Regina. Το βάρος της, μόλις 150 κιλά πλήρες υγρών, συνέβαλε καθοριστικά στην ευελιξία της.

Η εμπορική της αποτυχία, λόγω της υψηλής τιμής πώλησης (περίπου 3,5 εκατομμύρια γιεν), την έκανε εξαιρετικά σπάνια. Μόνο 50 αντίτυπα παρήχθησαν, γεγονός που σήμερα εκτοξεύει τη συλλεκτική της αξία. Ένα από αυτά διατίθεται αυτή τη στιγμή προς 14.000 δολάρια (περίπου 12.000 ευρώ), με μόλις 21.000 χλμ. και σε εξαιρετική κατάσταση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, η Honda έχει κυριαρχήσει στις πίστες των αγώνων μοτοσυκλέτας, με αναβάτες-θρύλους και καινοτόμα πρωτότυπα
Πριν από δέκα χρόνια, η Honda παρουσίασε ένα μηχανικό αριστούργημα που απέδειξε τι μπορεί να συμβεί όταν οι Ιάπωνες αποφασίσουν να αγνοήσουν κάθε περιορισμό
Αν αναζητάτε ένα αυθεντικό παράδειγμα μηχανολογικής δεξιοτεχνίας και συλλεκτικής αξίας στον κόσμο των δύο τροχών, τότε το Horex 644 OSCA είναι ένας πραγματικός «κρυμμένος θησαυρός»
Ήρθε η στιγμή να αντικαταστήσεις το παλιό σου κράνος; Ίσως απλώς θέλεις να ανανεώσεις τον εξοπλισμό σου ή μόλις απέκτησες την πρώτη σου μοτοσυκλέτα και θέλεις να κινηθείς με ασφάλεια και στιλ. Όπως και να έχει, βρίσκεσαι μπροστά σε μία από τις σημαντικότερες αγορές για κάθε αναβάτη: το κράνος

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.