Αφιερώματα

4 συμβουλές για ασφαλέστερη οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο

Στον βρεγμένο δρόμο όλα είναι διαφορετικά


30.08.2024

Μπαίνοντας το φθινόπωρο, αποχαιρετούμε με κάποια ανακούφιση την οδήγηση στον καύσωνα και προετοιμαζόμαστε για την επόμενη πρόκληση, την οδήγηση στη βροχή

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Εκτός από την προστασία που προσφέρει ο εξοπλισμός, υπάρχουν και μερικές λεπτομέρειες που όταν τις έχουμε κατά νου, βοηθούν και στην ασφαλέστερη οδήγησή μας σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Πρόσφυση

Σε έρευνα που έγινε, αναφέρονται συντελεστές τριβής περίπου 0,7 για στεγνούς δρόμους και 0,4 για βρεγμένους, αναλόγως πάντα την ποσότητα της βροχής, τον τύπο ελαστικού και λοιπά. Η απόσταση από το 0,4 στο 0,7 δείχνει αρκετά μεγάλη, αλλά αυτό προκύπτει μόνο αν θα δοκιμάσουμε να μπούμε σε μια στροφή υπό βροχή, όπως θα μπαίναμε σε στεγνές συνθήκες – οπότε ιδανικά, το ασφαλές είναι να μπούμε με λιγότερη ταχύτητα για να εξασφαλίσουμε καλύτερη πρόσφυση.

Καλύτερο κράτημα;

Μπορούμε να βρούμε καλύτερο κράτημα και ίσως το κάνετε ήδη χωρίς να το καταλαβαίνετε. Η αρχή γίνεται με αναζήτηση για λιγότερο φθαρμένα σημεία του οδοστρώματος – σε έναν ωραίο και ίσιο δρόμο με όχι και τόσο νέο οδόστρωμα, αποφεύγουμε περιοχές που το νερό της βροχής δεν στραγγίζει τόσο καλά, αλλά λιμνάζει στην επιφάνεια. Το πιο πιθανό είναι να πρόκειται για περιοχή του δρόμου με βαριά χρήση, που έχει συμπιεστεί το υπόστρωμα της ασφάλτου, εμποδίζοντας την αποστράγγιση νερού.

Broxi 4

Καλό είναι να αποφεύγουμε τις λευκές γραμμές, γενικά την σήμανση επί του οδοστρώματος και τα φρεάτια, ειδικά όταν στρίβουμε ή φρενάρουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Αξίζει να κάνουμε συμβιβασμό και να μην επιλέξουμε την συνήθη βέλτιστη γραμμή σε μια στροφή, αν κάτι άλλο μας επιτρέψει να δούμε με ασφάλεια τον δρόμο και να αποφύγουμε τις παραπάνω περιπτώσεις. Ακολουθώντας τα παραπάνω, θα πρέπει η ταχύτητα να μειωθεί τουλάχιστον κατά 25% με 30%, που σημαίνει ότι δεν απαιτείται διαχείριση εισόδου – εξόδου βέλτιστης ταχύτητας στις στροφές, αλλά μια πιο χαλαρή προσέγγιση.

Τι άλλο προσέχουμε

Οι κυκλικοί κόμβοι είναι η μεγάλη παγίδα για τον μοτοσυκλετιστή σε βρεγμένο δρόμο . Ένας από τους καλύτερους τρόπους οδήγησης σε έναν κυκλικό κόμβο σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι να έχετε όσο το δυνατόν μικρότερη γωνία κλίσης και να πηγαίνετε όσο πιο αργά γίνεται.

«Ουράνιο τόξο» στο οδόστρωμα – ειδικά αν υπάρχει βενζινάδικο κοντά, καθώς είναι πολύ πιθανό να υπάρχει στο οδόστρωμα πετρέλαιο. Αν δείτε την γυαλάδα που μοιάζει με ουράνιο τόξο στο δρόμο, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι απλά να επιβραδύνετε χαλαρά και να μην κινείστε επάνω του.

Broxi 5

Τα ελαστικά έχουν σημασία

Αποτελούν το στοιχείο που συνδέει τον αναβάτη με το δρόμο και ένα καλής ποιότητας σετ ελαστικών, με μικρή φθορά θα παρέχουν περισσότερη πρόσφυση και αίσθηση σε βρεγμένο δρόμο.
Φθαρμένα ελαστικά ξερά από τον ήλιο προσφέρουν πολύ λιγότερη πρόσφυση στο δρόμο και συνολικά κακή αίσθηση.

Τα ελαστικά supersport μπορεί να παρέχουν την ιδανική πρόσφυση σε στριφτερό δρόμο ένα ηλιόλουστο σαββατοκύριακο, αλλά μια βροχερή Τετάρτη, δεν θα έρθουν ποτέ σε θερμοκρασία λειτουργίας ενώ και η έλλειψη αυλακώσεων, σχεδιασμένων για να απομακρύνουν το νερό, θα σας φέρουν σε δύσκολη θέση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μπαίνοντας το φθινόπωρο, αποχαιρετούμε με κάποια ανακούφιση την οδήγηση στον καύσωνα και προετοιμαζόμαστε για την επόμενη πρόκληση, την οδήγηση στη βροχή
Το BMW R 1200 GS κυκλοφόρησε το 2004 ως αντικαταστάτης του ομολογουμένως πολύ επιτυχυμένου εμπορικά R 1150 GS
Η ώρα για ταξίδι έφτασε και εκτός από τον εξοπλισμό που φοράτε πρέπει να σκεφτείτε πως θα μεταφέρετε όλα τα απαραίτητα μαζί σας
Οι μοτοσυκλέτες κατέχουν κύριο ρόλο σε όλες τις αστυνομικές δυνάμεις του κόσμου

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.