Δοκιμές

Δοκιμή CFMoto 650MT: Τίμιο commuter

Διά χειρός Kiska


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  24.09.2018

Η CFMOTO μας παρουσιάζει την 650MT. Μια "adventure sport" μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού με τουριστική διάθεση και σπορτίφ χαρακτήρα

 Κείμενο: Δημήτρης Ζανιάς - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

CF Moto 650MT ambience 3

Πολύ ενδιαφέρον έχει από την πλευρά της εμφάνισης, με σχεδίαση που φέρει την υπογραφή του πασίγνωστου οίκου σχεδίασης Kiska (ο οίκος Kiska επιμελείται σχεδιαστικά αρκετά μοντέλα της KTM). Το πακέτο αυτό είναι υψηλής ποιότητας με υλικά κατασκευής και αξεσουάρ που συμβαδίζουν άρτια στην εποχή μας. Υπόσχεται να μετακινήσει άνετα τους υποψήφιους αγοραστές της σε ένα αστικό περιβάλλον δίνοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα τουριστικών, και όχι μόνο, εξορμήσεων.

CF Moto 650MT action 2

Ποια είναι όμως η CFMOTO;

Η CFMOTO είναι μία νεοεισαχθέντα εταιρεία στη χώρα μας και διατίθεται μέσω του δικτύου της TEOMOTO A.E. (Kawasaki, Peugeot scooters, Brixton). Ιδρύθηκε το 1989 στην Κίνα και είναι μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία παγκόσμιου φήμης. Διανέμεται σε περισσότερες από 70 χώρες. Διαθέτει μονάδες παραγωγής υψηλής τεχνολογίας και παράγουν 800.000 οχήματα ετησίως. Έχει αναπτύξει 98 μοντέλα και 51 πρωτότυπους κινητήρες με μία ευρεία γκάμα οχημάτων που αποτελείται από ATV, UTV, SSV, μοτοσυκλέτες και scooter. Κατέχουν περισσότερα από 110 διπλώματα ευρεσιτεχνίας και ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Η καρδιά και η ψυχή της εταιρείας είναι η ποιότητα και η τεχνολογία. Έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη και την τεχνογνωσία, έχοντας επαγγελματική εμπειρία στον χώρο της μοτοσυκλέτας για παραπάνω από 20 χρόνια. Στα οχήματά τους προσφέρουν τη βέλτιστη χρηστική αξία. Έπειτα από εκτενείς μελέτες πριν από την παραγωγή, το αποτέλεσμα είναι η άριστη ποιότητα σε συνδυασμό με προσιτές τιμές.

CF Moto 650MT ambience 4

Υπογραφή Kiska

Είναι μία μοτοσυκλέτα με τουριστικά αλλά και σπορ χαρακτηριστικά. Διατίθεται σε λευκό και μπλε χρώμα. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το λευκό 650MT. Πολύ ιδιαίτερη σχεδίαση έχει το εμπρός της τμήμα, με τον προβολέα να κλέβει την παράσταση. Διαθέτει πλήρες σύστημα φωτισμού τεχνολογίας LED. Πολύ όμορφα είναι τα φώτα DRL στα πλάγια, με τον προβολέα στο κέντρο να προσφέρει πολύ καλή φωτιστική κάλυψη κατά τη διάρκεια της νύχτας.

CF Moto 650MT details 7

Μία κομψή λεπτομέρεια είναι τα εμπρόσθια φλας, τα οποία είναι τοποθετημένα χωνευτά στα πλαϊνά fairing ακολουθώντας τη σιλουέτα της μοτοσυκλέτας. Η ζελατίνα ρυθμίζεται χειροκίνητα καθ' ύψος και παρέχει ικανοποιητική ανεμοκάλυψη. Ο πίνακας οργάνων είναι ενιαίος και αποτελείται από δύο εσωτερικές ψηφιακές οθόνες. Η μία απεικονίζει το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ η άλλη την επιλεγμένη ταχύτητα του κιβωτίου ταχυτήτων, θερμοκρασία νερού, ρολόι και τρεις χιλιομετρητές, έναν ολικό και δύο μερικούς.

CF Moto 650MT details 5

Το τελικό της εξάτμισης είναι διακριτικό σε μαύρο χρώμα, όμορφα τοποθετημένο στην κάτω δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας. Το μαύρο χρώμα έχει επιλεγεί επίσης για την ανάρτηση, πλαίσιο, ψαλίδι, ζάντες και τιμόνι. Η μόνη παράταιρη, κατά τη γνώμη μου, επιλογή χρώματος αφορά τα μαρσπιέ που είναι βαμμένα σε ασημί χρώμα και έτσι προδίδουν τον όγκο τους.

CF Moto 650MT action 11

Γνώριμη η συνταγή του κινητήρα

Η CFMOTO εφοδίασε το 650MT με έναν κινητήρα ο οποίος θυμίζει αρκετά το Kawasaki Versys 650. Βέβαια δεν υπάρχει καμία πηγή που να επιβεβαιώνει την ομοιότητά τους. Είναι υγρόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, 649 κυβικών εκατοστών. Διαθέτει 8 βαλβίδες και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού της Bosch. Η απόδοσή του αγγίζει τους 61 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 6,3 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Διαθέτει επίσης δύο “χάρτες” λειτουργίας, "Sport" και "Touring", χωρίς όμως να γίνεται ιδιαίτερα αισθητή κάποια μεταξύ τους διαφορά. Φέρει ακόμη αντικραδασμικό άξονα για την εξάλειψη των κραδασμών. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

CF Moto 650MT action 5

Υπερπλήρης σε όλα

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και προσφέρει την απαραίτητη στιβαρότητα και ακαμψία. Επίσης ατσάλινο είναι και το ψαλίδι, αν και το φινίρισμά του παραπέμπει σε αλουμινένιο. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43 mm και διαθέτει ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Η πίσω ανάρτηση είναι τοποθετημένη στο κέντρο υπό γωνία και διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς. Τα εμπρός φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 300 mm με συμβατικές διπίστονες δαγκάνες της J.Juan. Το πίσω φρένο φέρει δίσκο 240 mm και μία μονοπίστονη δαγκάνα. Φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και έχουν το σχήμα του αστεριού. Είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο και “ντύνονται” με ελαστικά της Metzeler. Η διάστασή τους είναι 120/70 και 160/60 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το βάρος, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων και όλα της τα υγρά, ανέρχεται στα 218 κιλά.

Η πρώτη επαφή

Εκ πρώτης όψεως συνάντησα μια πανέμορφη μοτοσυκλέτα, με λεπτή και ιδιαίτερα κομψή σιλουέτα. Αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν ο φουτουριστικός προβολέας, που μου θύμισε κάτι από UFO. Ίσως είναι ό,τι πιο όμορφο έχω δει σε μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Ας είναι καλά οι άνθρωποι του οίκου Kiska που επιμελήθηκαν εξ ολοκλήρου τη σχεδίαση. Αφού το λάτρεψα εμφανισιακά, ήρθε η ώρα να το οδηγήσω.

CF Moto 650MT details 1
Οι λειτουργίες του απλές, χωρίς πολλά ηλεκτρονικά εξαρτήματα και κουμπάκια, που θα σου κάνουν τη ζωή δύσκολη μέχρι να ανακαλύψεις τι στο καλό κάνει το καθένα.

CF Moto 650MT ambience 2

Ο κινητήρας του αθόρυβος - προδιαγραφές euro4 είπαμε. Κατά την εκκίνησή του, όσο ήταν ακόμα κρύος, μικρά κομπιάσματα έκαναν αισθητή την παρουσία τους, χωρίς ωστόσο να προκαλούν ιδιαίτερους προβληματισμούς. Μετέπειτα, αφού ζεστάθηκε, η λειτουργία του έγινε ομαλή.

CF Moto 650MT details 4

Η συναρμογή των πλαστικών άψογη, χωρίς να παράγονται ενοχλητικοί τριγμοί. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, με το τιμόνι μεταβλητής διατομής να είναι τοποθετημένο ψηλά. Τα μαρσπιέ διαθέτουν λάστιχο στο επάνω μέρος και είναι τοποθετημένα λίγο πιο μπροστά από το ύψος της λεκάνης. Έτσι τα πόδια παίρνουν άνετες γωνίες και υποστηρίζονται άριστα στις εσοχές του ρεζερβουάρ. Η σέλα είναι μονοκόμματη, δύο επιπέδων. Το κομμάτι του αναβάτη είναι μαλακό και δεν κουράζει ακόμα και ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης. Αντίθετα, το κομμάτι του συνεπιβάτη είναι λίγο σκληρό και στενό. Έπρεπε να γίνουν και κάποιες θυσίες για να ταιριάξει στη στενή σιλουέτα του ουραίου τμήματος. Μικρό το κακό όμως, καθώς με μία μικρή ενίσχυση στο εσωτερικό της μπορεί να μετατραπεί σε «κάθισμα πρώτης θέσης». Πρακτική λεπτομέρεια είναι και οι ειδικά διαμορφωμένες χειρολαβές στο πίσω μέρος, οι οποίες συνεισφέρουν στην καλή στήριξη.

CF Moto 650MT action 1

Ένας καθημερινός σύμμαχος

Κατά τη μετακίνησή μου σε πολυσύχναστο αστικό περιβάλλον, η ανταπόκριση που μου έδωσε ήταν εξαιρετική. Το τιμόνι παίρνει αρκετά μεγάλες γωνίες και έτσι μπορείς να κινηθείς με ευελιξία ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Φυσικά συμβάλλει και το σχετικά χαμηλό βάρος του, όπως και το ύψος της σέλας. Η μανέτα του συμπλέκτη είναι μέτριας σκληρότητας σε αίσθηση, ομοίως και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μάλιστα είναι αρκετά αθόρυβο. Οι αναρτήσεις του στις εργοστασιακές ρυθμίσεις είναι λίγο σκληρές, αλλά με την κατάλληλη ρύθμιση γίνονται μαλακές και απορροφούν άριστα τους κραδασμούς ενός κακοτράχαλου οδοστρώματος. Τα φρένα του ανταποκρίνονται άψογα με το ABS να κάνει αισθητή την παρουσία του μόνον όταν χρειαστεί. Το μόνο που με ενόχλησε λίγο ήταν η ζέστη που έβγαινε από τον κινητήρα, καθώς το βεντιλατέρ ανάβει μόλις από τους 96°C.

CF Moto 650MT action 6


Ο κινητήρας είναι ελαστικός και η δύναμή του έρχεται από σχετικά χαμηλές στροφές. Το καλύτερο φάσμα λειτουργίας του είναι από τις 6.000 σ.α.λ. έως τις 9.000 σ.α.λ. Ο κόφτης αγγίζει τις 11.000 σ.α.λ., αλλά είναι άσκοπη η πίεσή του σε τόσο υψηλά επίπεδα, μια και δεν προσφέρει κάτι παραπάνω μετά τις 9.000 σ.α.λ.

Άψογος ταξιδευτής

Κατά τη μετακίνησή μου στο εθνικό οδικό δίκτυο, διαπίστωσα ότι μπορείς να κινηθείς πολύ άνετα και εκεί. Η μικρή ζελατίνα στη χαμηλή της θέση παρέχει υποτυπώδη ανεμοκάλυψη, ενώ στην ψηλή θέση τα πράγματα βελτιώνονται. Πολύ πρακτική προσθήκη αποτελούν οι πλαϊνές βαλίτσες της έκδοσης "Tourer", οι οποίες θα καλύψουν τις ανάγκες για αποθηκευτικό χώρο, για μακρινές αλλά και κοντινές εξορμήσεις. Η τελική ταχύτητα με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων έφτασε τα 200χ.α.ώ. στις 9.000 σ.α.λ, ενώ στις 5.400 σ.α.λ. το ψηφιακό ταχύμετρο έδειξε 120χ.α.ώ. Λίγο παραπάνω, στις 6.400 σ.α.λ. ταξιδεύει ξεκούραστα με 140χ.α.ώ. Κατά τη δοκιμή μας η κατανάλωση σε ήπιους ρυθμούς κυμάνθηκε στα 6 λίτρα/100χλμ, ενώ ύστερα από αρκετή πίεση δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα/100χλμ. Έτσι, η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 18 λίτρων φτάνει και πιθανόν ξεπερνά τα 230 χιλιόμετρα.

CF Moto 650MT action 3

Εκεί που το λάτρεψα ήταν όταν πήρα την έξοδο προς μια ορεινή διαδρομή. Το τιμόνι είναι γρήγορο και συμβάλλει στις εύκολες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι αναρτήσεις προσφέρουν υψηλή σταθερότητα καθ' όλη τη διάρκεια της στροφής. Φυσικά, ως προς αυτό συνέβαλαν και τα ελαστικά της Metzeler, τα οποία μάλιστα είναι πρώτης τοποθέτησης. Τα φρένα δουλεύουν άριστα, με τη ρυθμιζόμενη μανέτα του φρένου να είναι σκληρή αλλά προοδευτική σε αίσθηση.
Μετέπειτα, συνάντησα μπροστά μου έναν βατό χωματόδρομο. Δεν δίστασα. Ακολούθησα τη χωμάτινη διαδρομή που θα με οδηγούσε σε μια εκπληκτική θέα. Το 650MT δεν δυσανασχέτησε πουθενά. Με έβγαλε ασπροπρόσωπο ως την κορυφή του βουνού.

CF Moto 650MT ambience 1

Τίμια επιλογή

Το CFMOTO 650MT είναι μια τίμια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Τα δυνατά του σημεία είναι η σχεδίαση και φυσικά η τιμή του, καθώς οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να την αποκτήσουν με μόλις 6.190 ευρώ. Σε αντίστοιχες τιμές κυμαίνονται τα scooter 300 και 400 κυβικών εκατοστών. Συνεπώς αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για αυτούς που δεν θέλουν να περιοριστούν στις δυνατότητες ενός scooter και αναζητούν το κάτι παραπάνω. Το 650MT θα τους μετακινήσει άνετα σε ένα αστικό περιβάλλον, δίνοντάς τους τη δυνατότητα κοντινών αλλά και μακρινών εξορμήσεων. Επίσης, θα τους προσφέρει μεγάλη οδηγική απόλαυση ξεδιπλώνοντας άρτια τις αρετές του σε μία όμορφη διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία  CFMOTO.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 649
Διάμετρος x Διαδρομή 83x60
Συμπίεση 11,3:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 61/8.750
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) 6,3/7.000
Κατανάλωση (lt/100km) 7

CF MOTO 650MT TX

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.