Το DEATHSTAR της GOODYEAR (Video)

Mία "σφαίρα" που δεν έχει κανένα σημείο επαφής με το όχημα, αλλά αιωρείται


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  24.04.2017

Αν ο Darth Vader οδηγούσε μοτοσυκλέτα στις ταινίες του George Lucas, τότε σίγουρα θα "φορούσε"αυτό το ελαστικό από την Goodyear

 

Η Goodyear έγινε η πρώτη εταιρεία με τη μεγαλύτερη καινοτομία της εποχής της, το «ελαστικό» (ήταν φτιαγμένο από σύρμα) που χρησιμοποιήθηκε για την κίνηση του Apollo Lunar Roving στη σελήνη. Πριν από μερικά χρόνια κέρδισε το βραβείο R&D 100 (γνωστό και ως το Oscar καινοτομίας) για το Spring Tire που δημιούργησε σε συνεργασία με τη NASA. Είναι μια εταιρεία που αν μη τι άλλο παίρνει τον τομέα της εξέλιξης πολύ σοβαρά, πρωτοπορεί πάλι λοιπόν με το concept ελαστικό Eagle 360.

Apollo15LunarRover

Πρόκειται ουσιαστικά για μία σφαίρα που δεν έχει κανένα σημείο επαφής με το όχημα, αλλά αιωρείται. Η κίνηση και η λειτουργία της ανάρτησης πραγματοποιείται μέσω μαγνητών από το όχημα και τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος μέσα στο ελαστικό. Έτσι η κίνηση των ελαστικών μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή προς όλες τις κατευθύνσεις. Αυτό δίνει το πλεονέκτημα του καλύτερου κρατήματος κατά την κίνηση στις στροφές ή τις προσπεράσεις με τον μέγιστο βαθμό ασφαλείας. Επίσης δίνει τη δυνατότητα σε έναν νέο τρόπο στάθμευσης των οχημάτων, κάθετα στη διαθέσιμη θέση.

 

Η πληθώρα των αισθητήρων που διαθέτει το ελαστικό τού επιτρέπουν να διαβάζει συνεχώς τον δρόμο και να διαμορφώνει τη συμπεριφορά του ανάλογα. Σε βροχερό οδόστρωμα  μεγαλώνει το βάθος των αυλακώσεων και μαλακώνει το ελαστικό, ενώ αντίστοιχα στο στεγνό σκληραίνει, μικραίνοντας το βάθος.

Όλα τα οχήματα στέλνουν συνεχώς τις πληροφορίες που λαμβάνουν μέσω των ελαστικών σε ένα κεντρικό σύστημα, δίνοντας έτσι μια συνεχή ροή πληροφοριών και ενημέρωση για τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ώστε να προετοιμάσουν κατάλληλα τα ελαστικά τους πιο γρήγορα.

 eagle empty

Σε περίπτωση που το ελαστικό υποστεί κάποιο σκίσιμο κατά τη διάρκεια της κίνησης, αλλάζει αμέσως ο τρόπος κύλισης για να μην έρχεται σε επαφή με τον δρόμο το συγκεκριμένο σημείο ώστε το ελαστικό να επουλώσει το σημείο αυτό (τρέμε Wolverine).

Μάλιστα όταν οι αισθητήρες εντοπίσουν ότι πλέον το λάστιχο πρέπει να αντικατασταθεί, οδηγούν το όχημα στα σημεία αλλαγής, όπου αυτόματα πραγματοποιείται η αντικατάστασή του.

 

Με αυτή την κίνησή της η Goodyear δείχνει τον δρόμο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών για το τι θα επακολουθήσει στο μέλλον. Μια εποχή κατά την οποία τα αυτοκίνητα θα είναι πλήρως αυτόνομα και ο συνδυασμός των αισθητήρων του ελαστικού με τους υπολογιστές του αυτοκινήτου θα βοηθούν στη λήψη σωστότερων αποφάσεων για πιο ασφαλή μετακίνηση.

 

Tο μόνο σίγουρο είναι ότι για να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το «διαστημικό ελαστικό» της η Goodyear θα πρέπει να προσθέσει άλλη μια παράμετρο στις έρευνές της, τις λακκούβες κρατήρες!

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Cyclone παρότι δεν έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα στην Ευρώπη μας απασχολεί συνεχώς εξαιτίας των πολύ ενδιαφέροντων μοντέλων της
Παρουσιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο αλλά ακόμα η Kawasaki δεν έχει δώσει στην δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αυτά είναι όσα ξέρουμε για τα "δίδυμα" modern classic
Το πλαίσιο αλλάζει, η εργονομία είναι διαφορετική, ο μονοκύλινδρος των 450 κ.εκ. βελτιώνεται. Το 450 Rally Replica 2025 είναι μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα ικανή να τα βγάλει πέρα με τα πιο απαιτητικά εδάφη
Ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο θα παρουσιάσει η ινδική εταιρεία σε λίγες ημέρες. Το μεγαλύτερο Pulsar της ιστορίας θα έχει κινητήρα 400 κ.εκ.

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.