Αφιερώματα

Go Fast, Turn Left!

Η αρχή έγινε το Flat Track έρχεται


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  27.07.2017

Καινούργια πράγματα. Flat Track στην Ελλάδα. Έγινε και αυτό. Από ποιον; Από τον καταλληλότερο να μας μυήσει στα «μυστικά» ενός συναρπαστικού sport. Έναν Αμερικανό που μας έμαθε πώς είναι να πηγαίνεις γρήγορα και να στρίβεις μόνο αριστερά

Η πίστα στήθηκε στην Αθήνα. Μη φανταστείτε καμία τεραστίων διαστάσεων σαν αυτές που βλέπουμε σε video. Η δική μας είχε αν μη τι άλλο εκπαιδευτικό χαρακτήρα -ό,τι πρέπει για να γίνει μια σωστή αρχή δηλαδή. Οι πίστες flat track είναι οβάλ και χωμάτινες, με σκληρό πατημένο χώμα, χωρίς πέτρες εννοείται.

FTR C 6

Όσο για τις μοτοσυκλέτες που κινούνται σε αυτήν, έχουν τροχούς 19 ιντσών μπροστά και πίσω και ελαστικά με πυκνά και χαμηλά τακούνια, όπως αυτά που χρησιμοποιούν αρκετές supermoto μοτοσυκλέτες (Dunlop Sportmax Mutant – Pirelli MT60). Μπροστινό φρένο δεν υπάρχει, ενώ τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται για αγωνιστική χρήση είναι δικύλινδρα 750 κ.εκ. με τη Harley Davidson και την Indian να πρωταγωνιστούν, καθώς και μονοκύλινδρα 450 κ.εκ. βασισμένα στα μοντέλα motocross με χαμηλότερες αναρτήσεις για χαμηλό κέντρο βάρους .

FTR C 14

Όπως το Yamaha ΥΖ 450F, που παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία, στον εκπαιδευτή μας, Aaron Colton, ο οποίος έφερε από την Αμερική τις αναρτησεις, τους τροχούς και τα πλαστικά του. Για να αρχίσεις πάντως να ασχολείσαι με το Flat Track, όπως μας εξήγησε και ο ίδιος, χρειάζεσαι μια off road μοτοσυκλέτα σαν αυτές που είχαμε και εμείς στη διάθεσή μας (Yamaha TTR125) με ασφάλτινα ελαστικά. Το μέγεθος της πίστας δεν παίζει σημαντικό ρόλο. Αρκεί να είναι flat και οβάλ!

FTR C 10
Η Red Bull οργάνωσε αυτήν την πρώτη προσπάθεια. Ο 26χρονος Colton είναι αθλητής της. Ένας all around rider που γυρνάει όλο τον κόσμο προσφέροντας γνώση αλλά και θέαμα. Συμμετέχει επαγγελματικά σε πολλά είδη αγώνων. Flat Track, ταχύτητα, αγώνες MX και endurο, όμως προέρχεται από τη Freestyle σκηνή, κάτι που όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ελληνικό site της Red Bull  τον βοήθησε αρκετά στο Flat Track.

Σαν καλοί «μαθητές» που είμαστε πήγαμε διαβασμένοι στο μάθημά μας αφού γράψαμε το διαγώνισμα μας πριν λίγες ημέρες στο 2WO (The Flat Track Story) Πολλοί από τους αναβάτες θρύλους του παρελθόντος αλλά και σύγχρονους οφείλουν την αγωνιστική τους επίδοση στο Flat Track! Ιδιαίτερα οι Αμερικανοί, μιας και εκεί διεξάγονται τέτοιου είδους αγώνες από το 1920. Ο Kenny Roberts έλαβε μέρος σε πολλούς τέτοιους αγώνες στην καριέρα του και ήταν πρωταγωνιστής. Ο «αδικοχαμένος» Nicky Hayden προερχόταν από τη Flat Track σκηνή, ενώ πολλοί ακόμη επαγγελματίες αναβάτες MX έχουν δοκιμάσει κάτι σε πιο flat από ό,τι συνηθίζουν. Όμως και στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια το σπορ γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές. Αγώνες όπως το Superprestigio συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον και οι πρωταγωνιστές έρχονται από όλα τα είδη αγώνων μοτοσυκλέτας. Από τον πέντε φορές Πρωταθλητή MotoGP, Marc Marquez και τον κορυφαίο του αμερικανικού flat track Brad Baker, έως τον 10 φορές Πρωταθλητή αγώνων Endurance, Vincent Philippe και πάρα πολλούς αναβάτες από τη Moto2, το Παγκόσμιο Superbike και Supersport, το Supermoto, οι αγώνες του είδους γεμίζουν πίστες και αποκτούν φανατικούς θαμαστές.

FTR C 13
Θα έχουμε να το λέμε πως ξεκίνησαν όλα ένα απόγευμα του Ιουλίου του 2017, λίγο έξω από την Αθήνα, στο Riding School. Ο Aaron με απλά και κατανοητά λόγια εξήγησε σε όσους ήταν προσκεκλημένοι της Red Bull τι είναι το Flat Track και τις αρχές που το διέπουν. Μπροστά του είχε δημοσιογράφους, αγωνιζόμενους από όλα τα είδη αγώνων μοτοσυκλέτας αλλά και τρία από τα μεγαλύτερα ταλέντα των ελληνικών αγώνων. Τον Νότη Παπαπαύλου, τον Γιάννη Περιστερά και τον Σπύρο Μάριο Φουρθιώτη. Την επόμενη ημέρα η γνωριμία με το Flat Track θα αφορούσε όλους εκείνους που βρέθηκαν στην πίστα, αλλά και 10 τυχερούς που προέκυψαν μετά από διαγωνισμό και θα έκαναν ό,τι κάναμε και εμείς.

FTR C 11

Εκεί ήταν και το "The Slider" του Jig Shaw Πέτρου Χατζηροδέλη με το οποίο ο Colton έκανε μερικούς γύρους...περισσότερα σύντομα

Η αρχή περιελάμβανε θεωρία. Εκεί μάθαμε πως πρέπει να αναθεωρήσουμε όλα όσα ξέραμε. Στάση και θέση σώματος πάνω στη μοτοσυκλέτα, διαφορετικές γραμμές στην πίστα, χρήση μόνο του πίσω φρένου. Καταλαβαίνεις αμέσως πως ήρθε η ώρα να μάθεις νέα πράγματα. Αυτό και μόνο σε εξιτάρει για τη συνέχεια. Η οποία περιελάμβανε ασκήσεις πάνω στις μοτοσυκλέτες. Εν στάσει ο Aaaron μάς έδειξε πως πρέπει να καθόμαστε πάνω στη μοτοσυκλέτα ενώ αυτή πλαγιολισθαίνει. Εύκολο! Το δύσκολο ήταν όταν το κάναμε εν κινήσει με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης ανάμεσα σε κώνους.

FTR C 3

H "ελπίδα" πεθαίνει τελευταία (φωτο Άλεξ Γκρυμάνης)

Εκεί ανακαλύψαμε πως το μεν πνεύμα πρόθυμο ή δε σαρξ…. Στο τέλος των ασκήσεων ο Aaron μας έδειξε πώς να κάνουμε ντόνατ γύρω από έναν κώνο. Και αφού «έσκαψε» μαζί μας την πίστα σε αρκετά σημεία μάς εξήγησε τι είχε το μενού μετά. Θα μπαίναμε ανά τριάδες στην πίστα με τρίτη ταχύτητα χωρίς καθόλου φρένα και θα κάναμε πέντε γύρους. Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε όλα όσα ακούσαμε στη θεωρία. Ανάποδα το σώμα μέσα στη στροφή, το αριστερό πόδι κάτω (γι’ αυτό η αριστερή μπότα του Colton ήταν τροποποιημένη) και προσπαθείς να ελέγξεις την πρόσφυση του μπροστινού τροχού αυξομειώνοντας το γκάζι. Δεν μπορούμε να πούμε ότι πηγαίναμε πολλή ώρα με το πλάι, αν και το θέλαμε πολύ.

Στο επόμενο στάδιο η σχέση στο κιβώτιο ήταν δευτέρα και μας επιτρεπόταν η χρήση μόνο του πίσω φρένου. ‘‘Στο Flat Track δεν υπάρχει μπροστινό’’, μάς τόνισε ο Aaron μια ακόμη φορά. Στον πρώτο γύρο τσίμπαγα το φρένο χωρίς να το θέλω, όμως μετά υπάκουσα στις εντολές. Ένοιωσα ότι πήγαινα πιο γρήγορα, ενώ το πίσω φρένο βοηθούσε να έχεις πιο γρήγορη είσοδο αλλά και να μπαίνεις πιο «Flat Track» στη στροφή. Όλα αυτά με κώνους στην είσοδο και στην έξοδο της στροφής που σου υποδείκνυαν τη σωστή γραμμή. Στόχος στο Flat Track είναι η μοτοσυκλέτα να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο «όρθια» και όχι υπό κλίση... εμείς το παρακάναμε

FTR C 15

 φωτό Άλεξ Γκρυμάνης

Μετά από ένα «χορταστικό» διάλειμμα με burger από το Brokies η βραδιά θα έκλεινε με κάτι που όλοι είχαμε υποπτευτεί από την αρχή. Είχαμε την τιμή να συμμετάσχουμε στον πρώτο αγώνα Flat Track! Μια έντονη δυσοσμία χαβαλέ είχε καλύψει τον χώρο. Φίλοι, συνεργάτες, «ανταγωνιστές», αγωνιζόμενοι, παλιοί, νέοι, γρήγοροι, αργοί, μάγειρες, «celebrity» όλοι μπήκαν μέσα και τα έδωσαν όλα. Και όλα αυτά με τα TTR 125. Γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις η διάθεση παίζει μεγαλύτερη σημασία από τα γκάζια. Και αυτή η πρώτη μας γνωριμία με το Flat Track είχε κάτι τόσο αγνό, τόσο ξέγνοιαστο, τόσο κεφάτο. Όλοι όσοι βρεθήκαμε εκεί φύγαμε με ένα πλατύ χαμόγελο και τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό ήταν μια ακόμη συναρπαστική εμπειρία που θα έχει μια εξίσου ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Μείνετε συντονισμένοι, ο κόσμος του Flat Track έρχεται στη χώρα μας.

FTR C 2

φώτο by IGF Productions

Κάθε αρχή και δύσκολη όπως σε όλα τα πράγματα. Ευελπιστούμε σύντομα να επαναλάβουμε την προσπάθεια.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους
Για πέντε ημέρες το Metropolitan Expo υποδέχθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία την μεγάλη έκθεση του κλάδου

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.