Αφιερώματα

Οι 10 πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες παραγωγής

Η μάχη συνεχίζεται και μετά 300 km/h


11.09.2018

H πιο συχνή και συνάμα απλή ερώτηση που κάνει οποιοσδήποτε, είτε είναι γνώστης, είτε αδαής με το είδος είναι “πόσα χιλιόμετρα πιάνει;”

Η τελική ταχύτητα δεν είναι ο γνώμονας για να επιλέξει κάποιος τη μοτοσυκλέτα του. Ειδικά όταν μιλάμε για superbike. Σε αυτή την κατηγορία μοτοσυκλετών οι τελικές ταχύτητες είναι ιδιαίτερα υψηλές. Βέβαια σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, δεν είναι εφικτό να τις αγγίξεις ανά πάσα στιγμή και για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η τελική ταχύτητα της εκάστοτε μοτοσυκλέτας βέβαια, δεν κρίνεται μόνο από το εργοστάσιο παραγωγής. Πολλά πράγματα παίζουν το ρόλο τους. Όπως, η φορά και η ταχύτητα του αέρα. Η ατμοσφαιρική πίεση και η θερμοκρασία περιβάλλοντος. Το ύψος και το βάρος του αναβάτη. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω συνθηκών, πολλές εταιρείες δεν εστιάζουν στην τελική ταχύτητα των μοτοσυκλετών τους και δεν την αναφέρουν καν, στα δελτία των ειδικών προδιαγραφών τους. Όμως ευτυχώς για εμάς, είναι υποχρεωμένες από το νόμο να δηλώσουν την τελική τους ταχύτητα. Όπως και τα λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά τους, για να πάρουν την έγκριση τύπου.

Έτσι εμείς, βάση αυτών που δηλώνουν οι κατασκευαστές, σας παρουσιάζουμε τις 10 ταχύτερες μοτοσυκλέτες παραγωγής, με την υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Suzuki Hayabusa

10: Suzuki Hayabusa - 295km/h

Η Suzuki Hayabusa δεύτερης γενιάς θεωρείται πλέον παλιό μοντέλο, μιας και κυκλοφορεί από το 2008 έως σήμερα χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές. Όμως στη μάχη της υψηλότερης τελικής ταχύτητας είναι στο προσκήνιο εδώ και 20 χρόνια, από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς. Είναι μία εξαιρετικά γρήγορη μοτοσυκλέτα και σε μικρό χρονικό διάστημα αναμένεται η αντικατάσταση της.

Suzuki GSXR1000 GSXR1000R

9: Suzuki GSX-R 1000 - 295km/h

Με 202 ίππους η τελική της ταχύτητα φαίνεται μικρή. Ίσως η Suzuki ήταν λίγο φειδωλή με αυτά τα νούμερα, καθώς η μοτοσυκλέτα είναι από τις πιο δυνατές παραγωγής. Βέβαια ας μην υποτιμάμε το θρυλικό GSX-R διότι δεν είναι απλή υπόθεση να επιτύχεις πάνω από 290km/h.

Kawasaki ZZR1400

8: Kawasaki ZZR1400 - 298km/h

Το Kawasaki ZZR1400 ήταν επί χρόνια και εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Suzuki Hayabusa. Με διαφορά τελικής ταχύτητας μόλις στα 2km/h, δεν το λες και ξεκάθαρο νικητή. Το αποτέλεσμα κρίνεται από πολλούς παράγοντες κι έτσι η μάχη των δύο τιτάνων συνεχίζεται.

Kawasaki Ninja ZX 10R SE

7: Kawasaki ZX-10R - 298km/h

Λίγο πίσω, στη χρονιά του 2000, τα σμιλεμένα αεροδυναμικά, Honda Blackbird, Suzuki Hayabusa και Kawasaki ZX-12R κονταροχτυπιόντουσαν για το πιο θα κατακτήσει την υψηλότερη τελική ταχύτητα. Κανείς δε μπορούσε να φανταστεί ότι μετά από κάποια χρόνια, οι μοτοσυκλέτες του λίτρου, οι οποίες είναι κατασκευασμένες για το απόλυτο κράτημα στις στροφές, θα μπορούν να φτάσουν και να ξεπερνούν τα αντίστοιχα νούμερα της εποχής, σε τελική ταχύτητα.

Οι επόμενες τέσσερις μοτοσυκλέτες έχουν ακριβώς την ίδια τελική, αλλά αναγκαστικά, τα βάζουμε στη λίστα μας, με τυχαία μεταξύ τους σειρά.

bmw s 1000 rr

6: BMW S1000RR - 299km/h

Λίγο μετά τη χρονιά του 2000, κυρίως οι Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλετών συμφώνησαν να σταματήσει η κόντρα της υψηλότερης τελικής ταχύτητας, καθώς τα νούμερα είχαν ανέβει αρκετά ψηλά. Έτσι περιόρισαν τις τελικές τους ταχύτητες μέχρι τα 300km/h. Από τότε βέβαια έχουμε δει τεράστιο ρυθμό ανάπτυξης στην superbike κατηγορία μοτοσυκλετών. Και πλέον η κόντρα είναι, ποια μοτοσυκλέτα θα καταφέρει να φτάσει πιο γρήγορα σε αυτόν τον αριθμό. Η BMW S1000RR είναι το τέλειο παράδειγμα, καθώς είναι ιδιαίτερα γρήγορη σε αυτόν τον τομέα.

ducati superleggera

5: Ducati Panigale 1299 Superleggera - 299km/h

Δεν ξέρουμε αν η τελική της ταχύτητα είναι περιορισμένη, ή είναι η μέγιστη που μπορεί να φτάσει. Το γεγονός ότι η απλή έκδοση της, δεν αγγίζει τον ίδιο αριθμό, μας υποδεικνύει ότι μάλλον ισχύει το δεύτερο.

Ducati Panigale V4 MY18

4: Ducati Panigale V4 - 299km/h

Με μεγαλύτερη ισχύ από το προηγούμενο μοντέλο, με τον V2 κινητήρα, πιθανολογούμε ότι η τελική του ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη. Βέβαια αν το εξετάσουμε από άλλη οπτική γωνία, φτάνει με πιο γρήγορο ρυθμό σε αυτή και ίσως αυτό το νούμερο τελικής ταχύτητας οφείλεται στο γρανάζωμα του.

Kawasaki H2

3: Kawasaki Ninja H2 - 299km/h

Με αυτό το μοντέλο της Kawasaki, φαίνεται ξεκάθαρα ότι η εταιρεία κράτα πίστα την αποκαλούμενη "συμφωνία κυρίων" που είχαν κάνει κάποια χρόνια πριν. Το H2 με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα των 1000 κυβικών εκατοστών είναι σαφέστατα περιορισμένο στην τελική ταχύτητα των 299km/h. Μάλιστα σε δοκιμές στον πραγματικό κόσμο, αρκετά H2, ελαφρώς τροποποιημένα, ξεπερνούν με ευκολία τα 320km/h.

aprilia rsv4

2: Aprlia RSV4 - 305km/h

Φανταζόμαστε ότι η Aprilia δεν συμμετείχε στην ανεπίσημη συμφωνία, που ορίζει την τελική ταχύτητα, να παραμένει κάτω από τα 300km/h. Γι' αυτό και η RSV4 με τον πολύ ισχυρό V4 κινητήρα της, ξεπερνά το όριο αυτό, κατά 5km/h.

mv agusta f4 rr

1: MV Agusta F4 RR - 310km/h

Άλλη μία εταιρεία που βγάζει τον εαυτό της εκτός συμφωνίας, είναι η MV Agusta. Με την τελική ταχύτητα του F4 RR να αγγίζει τα 310km/h. Μάλιστα η εταιρεία δεν συμμορφώνεται με τους τελευταίους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων, κι έτσι το μοντέλο θα καταργηθεί έως το τέλος του έτους. Μέχρι να βγει όμως ο αντικατάστασης του, αυτό το F4 RR θα παραμείνει το No1 αυτής της λίστας.

Πιστοί στο ετήσιο ραντεβού τους «κλασικοί» και όχι μόνο συγκεντρώθηκαν για 25η φορά στο μέρος που τους ενώνει. Στο Δρέπανο Αργολίδας
Το πιο ασφαλές περιβάλλον που μπορεί να επισκεφθεί ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας, είναι μία πίστα. Εκεί μπορεί να δοκιμάσει με πλήρη ασφάλεια τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας του αλλά και τις δικές του
H πιο συχνή και συνάμα απλή ερώτηση που κάνει οποιοσδήποτε, είτε είναι γνώστης, είτε αδαής με το είδος είναι “πόσα χιλιόμετρα πιάνει;”
Ένα video του youtube καναλιού FreeWheelie μας δείχνει όλες τις μοτοσυκλέτες του Valentino Rossi από το 1996 έως σήμερα. Μαζί με κάθε φωτογραφία ακούστε και τον αυθεντικό ήχο όλων των «εργαλείων του γιατρού»